Sidan 51 av 548 FörstaFörsta ... 41495051525361101151 ... SistaSista
Resultat 501 till 510 av 5473

Ämne: 60+

  1. #501
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Är den verkligen klassad som bil och inte MC? ???
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #502
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Är den verkligen klassad som bil och inte MC? ???
    Nä! men den har tak!

  3. #503
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    jag undrar i största allmänhet hur dess vinter egenskaper är, framkomlighet, värme/ventilation, belysning, antispinn, antisladd, osv?, vilka möjligheter finns vad gäller lastkapacitet/förmåga? mm.
    hur har den fungerat i krocktester? klarar den 2 * i euro-n cap testerna?
    jag kan inte ens se att den har vindrutetorkare vilket är ett krav om du har vindruta! det skulle säkert påverka både vikt och luftmotstånd, och därmed bränsleförbrukning.

    allt handlar inte om bränsleförbrukning och miljö, det ska också vara ett användbart alternativ.

  4. #504
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    jag undrar i största allmänhet hur dess vinter egenskaper är, framkomlighet, värme/ventilation, belysning, antispinn, antisladd, osv?, vilka möjligheter finns vad gäller lastkapacitet/förmåga? mm.
    hur har den fungerat i krocktester? klarar den 2 * i euro-n cap testerna?
    jag kan inte ens se att den har vindrutetorkare vilket är ett krav om du har vindruta! det skulle säkert påverka både vikt och luftmotstånd, och därmed bränsleförbrukning.

    allt handlar inte om bränsleförbrukning och miljö, det ska också vara ett användbart alternativ.
    Som jag ser på maskinen.
    - Framkomlighet: Driver på ett litet hjul. I halka ngt bättre än 2-hjulsdrift eftersom en sån också eg. bara driver med det hjul som har sämsta fästet. I snö riktigt dålig.
    - Värme /vent.: vet ej men förutsätter att det inte finns AC ens som tillval.
    - Belysning: Som på en bil eller MC.
    - Antispinn/antisladd:
    - Krocktest klarar den som alla andra MC = inte alls
    - Lastkapacitet: 2 personer och en handväska alt. en person och lite last.
    - vindrutetorkare finns.

    Som du kanske märker ar jag inne på att det är ett vettigt fordon. Vettigare att ha än en stor j - a koloss till bil att åka ensam i, i stadsmiljö eller på 70vägar. Gissar att 80 -90 % av all bilkörning jag gjort genom åren har jag varit ensam i bilen och utan bagage, så jag har länge funderat på vad man hitta i den här vägen.

  5. #505
    Varför inte en modärnare variant, den kanske har en del tidsenliga finesser, framförallt nästan fräckare utseende, men det är en smaksak.
    Nina kanske gillar målningen?

    Jan-Olov

  6. #506
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Varför inte en modärnare variant, den kanske har en del tidsenliga finesser, framförallt nästan fräckare utseende, men det är en smaksak.
    Nina kanske gillar målningen?
    Jo, Smart är en trevlig liten bil.

  7. #507
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    BMW gjorde två modeller med MC-motorer under -50 och-60 talen. Dels 600 som var modell Isetta och så BMW 700 som såg ut som en vanlig bil.

    Fick provköra en 700 på -60talet och det var en riktig goding. Den hade verkligen vad som kallas för sportiga köregenskaper och var helt ren från allt lullull. Det enda som gjorde att jag inte köpte då var pengabrist. Jag har inte sett just några på vägen så jag tror inte att den blev nån större succé dessvärre.

  8. #508
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    BMW gjorde två modeller med MC-motorer under -50 och-60 talen. Dels 600 som var modell Isetta och så BMW 700 som såg ut som en vanlig bil.

    Fick provköra en 700 på -60talet och det var en riktig goding. Den hade verkligen vad som kallas för sportiga köregenskaper och var helt ren från allt lullull. Det enda som gjorde att jag inte köpte då var pengabrist. Jag har inte sett just några på vägen så jag tror inte att den blev nån större succé dessvärre.
    Så var det Isetta hette den Var nog ansedd som den förnämsta av mc-bilarna. Jag jobbade på en besinstation i slutet av -50 talet och nog fanns det en hel del av den typen av fordon. Vill minnas att det kom Tyskar på väg norr ut åkande i sina Messersmith de hade packningen på ett lastgaller där bak. Varför dessa biilar försvann vet jag inte men på den tiden var ju driftkostnaderna inget stort problem och hade man bilkörkort blev det förstås en Renault cv4 eller något liknande. Ack ja vilka ljuva minnen.

  9. #509
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Ingemar Visa inlägg
    Ack ja vilka ljuva minnen.
    Minnen var det! Minns att vi sakk ett gäng ungar bredvid vägen och tittade på vad som kom farandes. Det var Lloyd Alexander. MG, BSA, Monark, Infe, MG, Austin A90(snyggaste bilen) och en massa grejer som knappt finns att se på muséer. Det var sällan det kom något märke man inte kände till.
    Skulle inte vara lika kul idag när allt är likadant. Man m åste ju läsa på bakluckan för att se skillnaden.

  10. #510
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Brukade åka med morfar i hans Austin A30
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •