Sidan 512 av 548 FörstaFörsta ... 12412462502510511512513514522 ... SistaSista
Resultat 5 111 till 5 120 av 5473

Ämne: 60+

  1. #5111
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vilt: En personbil minskade vildsvinsstammen med 4 djur häromkvällen i mina trakter. Dom som var i bilen klarade sig bra men bilen blev skrot.
    Ove

  2. #5112
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vilt: En personbil minskade vildsvinsstammen med 4 djur häromkvällen i mina trakter. Dom som var i bilen klarade sig bra men bilen blev skrot.
    Vildsvin är inte att leka med om du sitter i personbil. Va med på ett eftersök när ett vildsvin ödelagt en volvo 945 totalt å gått därifrån.
    Jan

  3. #5113
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vildsvin är inte att leka med om du sitter i personbil. Va med på ett eftersök när ett vildsvin ödelagt en volvo 945 totalt å gått därifrån.
    Hmm, vildsvin är hårda och bilar är mjuka.
    Fint väder här i södra Värmland har regnat en del, mycket på nätterna. Verkar som om gräset fortfarande växer lite.
    Har tagit hem vinterdäck och dubbar till hojarna, men de kanske inte behövs.
    Funderar på norska Krystallrallyt i februari, kanske min sista chans att åka dit. Vi får väl se.

  4. #5114
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hmm, vildsvin är hårda och bilar är mjuka.
    Fint väder här i södra Värmland har regnat en del, mycket på nätterna. Verkar som om gräset fortfarande växer lite.
    Har tagit hem vinterdäck och dubbar till hojarna, men de kanske inte behövs.
    Funderar på norska Krystallrallyt i februari, kanske min sista chans att åka dit. Vi får väl se.
    Hängt skogsvagn efter traktorn så nu blir det att köra i skogen. Vinterterapi.
    Jan

  5. #5115
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Det här med motorer är konstigt. Bara det surrar och brummar så är det ok.
    Diskuterade någon gång over olika ljud. Ett lågt dieselmumlamde är rogivande i jämförelse en högvarvad sporthoj, så sitt inte och somna i traktorn nu.

  6. #5116
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det här med motorer är konstigt. Bara det surrar och brummar så är det ok.
    Diskuterade någon gång over olika ljud. Ett lågt dieselmumlamde är rogivande i jämförelse en högvarvad sporthoj, så sitt inte och somna i traktorn nu.
    Tur att det är ordentlig hytt på traktorerna numera - det är lätt hänt att man brister ut i ljudlig sång med dieselmotorn som baston.
    Ove

  7. #5117
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tur att det är ordentlig hytt på traktorerna numera - det är lätt hänt att man brister ut i ljudlig sång med dieselmotorn som baston.
    Är det det som kallas för bastonera?

  8. #5118
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det här med motorer är konstigt. Bara det surrar och brummar så är det ok.
    Diskuterade någon gång over olika ljud. Ett lågt dieselmumlamde är rogivande i jämförelse en högvarvad sporthoj, så sitt inte och somna i traktorn nu.
    Jag håller mig vaken Olle. Söker bra spår. Tysk motor så jag känner mig som hemma. Inget avgastrim, tyst å fint.
    Jan

  9. #5119
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag håller mig vaken Olle. Söker bra spår. Tysk motor så jag känner mig som hemma. Inget avgastrim, tyst å fint.
    Säkert lätt att hålla sig vaken i skogen. Värre i vårbruket i slutet på låååånga arbetsdagar, vet om flera bönder som vaknat harvandes långt från åkern - i dike eller t.o.m. ute i rena skogen.
    Ove

  10. #5120
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Säkert lätt att hålla sig vaken i skogen. Värre i vårbruket i slutet på låååånga arbetsdagar, vet om flera bönder som vaknat harvandes långt från åkern - i dike eller t.o.m. ute i rena skogen.
    I min ungdom jobbade jag på ett lantbruk, var svårt ibland att kombinera lååånga dagar i traktorn med ett nattliv. En gång stannade traktorn i ett dike med framhjulen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •