Sidan 48 av 548 FörstaFörsta ... 3846474849505898148 ... SistaSista
Resultat 471 till 480 av 5473

Ämne: 60+

  1. #471
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    "Vi vet ju sen tidigare att man måste ha lite framförhållning så att folk hinner säga upp sig från jobbet, avveckla familjerelationer o.s.v. för att kunna hänga med
    "
    Du är omtänksam om dina medmänniskor du Ove!
    Ja du vet, vi blev bara två som åkte. Det måste ju betyda att det var en väldans massa hojåkare som hade förhinder annars hade vi varit flera tusen på resan för vem vill missa en sån begivenhet annars?

    Att vi sen på helt ideell basis plöjde bonden VV;s åker var bara en pluspoäng i det hela.

  2. #472
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Sen om det går att få ihop det hela med tanke på årsmånen, svanarnas ankomst, snösmältning, väglag å faderuttan lej vete hin håle denna vår!:
    Helt rätt! Jag är nog lite ivrig på att det ska vara vår imorgon om möjligt. Ska uppsöka frysen och se om jag hittar någon is att ha i magen.

  3. #473
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Helt rätt! Jag är nog lite ivrig på att det ska vara vår imorgon om möjligt. Ska uppsöka frysen och se om jag hittar någon is att ha i magen.

    Ha, ha, ha! ;D Du är inte bara omtänksam du är rolig också! Men vem har å andra sidan sagt att det inte ska va roligt! ???
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #474
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Question

    Ove, får lugna sig till den 25/2
    Jan

  5. #475
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Visst gjorde han det, men även Amazoner och "Hundkoja". Hundkojan hade jag inte koll på. För mig var han främst Amazonförare. Farsan hade en vid den tiden så det föll sig naturligt att kolla lite extra när Tranan flög fram över grusvägarna. Här kan den som är intresserad läsa lite mer om denna begåvade förare
    Det var roligt att läsa om en av sina idoler från tider som varit. Att han åkte Koja hade jag ingen aning om (eller har glömt)men under några år var det ju Kojor som gällde i skogen och även på bana.
    Det var härliga tider när man fick kicka igång sin Constellation (Rojal Enfield) hoppa upp på fårskinnet och styra färden mot Skarpnäck där dessa motorgiganter tävlade på den tiden. Kanske har du Mats också hunnit se nån tävling där.

  6. #476
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Har faktiskt sett ett par tävlingar där som väldigt ung. Bodde i Farsta vid den tiden, inte alltför långt ifrån Skarpnäck. Hördes mycket väl när det var race eller träning på gång.

    Synd att inte fältet fick vara kvar. Det var många som använde det till olika aktiviteter. Cyklade ofta dit för att titta på segelflygarna eller dom som körde med radiostyrda modellplan. Var även avrostningsövningar för Polisen på vårkanten. Kändes spännande att titta på när man var liten. Kanske var det delvis där som intresset för hojar väcktes. Under andra hälften på sjuttiotalet kördes det dragrace på fältet innan sagan om Skarpnäck var över. Någon mer motorbana i Stockholm lär man väl aldrig få se se under sin livstid...
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #477
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ove, får lugna sig till den 25/2
    Vad har Vädersmästaren att bjuda på detta datum? Sol och 10 grader varmt??

  8. #478
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Lugn å fin Ove, är försiktig, inga varmeslag på gamla kompiisar.
    Jan

  9. #479
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Lugn å fin Ove, är försiktig, inga varmeslag på gamla kompiisar.
    Skulle sitta fint med iallafall lite värmaslag nu.

  10. #480
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hittat ett nytt svenskt bilmärke!! SMITE

    Kul grej, ser ut som en gammal Messersmith. 3-hjulig så det är väl A-kort som gäller och den gör 90 km/h. Den skulle räcka till som andrabil för min del.

    Här hittar ni den: www.automobil.se/zino.aspx?articleID=19304 .

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •