Sidan 490 av 548 FörstaFörsta ... 390440480488489490491492500540 ... SistaSista
Resultat 4 891 till 4 900 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4891
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Nu blev det nästan vitt på backen i morse och några grader kallt. men det blev ju lite varmare fram på dagen. Skall till en chiropraktor i dag, så får jag väl se om han kan manipulera något med ryggen.

  2. #4892
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Nu blev det nästan vitt på backen i morse och några grader kallt. men det blev ju lite varmare fram på dagen. Skall till en chiropraktor i dag, så får jag väl se om han kan manipulera något med ryggen.
    Tidigt på våren för Värmland = kyliga regn å snö i vägdikena.
    Jan

  3. #4893
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tidigt på våren för Värmland = kyliga regn å snö i vägdikena.
    I södra Värmland har ju snön nästan försvunnit, så nu ser vi fram mot turer i lite varmare väder.
    4-5 grader och regn och blåst är faktiskt ingen höjdare. Det vet vi ju redan från norgeturerna och då tillkommer ju ibland dimma eller låga moln oxå. Som tur är finns det ju bra kläder nuförtiden, som stoppar mot ovädret.
    Ett tips för de som har extra problem med sina händer pga. dålig blodcirkulation är att skaffa elvärmda handskar. Värmehandtag kompletterar. Elhandskarna värmer utsidan och värmehandtagen insidan. Sedan kan man ju komplettera med sk. handtagsmuffar som ju skyddar mot både blåst och regn. Sedan finns det ju elvärmda sockor oxå.

  4. #4894
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    I går tog jag vårens först lite varmare tur. Den gick ner till Dalsland och den obligatoriska turen till Håverud med den fantastiska vägen norr därom. Vägen var sopad och fin, men nu har de dykt upp ett jäkla problem, husbilar som tar nästan hela vägen med som det verkar, ibland ganska ovana förare. En väg mellan Svaneholm och Laxarby som till största delen består av grus, hade blivit skrapad men gruset hade inte blivit tillkört utan torkat och låg i tjocka och spåriga lager på många håll. Gällde att hålla farten uppe och fick avrostningen där. Anakee är inte roliga där.
    En annan fundering jag gjort är att det verkar vara otroligt mycket vitsippor i år, kanske beroede
    på att gräset verkar komma igång sent.

  5. #4895
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Jag har sett en massa bilder från Gotland i gruppen "Gotland i bilder" på fejan, där är det också otroligt mycket vitsippor i år.
    /Erik

  6. #4896
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Jag har sett en massa bilder från Gotland i gruppen "Gotland i bilder" på fejan, där är det också otroligt mycket vitsippor i år.
    Nu väntar jag på nästa blomma, nämligen lupinen. Har alltid gillat den med dess olika färger.
    Den breder ut sig ganska snabbt och blir ofta betraktat som ett jäkla ogräs. Kommer den in på en äng, så tar den över all gräsmark så småningom. Men tänk vad grant det är i många annars fula vägslänter och diken. Visst blir de fula när de vissnar. Men vad är ett ogräs?
    Jo det är en växt på fel ställe. Håll med om att även maskrosorna är vackra, det tycker jag. Hade en häftig dispyt med en gräsmatteälskande dam, som blev väldigt arg på mig för min åsikts skull.
    Då kunde jag ju definitivt inte ge mig.
    Senast redigerat av Olle Å den 2016-05-07 klockan 08:41.

  7. #4897
    Allt som växer på fel plats är Luk ,en ros pärelandet är Luk.
    Senast redigerat av Jan-Olov den 2016-05-07 klockan 17:40.
    Jan-Olov

  8. #4898
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Allt som växer på fel plats är Luk ,en ros pärelandet är Luk.
    Jag har idag nedkämpat 7 st. tokar av ölandsmodel som stog helt fel. Bra träning...
    Ove

  9. #4899
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Googlebilen åkte förbi när de blommat över, men du kan ju tänka dig den här ängen när de blommar. Precis bredvid vägen i Grödby.

    /Erik

  10. #4900
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Någon ville se en bild på min ryss. Den funkar, men behöver en rejäl service, som Charlottendals Mc skall få fixa. Kommer nog att montera elstart och senare drift även på sidvagnen. Tänkt att bli min pensionärshoj. ( rollatorhoj ) Haft den helt nerplockad i vinter.
    Målat om den för att färgen bestod av fläckvis med blymönja och flagande original rödaktig kulör.
    Vindskydd på hoj och sidvagn, hållare med reservdunk, skyddsbåge, pakethållare med reservhjulet flyttat bakpå, fästen till spade och yxa, stänkskydd för benen. En elvinsch skall monteras fram på skyddsbågen.
    Det är ju en kul hoj att greja med. Man behöver inte bry sig så mycket om dess finish utan man ser till funktionen i första hand.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Olle Å den 2016-05-08 klockan 09:07.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •