Sidan 527 av 548 FörstaFörsta ... 27427477517525526527528529537 ... SistaSista
Resultat 5 261 till 5 270 av 5473

Ämne: 60+

  1. #5261
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Vårkänslor ? Såg en ringduva i dag.
    Jan

  2. #5262
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vårkänslor ? Såg en ringduva i dag.
    Läste i tidningen att de första tranorna anlänt till Hornborgasjön. De var faktiskt några dagar tidigare förra året.
    Får väl se om jag hinner få någon hoj klar tills det är dags för en tranresa.

  3. #5263
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Läste i tidningen att de första tranorna anlänt till Hornborgasjön. De var faktiskt några dagar tidigare förra året.
    Får väl se om jag hinner få någon hoj klar tills det är dags för en tranresa.
    Nåja, brukar va kul att ta en vårutflykt å träffas. Hamnade på nån Mc visning i fjol.
    Jan

  4. #5264
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Körde en runda för att se om tranor finns, men nä, det gör dom inte. Annars har det stått nått i tidningen men det var väl sånt som en viss president brukar prata om - fejkade nyheter....

    Idag är det ett riktigt skitväder. Lite snö som försökt göra driva bakom en buske så där är det ca en cm som mest. Söder om mig har det tydligen kommit en del för jag har sett bilar som kommer med is och snö i nosen och radion rapporterar om avåkningar. Våren verkar vara en bit bort?
    Ove

  5. #5265
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Körde en runda för att se om tranor finns, men nä, det gör dom inte. Annars har det stått nått i tidningen men det var väl sånt som en viss president brukar prata om - fejkade nyheter....

    Idag är det ett riktigt skitväder. Lite snö som försökt göra driva bakom en buske så där är det ca en cm som mest. Söder om mig har det tydligen kommit en del för jag har sett bilar som kommer med is och snö i nosen och radion rapporterar om avåkningar. Våren verkar vara en bit bort?
    I Småland snöar det kraftigt nu. Detta är inte allternativ fakta. Mina tranor här gillar nog inte vädret ? Våren bidar nog någon vecka till.
    Jan

  6. #5266
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I Småland snöar det kraftigt nu. Detta är inte allternativ fakta. Mina tranor här gillar nog inte vädret ? Våren bidar nog någon vecka till.
    Nu struntar jag tillfälligt i vädret för nu är det bara innejobb i garaget med lite inredning. Sedan skall det skruvas på hojarna.
    Har luftvärmepumpen på 10 +, så det skall nog funka fint. Frugan har redan ansökt om plats på fönsterbrädorna för vårens tomatplantor.
    Har sett en massa svanar och gäss, men inga tranor ännu. De är förståndiga om de väntar några veckor till.

  7. #5267
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Nu struntar jag tillfälligt i vädret för nu är det bara innejobb i garaget med lite inredning. Sedan skall det skruvas på hojarna.
    Har luftvärmepumpen på 10 +, så det skall nog funka fint. Frugan har redan ansökt om plats på fönsterbrädorna för vårens tomatplantor.
    Har sett en massa svanar och gäss, men inga tranor ännu. De är förståndiga om de väntar några veckor till.
    Just nu är det nog det mesta vinter vi haft denna vinter. Så jag sitter lugnt å plockar från skogen lite till. Men sen får våren komma om den vill för min skull. Nog är jag sugen att komma ut på vägarna igen med termos å äggmacka.
    Jan

  8. #5268
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Inge tranräkning har startat vid Hornborgasjön ännu,,,
    Ove

  9. #5269
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    +6. provkört, verkar funka både GSen å gubben.
    Jan

  10. #5270
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    +6. provkört, verkar funka både GSen å gubben.
    Då får vi se fram mot nya häftiga höjdarupplevelser.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •