Sidan 493 av 548 FörstaFörsta ... 393443483491492493494495503543 ... SistaSista
Resultat 4 921 till 4 930 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4921
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Det där med "gammal bensin" är klart överdrivet. Häll i lite ny och kör..
    Soppan i scootern jag hämtade nyligen var över 6 mån gammal. Inga probs alls.
    Startade direkt, fast jag tankade upp den fullt innan jag lämnade orten.

    Betr STP rengöring, har i flera fora läst att det gör stor nytta, till mångas förundran
    Aldrig prövat själv dock....
    Håller med dej. Jag har en snöslunga som är ca 4år gammal, blev fulltankad när jag köpte den! Brist på snö gör att det inte behöver tankas så ofta, den startade fint i vintras på 4 år gammal bensin!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  2. #4922
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Håller med dej. Jag har en snöslunga som är ca 4år gammal, blev fulltankad när jag köpte den! Brist på snö gör att det inte behöver tankas så ofta, den startade fint i vintras på 4 år gammal bensin!
    Det blir pålagringar om modern bensin dunstar. Kanske de har en speciell typ av förgasare.
    Jag har ett litet elverk, som oxå funkar på gammal bensin.

  3. #4923
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det blir pålagringar om modern bensin dunstar. Kanske de har en speciell typ av förgasare.
    Jag har ett litet elverk, som oxå funkar på gammal bensin.
    Bytt batteriet i Greta och hon startade fint - fick stå ett par timmar tills jag hade tid att köra henne en liten sväng. Upptäckte att hon läckte bensin och då såg jag att kranen fortfarande stod på PRI. Naturligtvis startade hon inte med dränkt motor så jag vred rätt kranen och väntar tills i morgon och räknar med att hon torkat upp invändigt.

    Eftersom förgasarna plötsligt läcker så är det bara ett att göra - hälla i STP så att det blir rent i förgasarna...
    Ove

  4. #4924
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu har jag varit ute och kört en liiten runda, kanske 3 mil. Kallstart med choke inget problem, men att starta utan choke och varm motor blir att dra upp fjädern långt...

    Bluttrar och smäller och för mera oväsen än vad det går framåt så jag har blivit en riktig bullermupp, Hade varit kul om jag varit minst 60 år yngre men knappast nu. STP finns i tanken så att det kommer att lösa sig om några mil.
    Ove

  5. #4925
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nu har jag varit ute och kört en liiten runda, kanske 3 mil. Kallstart med choke inget problem, men att starta utan choke och varm motor blir att dra upp fjädern långt...

    Bluttrar och smäller och för mera oväsen än vad det går framåt så jag har blivit en riktig bullermupp, Hade varit kul om jag varit minst 60 år yngre men knappast nu. STP finns i tanken så att det kommer att lösa sig om några mil.
    Får väl hoppas på det bästa. Själv däckad av influensa, men förhoppningsvis snart ok igen. man blir ju lite orkeslös men tyvärr får man ju inte vila. Skall försöka få in lite hö till hästarna innn det börjar regna igen.
    Hoppas kunna komma ut på vägarna i nästa vecka.

  6. #4926
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Får väl hoppas på det bästa. Själv däckad av influensa, men förhoppningsvis snart ok igen. man blir ju lite orkeslös men tyvärr får man ju inte vila. Skall försöka få in lite hö till hästarna innn det börjar regna igen.
    Hoppas kunna komma ut på vägarna i nästa vecka.
    Pigga på dig Olle. Kört vår fjolårsrunda i Blekinge i dag.
    Jan

  7. #4927
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Pigga på dig Olle. Kört vår fjolårsrunda i Blekinge i dag.
    Det var för mig en jäkligt fin runda. Lite annorlunda landskap än vad jag är van vid.

  8. #4928
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Får väl hoppas på det bästa. Själv däckad av influensa, men förhoppningsvis snart ok igen. man blir ju lite orkeslös men tyvärr får man ju inte vila. Skall försöka få in lite hö till hästarna innn det börjar regna igen.
    Hoppas kunna komma ut på vägarna i nästa vecka.
    Tat´ lugnt gamle man och krya på dig.
    Ove

  9. #4929
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tat´ lugnt gamle man och krya på dig.
    Tack för det. Skall börja köra in hö..............

  10. #4930
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tack för det. Skall börja köra in hö..............
    Nu har det börjat regna över småland.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •