Sidan 519 av 548 FörstaFörsta ... 19419469509517518519520521529 ... SistaSista
Resultat 5 181 till 5 190 av 5473

Ämne: 60+

  1. #5181
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Man kan ju ha vilda planer om det nya året och vad det kan innebära. På det personliga planet brukar ju diverse ohållbara löften avges, typ sluta röka, äta lite mindre, dricka mindre osv.
    Sedan har vi den planering som gäller exvis våra intressen. Planering av mc-turer, kanske byta hoj, göra ett hojbygge färdigt, köpa nya kläder osv.
    Personligen skall jag färdigbygga garaget, få hojarna färdiga och sedan blir det väl ett par längre turer. En fundering är att följa med Ryssjärngänget på en färd genom Baltikum. Norge får väl ett eller ett par besök. Svårt att lägga upp planer för långt framåt för vad som hels kan ju hända i denna vår instabila värld.
    God fortsättning på Er.

  2. #5182
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Nu har ju vargjakten dragit igång lite smått. 2 st fällda. Som boende på landet med hästar och kalvar gående , så vill man ju inte ha dessa odjur i närheten. Vargen sågs för lite sedan bara några kilometer härifrån och nu har vildsvinen setts i grannskapet också. Vargspillning såg vi alldeles hemmavid för ett par år sedan.
    Några jägare skulle jaga rådjur med tax och drever, nyårsdagen, men fick jakten saboterad av några som for ikring på 4-hjulingar med bortplockade nummerplåtar. Jag tror att det kommer att bli ett helvete för jägarna när sabotörer kommer att hålla koll på dem och förstöra jakten. Tror inte det är bara sk vargälskare som sabbar utan det även är en sorts ligistslynglar som bara vill förstöra för andra. Ungefär som vissa yrkesdemonstranter gör.

  3. #5183
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Att inte SJ eller andra trafikbolag lär sig någon gång. Att inte köra tåg då det är kallt. Franskbyggda grejer håller inte i våra vintrar. Fy, för att bli sittande i ett tåg då det är 30-, måste vara hemskt om det tar lite tid. Går väl an för den som har tillräckligt med kläder med sig.
    Tacka vet jag de gamla ångloken, de gick ju ändå, eller de äldre Reginaloken, sällan fel på dem.
    Varför inte ha pelletseldade ånglok utrustade med moderna ångturbiner, som då återvinner nästan allt vattnet igen??? Kan ju inte vara så svårt att tillverka.
    Senast redigerat av Olle Å den 2017-01-05 klockan 12:01.

  4. #5184
    Det är skit när bara ekonomer får bestämma, dom ser bara till inköpspriset inte var det kostar att laga o driva, det är ett annat konto som dom skiter i. Jag har sett detta flera gånger under åren.
    Jan-Olov

  5. #5185
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Det är skit när bara ekonomer får bestämma, dom ser bara till inköpspriset inte var det kostar att laga o driva, det är ett annat konto som dom skiter i. Jag har sett detta flera gånger under åren.
    Ungefär som i Karlstad för några år sedan. De struntade i vägröjningen av snön för det skulle ju börja regna dagen efter. Det gjorde det och kommunen sparade en ganska god slant

  6. #5186
    Även en blind höna hittar ett korn ibland.
    Jan-Olov

  7. #5187
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Även en blind höna hittar ett korn ibland.
    Faktiskt lycks ju SJ komma i tid ibland.

  8. #5188
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vaknade i otid, ung 03.00 och kunde inte somna om. Gick upp efter 04 nån gång med hänvisning till flextid. Satt och slöade en stund och funderade på vädret och hade för mig att det skulle bli regn och en del blåst. Baka kan man ju alltid göra för brödet har en tendens att ta slut... Körde igång ugnen och satte en deg, den jäste som det var tänkt så det var bara att ladda om i degbunken och baka ut. Kl 10.00 var det färdigt och diskat och nu har jag bröd för ett par månader framöver.

    Vad gör jag nu nästa gång som jag vaknar alldeles för tidigt? Frysen är full.
    Ove

  9. #5189
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vaknade i otid, ung 03.00 och kunde inte somna om. Gick upp efter 04 nån gång med hänvisning till flextid. Satt och slöade en stund och funderade på vädret och hade för mig att det skulle bli regn och en del blåst. Baka kan man ju alltid göra för brödet har en tendens att ta slut... Körde igång ugnen och satte en deg, den jäste som det var tänkt så det var bara att ladda om i degbunken och baka ut. Kl 10.00 var det färdigt och diskat och nu har jag bröd för ett par månader framöver.

    Vad gör jag nu nästa gång som jag vaknar alldeles för tidigt? Frysen är full.
    Somliga putsar på Mcn när dom inte kan sova. Hoppas du har cromputsmedel hemma.
    Jan

  10. #5190
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Somliga putsar på Mcn när dom inte kan sova. Hoppas du har cromputsmedel hemma.
    Kallgarage, ingen belysning och ingen kromputs. Vete skråen om jag inte är lite mörkrädd också.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •