Sidan 497 av 548 FörstaFörsta ... 397447487495496497498499507547 ... SistaSista
Resultat 4 961 till 4 970 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4961
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vedbacken blev idag bar backe - sista pinnen inkörd i boden.

    Greta är hos doktorn och väntas vara klar när som helst med fungerande bränsletillförsel och nytt drivpaket...

    Skotern Byrackan ska ut och röra sig lite bara jag baxat ut den ur gömmorna, men det är snart gjort.
    Ove

  2. #4962
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Bildrullar! Körde på 26;an och förberedde högersväng genom att blinka i tid. Stod en bil i motsatt riktning och väntade på att köra över för jag hade en bil före som han släppte fram, sen körde han så att vi körde in i samma fil samtidigt. Jag höll mig på kanten så det gick bra. Jag hade koll på drullen i backspegeln så jag såg var han svängde av och jag vände och följde efter. Tydligen såg han mig och blev lite stressad för när han parkerade körde han in spoilern i en hög kant så det krachade till ordentligt.
    Jag stannade bakom och kallade till mig killen och frågade honom vänligt men bestämt om han kände till högerregeln och han svarade att det gjorde han men sade också att han gjort ett misstag. Jag tror dock att han lever med den föreställningen att moppe, som min sccooter liknar, skall stanna i alla lägen vilket faktiskt är fel. Alla fordon har samma status vad beträffar trafikregler.

    Straffet han fick var en trasig spoiler så jag klagar inte.
    Ove

  3. #4963
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Räven och jag gjorde en liten Norsk höjdartur på några dagar. Vi utgick från Sälen och körde västerut mot Rondanefjällen och vidare mot Vågomo.
    Tänkte åka upp till Blåhöj, men tyvärr lite låga moln. For i stället väg 55 över Sognedalsfjället , med en avstickare upp till Juvasshyttan och kollade lite på dem som åkte skidor där. Från Tutargö tog vi fjällvägen ner mot Årdal. Lite knepig nerfart genom en massa serpentiner där husbilar absolut inte kunde mötas på många ställen utan fick på en del ställen backa och trixa. Vidare ner mot Gol och övernattning.
    Från Gol gick färden söderut på väg 7, för att efter några mil vika av på väg 287. Knepigt, men vid Eggerdal byter vägen nr. till 211. En jättehärlig omväxlande väg som jag inte tror många åker. Efter att i Drammen passerat alla jäkla trafikljus och en snabbfika åkte vi mot Örje där våra vägar skildes, då Räven inte gillade E 18, utan ville ha lite mindre vägar hemmåt, så han körde söderut mot Ed. Jag fortsatte dock på E 18 och var ju snart hemma.
    En mycket varm tur med över 20 grader på fjället, och med bara några små regnskurar.
    Senast redigerat av Olle Å den 2016-07-24 klockan 13:41.

  4. #4964
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Våra vädergudar var ju oss nådiga på vår tur. Om vi åkt nu i veckan, så hade vi nog inte behövt tvätta hojarna på länge med tanke på vad väderkartorna visar.

  5. #4965
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Räven och jag gjorde en liten Norsk höjdartur på några dagar. Vi utgick från Sälen och körde västerut mot Rondanefjällen och vidare mot Vågomo.
    Tänkte åka upp till Blåhöj, men tyvärr lite låga moln. For i stället väg 55 över Sognedalsfjället , med en avstickare upp till Juvasshyttan och kollade lite på dem som åkte skidor där. Från Tutargö tog vi fjällvägen ner mot Årdal. Lite knepig nerfart genom en massa serpentiner där husbilar absolut inte kunde mötas på många ställen utan fick på en del ställen backa och trixa. Vidare ner mot Gol och övernattning.
    Från Gol gick färden söderut på väg 7, för att efter några mil vika av på väg 287. Knepigt, men vid Eggerdal byter vägen nr. till 211. En jättehärlig omväxlande väg som jag inte tror många åker. Efter att i Drammen passerat alla jäkla trafikljus och en snabbfika åkte vi mot Örje där våra vägar skildes, då Räven inte gillade E 18, utan ville ha lite mindre vägar hemmåt, så han körde söderut mot Ed. Jag fortsatte dock på E 18 och var ju snart hemma.
    En mycket varm tur med över 20 grader på fjället, och med bara några små regnskurar.
    Bra beskrivet. 70+ are kan få lite forbier, Eväg, vireräcken, långa tunnlar, raksträckor.
    Jan

  6. #4966
    Även gamla gubbar måste ibland förnya sig..
    Har idag installerat (EJ uppgraderat..) Win 10..

    Vilken dynga!
    Helt anpassad för att läsa om kändisar, hel- halv- kvarts- och åttondelskändisar, slösurfning och nedlusat med reklam och mängder med jox som pekar på spel...
    Använda som en riktig dator, dvs för databehandling, inte att tänka på.
    Tror pyttemjuk att alla sitter vid en pekskärm, att vi inte kan läsa ??

    Tur man har två datorer till som fortfarande har Win 7 och därmed fortfarande är användbara..

  7. #4967
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Även gamla gubbar måste ibland förnya sig..
    Har idag installerat (EJ uppgraderat..) Win 10..

    Vilken dynga!
    Helt anpassad för att läsa om kändisar, hel- halv- kvarts- och åttondelskändisar, slösurfning och nedlusat med reklam och mängder med jox som pekar på spel...
    Använda som en riktig dator, dvs för databehandling, inte att tänka på.
    Tror pyttemjuk att alla sitter vid en pekskärm, att vi inte kan läsa ??

    Tur man har två datorer till som fortfarande har Win 7 och därmed fortfarande är användbara..
    Huvva! Vart nära att trampa i samma fälla men blev ordentligt varnad av vår datagenikonsult. Han sa att det bara är en jäkla skit som är helt oanvändbart.
    Ove

  8. #4968
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Huvva! Vart nära att trampa i samma fälla men blev ordentligt varnad av vår datagenikonsult. Han sa att det bara är en jäkla skit som är helt oanvändbart.
    har windows 10, men tycker den äldre var lättare att jobba med. Exvis att lägga in bilder
    att ladda ner document. Som sagt det är ju lika mycket jäkla reklam i datorn som det är på TV.

  9. #4969
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Huvva! Vart nära att trampa i samma fälla men blev ordentligt varnad av vår datagenikonsult. Han sa att det bara är en jäkla skit som är helt oanvändbart.
    Tycks vara mer anpassad för surfplattor och nöjessurf (musik/spel/bild/kändisar) än för seriös databehandling..
    Man har också fått kritik för detta. Kanske blir bättre i o m en uppdatering i närtid? (aug?)

    Men en sak är bra, spellcheckern funkar även i t ex ett inlägg som detta!

  10. #4970
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Men en sak är bra, spellcheckern funkar även i t ex ett inlägg som detta!
    Ursäkta en yngling men va ä de??
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •