Sidan 52 av 548 FörstaFörsta ... 242505152535462102152 ... SistaSista
Resultat 511 till 520 av 5473

Ämne: 60+

  1. #511
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Här var BSA favoriten som man skulle ha närman blev stor! En med kromad tank!






    Sen bidde det Honda för nästan hela slanten + lite Yamaha istället!
    Senast redigerat av GeCe den 2010-02-19 klockan 23:06.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #512
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Brukade åka med morfar i hans Austin A30
    Just en sån blev min första bil. Gick under benämningen "slipsknuten" årsmodell-56 Den hade sådana finesser som utfällbar körriktningsvisare samt vevstart och om man mot förmodan suttit och kuckilurat med nån trevlig brutta samt lyssnat på radio Luxenburg alltför länge i månens sken och det bara knäppte i startmotorn när det var dags för hemfärd var veven guld värd. En vridstark motor på dryga 20 kusar.

  3. #513
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    GeCe kan hojen på bild vara en Gold Star. En sån av årsmodell -56 blev min första tunga båge. Den var ljusgrön med kromad tank. Som jag minns lik den på bilden men med ett brett cross-styre eftersom jag alltid trivts bäst på grusvägar och på den tiden åkte året om. En riktig trevlig hoj som jag minns den.

  4. #514
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Ingemar Visa inlägg
    GeCe kan hojen på bild vara en Gold Star. En sån av årsmodell -56 blev min första tunga båge. Den var ljusgrön med kromad tank. Som jag minns lik den på bilden men med ett brett cross-styre eftersom jag alltid trivts bäst på grusvägar och på den tiden åkte året om. En riktig trevlig hoj som jag minns den.
    Snygg maskin. Tror nog att ett högre och bredare styre både var bättre och såg bättre ut.

  5. #515
    det var en snygg bsa. engelsmännen kunde tillverka motorcyklar. i vårt garage står en matchless g80s 498cc 1954 brorsan äger den

  6. #516
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Min första tunga va en 500 Triumph just 56a. Läckte olja å bensin men va rolig att köra. Amal (rinn å pissförgasare ) blev dess öde när bensinen rann ner i magneten under färd. Vill minnas att försäkringen värderade den till 1200 kr.
    Jan

  7. #517
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    :O Inte utan att man blir lite tårögd när namn som Triumph Matchless Ajs m.m. dyker upp. Trots att det kunde strula rejält har man ju haft så mycket skoj förknippat med dem. Tror rätta namnet på min BSA var Gold star twin 500 cc. De flesta i min omgivning åkte Triumph. Minns också när första Hondan fanns i mc-butiken för provkörning var på 250 kubikare årsmodell -58- 60 nånting och inget som imponerade på mig men sen har det blivit ganska många Hondor för mig.

  8. #518
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Första Honda som va med oss å körde va en 305a, den lät så konstigt tyckte vi. 60talets andra halva tror jag?
    En BMW R69 S va oxå med, gått över 3000 mil utan renovering, fantastiskt för oss som körde engelsmän.
    Jan

  9. #519
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Ingemar Visa inlägg
    :O Inte utan att man blir lite tårögd när namn som Triumph Matchless Ajs m.m. dyker upp. Trots att det kunde strula rejält har man ju haft så mycket skoj förknippat med dem.
    Jösses vad dom som är för sent födda har missat! Dom skulle bara veta ......

  10. #520
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Hur går det Ove,har du fått upp ytterdörren?
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •