Sidan 484 av 548 FörstaFörsta ... 384434474482483484485486494534 ... SistaSista
Resultat 4 831 till 4 840 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4831
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Själv ska jag försöka börja nyttja gymmet i källaren, kroppen har helt rasat ihop efter min cancerop, så mycket att det påverkar hojåkat..
    Mer muskler behövs, var på hälskoll nyligen, det var eg inget fel på min kropp annat än att det var för mycket av den. Finns en del att göra där också
    Köra MC är en bra metod att bedriva lågintensiv träning. Några timmar i sadeln gör att man känner sig bra mycket bättre till mods och lagom trött efteråt. Jag har själv tillämpat den metoden och det fungerade hyfsat. Annan träning var i det skedet närmast omöjlig för det gjorde bara jävvla ont vad jag än försökte.
    Ove

  2. #4832
    Att köra hoj är väldigt bra att bryta en dåligt tankemönster körandet ger inget utrymme för tråkiga tankar. Hjärnan får vila från sådant.
    Jan-Olov

  3. #4833
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Att köra hoj är väldigt bra att bryta en dåligt tankemönster körandet ger inget utrymme för tråkiga tankar. Hjärnan får vila från sådant.
    Hmm. Vilka tankar hade vi då vi körde 10 mil i ösregn och dimma med bara ett par plusgrader över Hardangervidda? Jo, en stor mugg varmt kaffe hägrade ju när vi kom fram till Geilo. Annars så var fjällövergången bara positiv . Ingen blev blöt eller frös speciellt, så det fick räcka med att koncentrera sig på körningen och då slapp vi tänka på några andra problem.
    Värre var det för ett par holländare på varsin offroadhoj. Några plusgrader och inte bra kläder och heller ingen vindruta. Dom stod och skakade när vi träffade dem på en mack. Att ge sig ut i fjällvärlden utan ordentlig utrustning!!! Där var det nog en hel del negativa tankar.
    Visst är hojåkandet i många fall avkopplande och ger ju motion beroende på vilken nivå man kör. Ger ju lite olika motion beroende på vilken nivå man kör. Lite skillnad mot att glida på asfalten eller fara fram som en skållad råtta på småvägar.
    Oavsett hur man kör skall man ha trevligt och då får man ju tankarna på rätt nivå.

  4. #4834
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Årets första trana har kommit till Hornborgasjön!!
    Ove

  5. #4835
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Årets första trana har kommit till Hornborgasjön!!
    Jag hinner inte köra denna vecka
    Jan

  6. #4836
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hmm. Vilka tankar hade vi då vi körde 10 mil i ösregn och dimma med bara ett par plusgrader över Hardangervidda? Jo, en stor mugg varmt kaffe hägrade ju när vi kom fram till Geilo. Annars så var fjällövergången bara positiv . Ingen blev blöt eller frös speciellt, så det fick räcka med att koncentrera sig på körningen och då slapp vi tänka på några andra problem.
    Värre var det för ett par holländare på varsin offroadhoj. Några plusgrader och inte bra kläder och heller ingen vindruta. Dom stod och skakade när vi träffade dem på en mack. Att ge sig ut i fjällvärlden utan ordentlig utrustning!!! Där var det nog en hel del negativa tankar.
    Visst är hojåkandet i många fall avkopplande och ger ju motion beroende på vilken nivå man kör. Ger ju lite olika motion beroende på vilken nivå man kör. Lite skillnad mot att glida på asfalten eller fara fram som en skållad råtta på småvägar.
    Oavsett hur man kör skall man ha trevligt och då får man ju tankarna på rätt nivå.
    Mins Holländarna. Tror dom hade öppen hjälm. Alldeles blå på kinderna. Äventyren i Norge kan erbjuda väldigt olika väder. Sånt måste man tänka på.
    Jan

  7. #4837
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag hinner inte köra denna vecka
    Bra! vi väntar tills den har förökat sig bortemot 20.000 gånger och att Olle fått ihop Dnepern för han har lovat att jag får åka i korgen.
    Ove

  8. #4838
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Bra! vi väntar tills den har förökat sig bortemot 20.000 gånger och att Olle fått ihop Dnepern för han har lovat att jag får åka i korgen.
    TJa den blir nog hopkommen i tid tll att kunna betrakta tranorna i vår. Får väl se om vädret tillåter Ove att vara sidepilot.

  9. #4839
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Årets första trana har kommit till Hornborgasjön!!
    Vi hörde dem igår när de flög över oss..

  10. #4840
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    TJa den blir nog hopkommen i tid tll att kunna betrakta tranorna i vår. Får väl se om vädret tillåter Ove att vara sidepilot.
    Jag borde nog köpa en kamera att hänga på GSen å filma detta.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •