Sidan 483 av 548 FörstaFörsta ... 383433473481482483484485493533 ... SistaSista
Resultat 4 821 till 4 830 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4821
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Till natten ska det väl också skjutas, i luften förhoppningsvis.

    GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!
    Gott nytt hojår.
    Jan

  2. #4822
    Ett gott nytt hojår till er alla, det gäller även annat i livet.
    Jan-Olov

  3. #4823
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Gott nytt hojår.
    Jag önskar oxå er alla en GOD FORTSÄTTNING
    Man kan ju undra vad det blir för fortsättning med aviserade bensinprishöjningar, politiker som inte orkar ta sitt ansvar, flyktingar som lider i massor, havsytehöjningar, extremister som tar större och större plats, nerhuggning av skogar så att CO2halten ökar.
    Allt är väl inte elände utan vi får väl hoppas på ett år med färre krig och minskning av extremister.

  4. #4824
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag önskar oxå er alla en GOD FORTSÄTTNING
    Man kan ju undra vad det blir för fortsättning med aviserade bensinprishöjningar, politiker som inte orkar ta sitt ansvar, flyktingar som lider i massor, havsytehöjningar, extremister som tar större och större plats, nerhuggning av skogar så att CO2halten ökar.
    Allt är väl inte elände utan vi får väl hoppas på ett år med färre krig och minskning av extremister.
    God fortsättning. I väntan på att vi ska blåsa bort, drunkna i översvämning, bli halshuggna kan vi försöka få råd med lite bränsle i våra hojar. Om hälsan vill så ska jag glömma en del skit bakom styret. Lite att agera struts kanske ?
    Jan

  5. #4825
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    God fortsättning. I väntan på att vi ska blåsa bort, drunkna i översvämning, bli halshuggna kan vi försöka få råd med lite bränsle i våra hojar. Om hälsan vill så ska jag glömma en del skit bakom styret. Lite att agera struts kanske ?
    Inte struts, int ejag iaf... Vad våra styrande strutsar gör med landet är åt h-e, men är som de, lever i en annan värld så blir det såhär.
    Stassministern har ju t ex ärkepuckot Henrik Arnstad som rådgivare!
    En fjolla som ser smygfascister överallt, och är de inte fascister så än de iaf minst sd-are.
    Kolla hans Twitter, synnerligen roande, men att han tas på allvar av en del - är mycket illa..
    Själv ska jag försöka börja nyttja gymmet i källaren, kroppen har helt rasat ihop efter min cancerop, så mycket att det påverkar hojåkat..
    Mer muskler behövs, var på hälskoll nyligen, det var eg inget fel på min kropp annat än att det var för mycket av den. Finns en del att göra där också

    M a o nytt år nya löften !
    Lönar sig inte att "fuska", man bedrar bara sig själv...
    Ska ändå försöka få ihop min GL1200, ej körd sen 2008, en oreggad VF750C och långtidsobjektet, en Benelli 250 2C. De sista, VF och 250 har jag nu fått papper på att de är mina, dvs ursprungskoll klar/godkänd.
    250 fick jag fuska lite med (hoppas att Trptstyr inte läser här).
    De godkände inte en bild på en tom ram (alla andra delar finns!) så jag "ommärkte" en likn 125 till 250 och då var det OK.
    Den uppmärksamme ser förstås(?) att det är en 125 cc men med 250cc sidoplåt...
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av LowTech den 2016-01-01 klockan 15:12.

  6. #4826
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Lowtech,
    Håller med.. Men låt oss inte falla in i mörkrets krafter..

    Håller tummarna för dig i din träning och återhämtning som förhoppningsvis leder till glädje längre fram..






    //Janne

  7. #4827
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Som tur är verkar det ju finnas lite framtidstro bland oss hojåkare. Snart så stundar ju vargjakten även här i Värmland hoppas jag. Vill kunna släppa ut några kalvar på betet i sommar utan att behöva oroa mig för att de romantiska trottoarbönderna får ha vargarna i våra skogar. Hälften av vargbeståndet finns ju här i Värmland.
    Varför???? Kanske har tjyvskyttet in gett tillräcklig utdelning. eller????? Nästan all älg är borta och rådjuren har ju minskat igen, så nu ligger kalvar och får illa till om ingenting görs.
    Tänk om någon duktig person kunde lära vargarna att jaga vildsvin.

  8. #4828
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Som tur är verkar det ju finnas lite framtidstro bland oss hojåkare. Snart så stundar ju vargjakten även här i Värmland hoppas jag. Vill kunna släppa ut några kalvar på betet i sommar utan att behöva oroa mig för att de romantiska trottoarbönderna får ha vargarna i våra skogar. Hälften av vargbeståndet finns ju här i Värmland.
    Varför???? Kanske har tjyvskyttet in gett tillräcklig utdelning. eller????? Nästan all älg är borta och rådjuren har ju minskat igen, så nu ligger kalvar och får illa till om ingenting görs.
    Tänk om någon duktig person kunde lära vargarna att jaga vildsvin.
    Dessa djur ställer till oreda. Därför utrotade förfäderna varg å vildsvin. Vildsvin försvarar sig i trängt läge å är nog lite för tuffa för vargen. Kulor å krut är receptet för båda.
    Jan

  9. #4829
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    På tal om att införa vargen igen efter att varit borta så gott som, en längre tid, så kanske vi kan övertyga EU om att vi vill ha tillbaka visenten. Snart har vi blivit av med den Nordsvenska hästen oxå. Blir nog snart rödlistad eftersom det föds färre och färre föl.
    Snart måste vi nog rödlista bönderna oxå. Spelar ingen roll säger 08rna, då köper vi bara mera kött från Tyskland. Bra, för då tar dom livet av sig själva genom att bli antibiotikaresistenta.

  10. #4830
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Dessa djur ställer till oreda. Därför utrotade förfäderna varg å vildsvin. Vildsvin försvarar sig i trängt läge å är nog lite för tuffa för vargen. Kulor å krut är receptet för båda.
    Instämmer. Varg och vildsvin är återinplanterade arter som mest ställer till det i naturen och saknar naturliga fiender.

    Vildsvinet har funnits sen ganska länge i några mindre lokaler sen ganska länge men sedan en del "jägare" kommit på att dom skulle vara kul att jaga planterades dom ut och har sen matats på en massa platser så att dom sprider sig som löss. Nu finns dom även i Norge. Avskjutningen är synnerligen låg i förhållande till förökningen så vi kommer att ha dom i allt större antal till men för jord- och skogsbruk. Att dom ger sig in i trädgårdar och härjar kanske är bra som en väckarklocka.

    Vad vargarna gör här kan man ju bara fråga sig. Att ha djur på bete är en omöjlighet i vissa områden. Klart att det finns elstängsel som kan göra viss nytta men då försvinner den lilla inkomst som djuren kan generera. Gå ut med hunden är en risk där vargarna finns även om dom blivit skyggare än när dom släpptes halvtama och kunde hitta på att nappa till sig hund alldeles intill husse och matte. Har en viss förståelse att tjuvjakt förekommer...
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •