Sidan 487 av 548 FörstaFörsta ... 387437477485486487488489497537 ... SistaSista
Resultat 4 861 till 4 870 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4861
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Julen varar väl till påska å sen kommer tranan
    Ja, du med din helgarderade värmeanläggning behöver ju inte sticka ut nosen förrän då.

  2. #4862
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Ja, du med din helgarderade värmeanläggning behöver ju inte sticka ut nosen förrän då.
    Så är det Olle när det är för kallt att köra GS sitter jag vid pannan å matar pinnar.
    Jan

  3. #4863
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Så är det Olle när det är för kallt att köra GS sitter jag vid pannan å matar pinnar.
    Får då verkligen hoppas du inte får sitta någon längre tid. Får du för mycket abstinens, så får du väl ta ett par varv i uterummet.

  4. #4864
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Får då verkligen hoppas du inte får sitta någon längre tid. Får du för mycket abstinens, så får du väl ta ett par varv i uterummet.
    I dag hade jag kompisen McFolket med mig i pannrummet
    Jan

  5. #4865
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I dag hade jag kompisen McFolket med mig i pannrummet
    Mmm, Sture Stelben med abstinens...
    Ove

  6. #4866
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ute skiner solen så vacker som den bara kan från en blå himmel men det är bedrägligt för sticker man nosen utanför dörren så är det tusan så kallt. Alltså - jag stannar inne och eldar.

    Fyller ut dötid med att läsa om små segelbåtar som man kan bygga själv Har fastnat för Paradox, ritad av Matt Layden och Hapscut, ritad av Jim Michalak. Det är lite ovanliga båtar med platt botten som kan köras helt upp i land i motsats till alla kölbåtar som marknaden är helt överhopad av. Jag skulle gärna bygga en men jag vet att det skulle int bli något seglat så jag får låta bli och istället ägna mig åt att drömma. Drömmar kostar inget och behöver ingen vårrustning.

    Att jag börjat titta på båtar är något jag skyller på Pentti01 som visade sina modeller. Eftersom jag inte är särskilt händig så ska jag inte göra något med räta vinklar och raka linjer. Det passar mig bättre att tälja gubbar och bygga båtar. Jag har ju snott ihop en segelbåt i plast och en träeka + ett trettiotal trägubbar så jag har ju provat...
    Ove

  7. #4867
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Eeeeeemiillll!!!!

  8. #4868
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Båtprojektet var nästan på gång trots att jag sagt att det INTE skulle bli av, men nu är det verkligen struket. Började kostnadsberäkna det hela och hamnade på siffror som jag inte har. Får se vad som händer om jag vinner en mille på någon lott....

    Veden ligger på plats och väntar på att tjälen ska släppa på arbetsplatsen. Lägga kapad ved i en stor pöl är ingen bra idé.

    Sigrid är laddad inför våren. Tänkte snabbladda med kattskinn och ebonitstav men kattfan vägrade att låta sig anslutas - fick bli C-Techladdare istället. Sigrid behövde bara några minuter med Greta vill ha mera. Hon har väl tänkt suga åt sig så att det räcker hela sommaren.

    Under tiden ägnar jag tiden åt att fundera på vad jag ska göra med lite vildsvin som blev över häromsistens när jag gjorde en specialare där köttet ligger och bräserar i sås, som krydddats lätt med Sambal Oelek, soja och ingefära, i 2 timmar(jäddrar va gott det blev ). Får nog bli någon typ av pastasås...
    Ove

  9. #4869
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Båtprojektet var nästan på gång trots att jag sagt att det INTE skulle bli av, men nu är det verkligen struket. Började kostnadsberäkna det hela och hamnade på siffror som jag inte har. Får se vad som händer om jag vinner en mille på någon lott....

    Veden ligger på plats och väntar på att tjälen ska släppa på arbetsplatsen. Lägga kapad ved i en stor pöl är ingen bra idé.

    Sigrid är laddad inför våren. Tänkte snabbladda med kattskinn och ebonitstav men kattfan vägrade att låta sig anslutas - fick bli C-Techladdare istället. Sigrid behövde bara några minuter med Greta vill ha mera. Hon har väl tänkt suga åt sig så att det räcker hela sommaren.

    Under tiden ägnar jag tiden åt att fundera på vad jag ska göra med lite vildsvin som blev över häromsistens när jag gjorde en specialare där köttet ligger och bräserar i sås, som krydddats lätt med Sambal Oelek, soja och ingefära, i 2 timmar(jäddrar va gott det blev ). Får nog bli någon typ av pastasås...
    Har tyvärr inget vildsvin att sätta tänderna i, så det får väl bli ett nappatag med Dneprn i stället.
    Blev svårare att få ihop hojen igen än jag trodde. Får skylla mig själv eftersom det var en massa smådetaljer som jag ändrade lite på. Kanske klar denna vecka i alla fall. Sedan skall den besiktas, vilket inte blir några större problem, tror jag.
    Jag hade en arbetsledare en gång i tiden som hade lite dåligt självförtroende. Han sade så här ibland " det är jag säker på, tror jag ". Kanske det berodde på att det var hans fru som bestämde.

  10. #4870
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Vägarna är fina i Småland, ganska lite grus efter vinterhållning. Blev några timmar på 70vägar i dag.
    +10 = en långkalsong.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •