Sidan 495 av 548 FörstaFörsta ... 395445485493494495496497505545 ... SistaSista
Resultat 4 941 till 4 950 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4941
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Njaaa, får nog bygga en sidvagn till Transalpen. En sån så man kan luta hojen i kurvorna.
    KNIX ????? Då blir man nog ensam i en egen grupp, men det skulle nog vara kul, men då måste jag nog byta framgaffel.
    Tror du klarar köra en sväng solo i sommar.
    Jan

  2. #4942
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tror du klarar köra en sväng solo i sommar.
    Visst gör jag det. Transalpen blir avundsjuk annars.

  3. #4943
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Greta går nu bra i transportfart! Vad som är kvar är att hon är tjurig på lågvarv men det löser sig nog i morgon.

    Sigrid har stått okörd sen i våras och var lite seg i batteriet men så blir det när dom inte får laddning och det är varmt. Gudskelov att jag har kallgarage på vintern annars blev det mera problem.

    Hojta till när det är någon lagom resa på gång, jag börjar känna mig rustad.
    Ove

  4. #4944
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Greta går nu bra i transportfart! Vad som är kvar är att hon är tjurig på lågvarv men det löser sig nog i morgon.

    Sigrid har stått okörd sen i våras och var lite seg i batteriet men så blir det när dom inte får laddning och det är varmt. Gudskelov att jag har kallgarage på vintern annars blev det mera problem.

    Hojta till när det är någon lagom resa på gång, jag börjar känna mig rustad.
    När skördearbetet är klart å vädret verkar skapligt tänkte jag köra östra sidan långa sjön uppåt Sala brandområde.
    Jan

  5. #4945
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    När skördearbetet är klart å vädret verkar skapligt tänkte jag köra östra sidan långa sjön uppåt Sala brandområde.
    Oxå intresserad av området.

    Besiktigat Greta idag - gick igenom utan anmärkning men det var nära skamkärra hem för hon stannade med 1,5 mil kvar hem och var jäkligt svår att övertala att det är bättre i ett torrt garage än ute på vägen i ösregn! Nu BLIR det verkstad.
    Ove

  6. #4946
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Oxå intresserad av området.

    Besiktigat Greta idag - gick igenom utan anmärkning men det var nära skamkärra hem för hon stannade med 1,5 mil kvar hem och var jäkligt svår att övertala att det är bättre i ett torrt garage än ute på vägen i ösregn! Nu BLIR det verkstad.
    Fick ta till skammens rep för att bogsera hem Ryssen. Tur det finns hyggligt folk efter vägrna.

  7. #4947
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Fick ta till skammens rep för att bogsera hem Ryssen. Tur det finns hyggligt folk efter vägrna.
    Ryssen kanske är van, du får ha repet med i vagnen. Vad hände nu då ?
    Jan

  8. #4948
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Fick ta till skammens rep för att bogsera hem Ryssen. Tur det finns hyggligt folk efter vägrna.
    Det där utrymmet bakom ryggstödet i vagnkorgen - är det inte meningen att man ska ha en komplett verkstad och komplett samling reservdelar där? Som redan frågat - vad hände?
    Ove

  9. #4949
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Det där utrymmet bakom ryggstödet i vagnkorgen - är det inte meningen att man ska ha en komplett verkstad och komplett samling reservdelar där? Som redan frågat - vad hände?
    Har inte kollat varför den dog. Platsen bredvid skall nog helst vara en rullande verkstad inklusive en mekaniker. Hädanefter skqall bogserlina ingå. Dessutom måste en varningstriangel finnas.

  10. #4950
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    När skördearbetet är klart å vädret verkar skapligt tänkte jag köra östra sidan långa sjön uppåt Sala brandområde.
    Trevlig tur tror jag. Hoppas att veckns väderutsikter består, för då kan vi fixa resten av höskörden.
    sedan kan de bli åka av.
    Tydligen har kantarellerna börjat komma här i trakterna, så nu kanske det kan serveras smörstekta kantareller.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •