Sidan 486 av 548 FörstaFörsta ... 386436476484485486487488496536 ... SistaSista
Resultat 4 851 till 4 860 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4851
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Haft besök av broder och svägerska. Käkade "Vildälg med knorr" + potatisgratäng och lite annat. Faan vad man kan bli yr av älg.

    Godnatt!
    Ove

  2. #4852
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Haft besök av broder och svägerska. Käkade "Vildälg med knorr" + potatisgratäng och lite annat. Faan vad man kan bli yr av älg.

    Godnatt!
    Kanske du blev yr av "lite annat"
    Vintern har just börjat men 22- igår gör faktiskt att jag tycker att nu räcker det med den.
    Måste faktiskt beundra en del tiggares uthållighet. Hur tusan står de ut med att sitta utanför en affär i blåsten och denna kyla ?

  3. #4853
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kanske du blev yr av "lite annat"
    Vintern har just börjat men 22- igår gör faktiskt att jag tycker att nu räcker det med den.
    Måste faktiskt beundra en del tiggares uthållighet. Hur tusan står de ut med att sitta utanför en affär i blåsten och denna kyla ?
    Investerade i ny vedpanna som nu testas i kyla. Funkar bra nu när man lärt ny eldningstecknik. Håller bra å jämn värme i huset men kostar ju ett Mc byte. Min gamla GS får rulla på.
    Jan

  4. #4854
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kanske du blev yr av "lite annat"
    Åhå? Salladen?

    Vintern har just börjat men 22- igår gör faktiskt att jag tycker att nu räcker det med den.
    Måste faktiskt beundra en del tiggares uthållighet. Hur tusan står de ut med att sitta utanför en affär i blåsten och denna kyla ?
    Jag har också undrat hur fasen dom klarar att sitta svinkyla och bara sitta. Själv skulle jag vara tvungen att dansa runt en brasa för att hålla värmen. Efter sitt pass i kylan drar dom kanske iväg och bor i något kallt och dragigt tält för att sova. Människoöden...
    Ove

  5. #4855
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Åhå? Salladen?



    Jag har också undrat hur fasen dom klarar att sitta svinkyla och bara sitta. Själv skulle jag vara tvungen att dansa runt en brasa för att hålla värmen. Efter sitt pass i kylan drar dom kanske iväg och bor i något kallt och dragigt tält för att sova. Människoöden...
    Kallt nere i Småland också. Tur man har hus å torr ved.
    Jan

  6. #4856
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Kallt nere i Småland också. Tur man har hus å torr ved.
    Man kan tydligen inte lita något vidare på väderspådomarna längre. verkar som om det blivit svårare och svårare att spå temperaturerna i alla fall. Häromdagen skulle vi ha ca 12 grader, men det var 18. Vi har en lång tid haft 5-6 grader kallare än vad som sagts, men inget att göra åt. Vet ju att temperaturen kan variera väldig mellan olika orter även om de ligger ganska nära varann.
    Finns ju sk. köldhål. Kan ju vara 10 graders skillnad på bara ett par km.
    I vilket fall som helst, så går vi mot ljusare tider. Redan fått 1 tim längre dag.
    Hellre lite kallt och snö än en jäkla lervälling överallt.

  7. #4857
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Man kan tydligen inte lita något vidare på väderspådomarna längre. verkar som om det blivit svårare och svårare att spå temperaturerna i alla fall. Häromdagen skulle vi ha ca 12 grader, men det var 18. Vi har en lång tid haft 5-6 grader kallare än vad som sagts, men inget att göra åt. Vet ju att temperaturen kan variera väldig mellan olika orter även om de ligger ganska nära varann.
    Finns ju sk. köldhål. Kan ju vara 10 graders skillnad på bara ett par km.
    I vilket fall som helst, så går vi mot ljusare tider. Redan fått 1 tim längre dag.
    Hellre lite kallt och snö än en jäkla lervälling överallt.
    Under -20 i Småland i natt. Kallt om fingrarna om man ska göra något. Eluppvärmda hojhandskar vore bra på jobbet.
    Jan

  8. #4858
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Under -20 i Småland i natt. Kallt om fingrarna om man ska göra något. Eluppvärmda hojhandskar vore bra på jobbet.
    Jag har ett par elvärmda hojhandskar. Provade dem en gång och hade då ett litet batteri med mig. Funkade bra. Brukar använda den då jag kör hoj annars, eftersom jag har cirkulationsproblem i fingrarna. Om man har ett batteri i ryggsäcken, så borde det ju finnas stort användningsområde för dem.

  9. #4859
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu har äntligen julen flyttat ut och sakerna har kommit på plats igen! Inte för att det pyntas så väldigt mycket hos oss - men ändå. Skönt att granen är där den hör hemma = ute och att tomtar och sånt flyttat in i sina lådor.

    Nu gäller det bara att hålla värmen ett tag till så är det vår!
    Ove

  10. #4860
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nu har äntligen julen flyttat ut och sakerna har kommit på plats igen! Inte för att det pyntas så väldigt mycket hos oss - men ändå. Skönt att granen är där den hör hemma = ute och att tomtar och sånt flyttat in i sina lådor.

    Nu gäller det bara att hålla värmen ett tag till så är det vår!
    Julen varar väl till påska å sen kommer tranan
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •