Sidan 525 av 548 FörstaFörsta ... 25425475515523524525526527535 ... SistaSista
Resultat 5 241 till 5 250 av 5473

Ämne: 60+

  1. #5241
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vi ser fram mot det Olle.
    Det blir nog en höjdare till måltid.
    Ser ljuset vi garagebygget. Takisolering i morgon. Elektriker är på G, men det mesta gör jag själv.
    Luftvärmepump om ett par veckor. Porten monterad, jäkligt jobb. Lite småplock kvar såsom lister och målarfärg. Sedan skall inredningen fixas.

  2. #5242
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det blir nog en höjdare till måltid.
    Ser ljuset vi garagebygget. Takisolering i morgon. Elektriker är på G, men det mesta gör jag själv.
    Luftvärmepump om ett par veckor. Porten monterad, jäkligt jobb. Lite småplock kvar såsom lister och målarfärg. Sedan skall inredningen fixas.
    Lugnt Olle, minst 1,5 månad före inspektion.
    Jan

  3. #5243
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Lugnt Olle, minst 1,5 månad före inspektion.
    OK, skall vara helt färdigt då med en kaffehörna. Emotser långväga besökare.

  4. #5244
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Några cm snö och nollan, så snön försvinner nog snabbt. Nu har jag värme i garaget, men det återstår lite småjobb.

  5. #5245
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    +3 grader. Vaknade med snö ute i morse men den är nästan borta nu. Ska göra en runda med laddare när det passar. Dagarna går med lite körning av äldre tanter och vedjobb. Har nu ett eget gym som väntar bakom uthuset.

    Ska se om jag kan komma och inspektera bygget vid tillfälle...

    Tänkt bjuda hustrun på musslor som fått puttra lite i vitlökssmör men hon håller sig borta när det skulle passa. Va fan? - det smakar ju nästan lika gott som sniglar!
    Ove

  6. #5246
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    När jag tunerade i yngre dagar va jag sugen att smaka olika mat. Grodlår fick mig att tänka på huspaddan vid källartrappen. Sniglar brukar ge slemmiga spår i morgondaggen. Musslor liknar det man harklar upp när man är förkyld. Tacka vet jag kokt torsk.
    Jan

  7. #5247
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    När jag tunerade i yngre dagar va jag sugen att smaka olika mat. Grodlår fick mig att tänka på huspaddan vid källartrappen. Sniglar brukar ge slemmiga spår i morgondaggen. Musslor liknar det man harklar upp när man är förkyld. Tacka vet jag kokt torsk.
    3 - 0 till Räven. Håller helt med. Likaså när det gäller ostron. Tror många säger sig gilla ostron för det verkar vara lite status där. Salt slem...........

  8. #5248
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    När jag tunerade i yngre dagar va jag sugen att smaka olika mat. Grodlår fick mig att tänka på huspaddan vid källartrappen. Sniglar brukar ge slemmiga spår i morgondaggen. Musslor liknar det man harklar upp när man är förkyld. Tacka vet jag kokt torsk.
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    3 - 0 till Räven. Håller helt med. Likaså när det gäller ostron. Tror många säger sig gilla ostron för det verkar vara lite status där. Salt slem...........
    Nämmen harre javvlar. Musslor med pommes frites i Belgien och Holland och musslor med spagetti kring medelhavet. JAG tycker det är gott och dessutom billigt - ingen status där inte... Ostron är en helt annan sak, käka levande blötdjur som man plågat med citron!..

    Håller annars med om att torsk är gott.
    Ove

  9. #5249
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nämmen harre javvlar. Musslor med pommes frites i Belgien och Holland och musslor med spagetti kring medelhavet. JAG tycker det är gott och dessutom billigt - ingen status där inte... Ostron är en helt annan sak, käka levande blötdjur som man plågat med citron!..

    Håller annars med om att torsk är gott.
    Ok då Ove, skulle kanske särat på musslor å ostron.
    Jan

  10. #5250
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ok då Ove, skulle kanske särat på musslor å ostron.
    De är ju av ungefär samma släkte. De sitter bara still och filtrerar vattnet från föroreningar. Eftersom mängden föroreningar verkar stiga så borde man ju värna om dessa små reningsverk.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •