Sidan 494 av 548 FörstaFörsta ... 394444484492493494495496504544 ... SistaSista
Resultat 4 931 till 4 940 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4931
    Ja va gott varenda droppe är välkommen i torkan.
    Jan-Olov

  2. #4932
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Ja va gott varenda droppe är välkommen i torkan.
    Visst är regnet väldig uppfriskande efter en tids frånvaro.
    Har äntligen fått hem min Dnepr, så nu skall den besikts och tas i
    ut på vägarn i närområdet. Får nog ine var längre undan än att frugan kan hämta med släpvagnen.
    Det största problemet är ju åtgärdat, nya förgasare och tändningen fixa.
    Som jag funderat på tidigare, så skulle nog en R 75 motor BMW sitta jättefin. Verkar vara bolt on i det närmaste. Framför allt, så får man elstart.

    En liten varning. Om du har förgasare extrfilter monterade direkt på slangen som ä av den genomskinliga modellen.
    Kolla noga att de är för förgasarmc. Annars så kan hojen gå varm vid högre effekttutag, och varmnypa.
    Den går för magert för fitret släpper inte igenom tillräckligt med bensin

  3. #4933
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Fy tusan för förkylning i värmen. Verkar vara slut me den nu. Beiktning av ryssen på torsdag hoppas jag, sen kan man göra byn osäker för längre bort töts man väl inte åka??

  4. #4934
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Veckan efter midsommar hoppas jag på skördeväder. Sugen att komma ut å hojluffa igen. Nyfiken hur det ser ut nu efter Salabranden.
    Jan

  5. #4935
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tebax efter en tur till Lappland. Mest mulet med en del dugg vilket inte gjorde så mycket för vi satt ju i bil. Imponerad av hur stort land vi lever i och hur mycket myrar och skog det finns norrut.

    Hemma igen och solen skiner. Får ta en titt på Greta igen och se om hon vill börja gå rent utan skruva.
    Ove

  6. #4936
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tebax efter en tur till Lappland. Mest mulet med en del dugg vilket inte gjorde så mycket för vi satt ju i bil. Imponerad av hur stort land vi lever i och hur mycket myrar och skog det finns norrut.

    Hemma igen och solen skiner. Får ta en titt på Greta igen och se om hon vill börja gå rent utan skruva.
    Tråkigt att säga men norra Sverige blir tråkigt att resa i med hoj. Stack jag ut näsan nu tro ?
    Jan

  7. #4937
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tråkigt att säga men norra Sverige blir tråkigt att resa i med hoj. Stack jag ut näsan nu tro ?
    Nejdå, inte vad mig beträffar och den tripp vi gjorde. Det var långa transporter som var bekväma just i bil men för mc var det nog lite för rakt för det mesta. Nu valde vi att inte söka intressanta vägar utan bara skaffade oss en allmän överblick som amerikanerna gör när dom tittar på hela Europa på en vecka i hyrd bil...

    Men som vanligt skiter jag i sevärdheterna och bryr mig mer om hur jag blir bemött och det var trevligt hela Norrland. Dock en(1) sekunds försenad start vid trafikljus i Örebro lät TUT TUT TUT bakom, men så finns ju Sveriges grinigaste trafikanter tydligen just där.
    Ove

  8. #4938
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Nu är äntligen Dnepern besiktad. Några smågrejer tyvärr, bla. så skall det finnas varningstriangel med
    Skillnad i att köra en vanlig hoj med sidvanshoj som har vanlig framgaffel är nog som att jämföra balett med fribrottning. En rysshoj skall man nog inte framföra i högre farter än 70-80. Körtekniskt skiljer der ju en hel del..Märks då man försöker åka lite fort. Men som rollator funkar den nog bra.

  9. #4939
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Nu är äntligen Dnepern besiktad. Några smågrejer tyvärr, bla. så skall det finnas varningstriangel med
    Skillnad i att köra en vanlig hoj med sidvanshoj som har vanlig framgaffel är nog som att jämföra balett med fribrottning. En rysshoj skall man nog inte framföra i högre farter än 70-80. Körtekniskt skiljer der ju en hel del..Märks då man försöker åka lite fort. Men som rollator funkar den nog bra.
    Lugn och fin nu, Ollelelle! Du får känna dig för i början men sen kan du köra den som du vill. Kanske du ska ta med den till ett Knix?

    Sidovagn är bara så jäkla roligt...
    Ove

  10. #4940
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Lugn och fin nu, Ollelelle! Du får känna dig för i början men sen kan du köra den som du vill. Kanske du ska ta med den till ett Knix?

    Sidovagn är bara så jäkla roligt...
    Njaaa, får nog bygga en sidvagn till Transalpen. En sån så man kan luta hojen i kurvorna.
    KNIX ????? Då blir man nog ensam i en egen grupp, men det skulle nog vara kul, men då måste jag nog byta framgaffel.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •