Sidan 514 av 548 FörstaFörsta ... 14414464504512513514515516524 ... SistaSista
Resultat 5 131 till 5 140 av 5473

Ämne: 60+

  1. #5131
    Slutresultatet kan kanske bli bra i slutändan, nytt tak kunna isolera lite få städat all bråte som alla samlar på sig du får elen tillrättad monterat jordfelsbrytare kunna måla till lite. Ja det blir nog bra bara försäkringen tar det dom skall göra.
    Jan-Olov

  2. #5132
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Slutresultatet kan kanske bli bra i slutändan, nytt tak kunna isolera lite få städat all bråte som alla samlar på sig du får elen tillrättad monterat jordfelsbrytare kunna måla till lite. Ja det blir nog bra bara försäkringen tar det dom skall göra.
    Jag har Länsförsäkringar till allt. Har aldrig haft krångel med dem, utan det löst sig med de intermezzon jag hat genom åren. Verkar vara ok även denna gång. Ett elfel har varit orsaken.

  3. #5133
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tur ändå att det bara drabbade byggnaden. Värre hade det varit om hojar och utrustning brunnit upp. Bygga kan du ju.
    Ove

  4. #5134
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    På tal om bygga så har jag på sistone läst om att man byggt trädhus, gjort trädmöbler och t.o.m. byggt trädbåtar. Trädhus tycker jag är en kul grej men det som var på bild stod på backen som en vanlig kåk. Trädmöbler låter risigt och den där trädbåten begriper jag mig inte på?

    Äsch - det är väl bara så att dom som skriver artiklar i tidningar numera saknar ordkunskap. Bäst att förklara om det finns någon sån där reportör som läser att träd har alltid en rot i ena änden och grenar i den andra. Trä är det som finns innanför barken och det som är tillverkat av det materialet är gjort av trä.

    OK - jag är väl lite ordpolis. Det är min lilla hobby att tillrättavisa telefonnasare som kallar mig Ove och tilltalar mig med ni, att om man ska säga ni skall man också använda titel och efternamn. Förnamn hör alltid tillsammans med du.
    Ove

  5. #5135
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Just nu består en del av dagen att köra träd ut från skogen till upplag, därifrån transporteras till sågverk. Förhoppningsvis kan det bli byggmaterial åt dom som behöver bostäder. Känner att jag drar något strå till stacken. Kan det bli någon krona över till någon hojtur åt mig tackar jag inte nej till det.
    Jan

  6. #5136
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Just nu består en del av dagen att köra träd ut från skogen till upplag, därifrån transporteras till sågverk. Förhoppningsvis kan det bli byggmaterial åt dom som behöver bostäder. Känner att jag drar något strå till stacken. Kan det bli någon krona över till någon hojtur åt mig tackar jag inte nej till det.
    Trädriven Bumse?
    Ove

  7. #5137
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Trädriven Bumse?
    Tja, skall den svenska lantbrukspolitiken få fortsätta, så har vi snart gengasbehov igen.
    Varför inte föresten? Ett gengasaggregat i sidvagnen, och med plats för veden.

  8. #5138
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tja, skall den svenska lantbrukspolitiken få fortsätta, så har vi snart gengasbehov igen.
    Varför inte föresten? Ett gengasaggregat i sidvagnen, och med plats för veden.
    Ryssen skulle utan tvekan fungera med gengas.
    Ove

  9. #5139
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ryssen skulle utan tvekan fungera med gengas.
    Fanns faktiskt några aggregat på 40-talet som var monterade på sidvaqgnshoj.

  10. #5140

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •