Sidan 5 av 548 FörstaFörsta ... 345671555105505 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 5473

Ämne: 60+

  1. #41
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    ;D Har ni koll på SMC-forumet? Fick igång en väldans rolig diskussion om tyngdpunkten där.

  2. #42
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jag läser å begrundar ?
    Jan

  3. #43
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Naturstudier

    Sitter idag på en traktor och gör ett EU-jobb. Istället för att odla något, vilket inte finns någon lönsamhet i, får dom istället klippa ner gräset så att det ser ut som åkrarna brukas. Brorsan har ett knä som inte vill köra traktor så då kör jag ett tag åt honom.

    Har hela tiden i går em och på fm idag haft sällskap av rävar. 3-4 st ibland men en är med hela tiden. Går undan först när jag sitter beredd att stanna. Då går han undan ett par meter och när han känner för att visa hur mycket han bryr sig vänder han baken till, hukar. lyfter svansen och levererar sin åsikt.
    Tre rådjur: mamma, storasyster och lilla Bambi tittar till mig och från luften har jag besök av brun kärrhök, 4 ex och ett gäng med korpar. Flyttande gäss i hundratal passerar.

    Ibland kan det vara svårt att hålla spåret med traktorn ;D

    På em. dessutom oräkneliga kajor!
    Senast redigerat av Ove den 2009-09-08 klockan 15:53.

  4. #44
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Sitter idag på en traktor och gör ett EU-jobb. Istället för att odla något, vilket inte finns någon lönsamhet i, får dom istället klippa ner gräset så att det ser ut som åkrarna brukas. Brorsan har ett knä som inte vill köra traktor så då kör jag ett tag åt honom.

    Har hela tiden i går em och på fm idag haft sällskap av rävar. 3-4 st ibland men en är med hela tiden. Går undan först när jag sitter beredd att stanna. Då går han undan ett par meter och när han känner för att visa hur mycket han bryr sig vänder han baken till, hukar. lyfter svansen och levererar sin åsikt.
    Tre rådjur: mamma, storasyster och lilla Bambi tittar till mig och från luften har jag besök av brun kärrhök, 2 ex och ett gäng med korpar. Flyttande gäss i hundratal passerar.

    Ibland kan det vara svårt att hålla spåret med traktorn ;D
    Låter som en avundsvärd arbetsmiljö. Bättre än Stockholmstrafiken....
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #45
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    [QUOTE=Ove;26584]Sitter idag på en traktor och gör ett EU-jobb. Istället för att odla något, vilket inte finns någon lönsamhet i, får dom istället klippa ner gräset så att det ser ut som åkrarna brukas.
    Ove, va snäll å nämn aldrig mer EU jordbrukspolitik i detta forum.
    Jan

  6. #46
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    [
    Ove, va snäll å nämn aldrig mer EU jordbrukspolitik i detta forum
    Jag tyckte räven jag nämnde visade just vad han ansåg om den. Skulle egentligen visa detsamma på samma sätt men inte på åkern utan på lämplig parlamentarikers skrivbord!

  7. #47
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Låter som en avundsvärd arbetsmiljö. Bättre än Stockholmstrafiken....
    Jodå, men att driva jordbruk idag är en dyr hobby! Handlar många gånger om att ha en fru med god lön för att det skall gå! >

  8. #48
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Smile HORNBORARSJÖN!

    Hornborgarsjön vecka 38 onsdag den 16/9 förslås som träffdag vid naturrums parkering vid sjöns östra sidan kl 10:00. Enligt SVT:s lokala tiodygnsprognos över området ser det ut att bli hyfsat väder, sol faktiskt.

    Har själv bokat bokat vandrarhemmet i Eggby http://www.svenskaturistforeningen.s...em-SkaraEggby/ natten före. Fler lediga rum finns för den som vill hänga på men vänta inte FÖR länge med att boka isåfall. Det krävs dock fyra st. för att man ska bli serverad frukost annars är det att fixa det själv. Incheckning emellan kl: 17:00 - 19:00.
    Senast redigerat av GeCe den 2009-09-09 klockan 10:21.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #49
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hallå!!

    Är det inga fler som vill titta på fåglar med på forumet??

  10. #50
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Smile

    Spara på rösten Ove de ä ingen idé att skrika sig hes. De flesta är nog inställda på att det är på våren det är man ska till Hornb.-sjön. Är man intresserad av fåglar och mat spelar det nog ingen roll då utbudet oavsett årstid nog är den samma. Även om tranorna är något mindre till antalet den här årstiden och beter sig lite annorlunda.
    De mc-ister som inte kommer lämnar bara mer utrymme till oss som åker dit. Så kan man också se det.
    Senast redigerat av GeCe den 2009-09-10 klockan 13:17.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •