Sidan 502 av 548 FörstaFörsta ... 2402452492500501502503504512 ... SistaSista
Resultat 5 011 till 5 020 av 5473

Ämne: 60+

  1. #5011
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Enklare på sjön, för har man inte styrfart på jollen, så får man ta det med ro.
    Stämmer! Vilar sjön alltför lugn får man se till att man har med sig lite nödproviant, vatten och en god bok. Det kommer alltid vind.... (Bara man inte ligger och guppar mitt i farleden för då kan man vara ivägen värre än en svampplockare på bästa skogsvägen)
    Ove

  2. #5012
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Fint väder och lagom varmt rör att ta en riktigt lång tur idag, men det blir inte...

    Den här säsongen har egentligen inte blivit av. Det har varit för mycket omkring mig för att lusten att köra ut skulle infinna sig och dessutom har jag blivit med båt.

    I går skulle jag varit med på en resa med flyktingarna som bor på en förläggning i min närhet men det gick inte p.g.a. andra aktiviteter som jag inte kan styra över men jag kommer att träffa dom på hemmaplan istället. Det är alltid kul att komma dit för man blir alltid välkomnad. Dom vuxna kommer och hälsar och vill prata, dels för att dom vill bara träna språk och dels för att dom vill veta hur det funkar här med olika saker. Ungarna rycker i en och vill att man ska vara med och leka och det är jag väldigt dålig på.

    Förstår inte varför en del är så rädda för flyktingar... Anledningen till att dom drog var att dom vill leva ett drägligt liv utan att hela tiden riskera att bli skjutna eller att behöva skjuta andra eller riskera att när som helst få en bomb i skallen. Visst pratar dom språk som man inte förstår och visst har dom en del föreställningar om vad som passar som inte riktigt överensstämmer med våra normer men dom får väl anpassa sig efterhand.
    Ove

  3. #5013
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    I dag blir det utmärkt väder att skölja av sommarens damm från hojkläderna.
    Jan

  4. #5014
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I dag blir det utmärkt väder att skölja av sommarens damm från hojkläderna.
    Hm, var ute och vädrade ryssen på en jättefin runda på både grus och asfalt i det fina vädret

  5. #5015
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hm, var ute och vädrade ryssen på en jättefin runda på både grus och asfalt i det fina vädret
    Här i sydost behöver vi regn, mycket regn. Så en hojtur i regnet kändes rätt.
    Jan

  6. #5016
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Här i sydost behöver vi regn, mycket regn. Så en hojtur i regnet kändes rätt.
    Likadant här. En jäkla massa regn behövs. Betesmarkerna har ju inte vuxit något alls i september.
    Hösten är verkligen här, men vitfrost nu på morgonen.
    Kanske tar en liten sväng till Norge senare i veckan för att titta på fjällvärldens färgexplosioner.

  7. #5017
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Likadant här. En jäkla massa regn behövs. Betesmarkerna har ju inte vuxit något alls i september.
    Hösten är verkligen här, men vitfrost nu på morgonen.
    Kanske tar en liten sväng till Norge senare i veckan för att titta på fjällvärldens färgexplosioner.
    Blir smålänska höstfärger i år. Tycker det va för halt att kolla Norska höstfärger.
    Jan

  8. #5018
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Blir smålänska höstfärger i år. Tycker det va för halt att kolla Norska höstfärger.
    Första frostnatten, kanske -4 i morse, gjorde att löven singlade ned över mitt huvud i sina glada höstfärger. Det kommer att bli kallt i natt också så trädens prakt kommer nog ganska snart att glesna. Men OK - det blir lättare att se älgarna.
    Ove

  9. #5019
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Första frostnatten, kanske -4 i morse, gjorde att löven singlade ned över mitt huvud i sina glada höstfärger. Det kommer att bli kallt i natt också så trädens prakt kommer nog ganska snart att glesna. Men OK - det blir lättare att se älgarna.
    Ska inte älgarna sparas så vargarna får mat???
    Men om ni skjuter vildsvin och utfordrar vargarna med dem, så borde det bli fler älgar att skjuta, eller????

  10. #5020
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Ska inte älgarna sparas så vargarna får mat???
    Men om ni skjuter vildsvin och utfordrar vargarna med dem, så borde det bli fler älgar att skjuta, eller????
    Under jakten ser jag inte många älgar, mest blir det när jag är ute på vägen och då är det helt klart en fördel om man ser dom. Grisarna är ett annat plågoris som jag tycker borde jagas mera och matas mindre. En riktigt kall vinter skulle minska grisstammen ordentligt, jakt och vargar berör dom knappast.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •