Sidan 478 av 548 FörstaFörsta ... 378428468476477478479480488528 ... SistaSista
Resultat 4 771 till 4 780 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4771
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Skall åka till Charlottenbergs Mc på tisdag och kolla vad de har., snart här
    Hä du Olle! Åker du till Charlottenberg så har du kört åt vänster i korset. Du ska ta till höger för att komma till Charlottendal som ligger djupt inne i Närkes gröna djungler. Ta gärna med GPS;en för jag lovar att jag inte utan vidare hittar rätt och ska man passa avtalad tid kan en halvdag vilse bli lite fel.
    Ove

  2. #4772
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hä du Olle! Åker du till Charlottenberg så har du kört åt vänster i korset. Du ska ta till höger för att komma till Charlottendal som ligger djupt inne i Närkes gröna djungler. Ta gärna med GPS;en för jag lovar att jag inte utan vidare hittar rätt och ska man passa avtalad tid kan en halvdag vilse bli lite fel.
    Hmmm, om man inte bryr sig om var man är, kan man då vara vilse

  3. #4773
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jag är hemma igen och Olle har just startat sista etappen på hemresan. Vi har varit till Charlottendal i Nerikes mörka skogar, dit vi letade oss med hjälp av vägbeskrivning från Hitta.se under stort tvivel.

    Bil gällde p.g.a väder. Salt på E20 och is på de mindre asfaltsvägarna innan det äntligen blev pålitligt grovgrus. Rätt som det var dök en bekant gavel upp och vi var framme. Medan vi parkerade på nyis i brant backe öppnades dörren och en välkomnande Kim vinkade in oss i verkstaden. Förevisning av det ryska och kinesiska godiset följde och jag blev återigen imponerad av engagemanget hos den mannen. Inget är omöjligt att fixa.

    Mätta på intryck men hungriga efter mat styrde vi mot Askersund. Slog en signal till vår kamrat Lena och föreslog lunch om hon bestämde restaurang vilket hon accepterade så efter hämtning hamnade vi på hotellets matsal. Rårakor och fläsk för mig och kalops för dom övriga. Kaffe och återlämning av Lena i hemmet. Därefter Tiveden hem.

    En trevlig dag i november. Tack för resan!
    Ove

  4. #4774
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jag är hemma igen och Olle har just startat sista etappen på hemresan. Vi har varit till Charlottendal i Nerikes mörka skogar, dit vi letade oss med hjälp av vägbeskrivning från Hitta.se under stort tvivel.

    Bil gällde p.g.a väder. Salt på E20 och is på de mindre asfaltsvägarna innan det äntligen blev pålitligt grovgrus. Rätt som det var dök en bekant gavel upp och vi var framme. Medan vi parkerade på nyis i brant backe öppnades dörren och en välkomnande Kim vinkade in oss i verkstaden. Förevisning av det ryska och kinesiska godiset följde och jag blev återigen imponerad av engagemanget hos den mannen. Inget är omöjligt att fixa.

    Mätta på intryck men hungriga efter mat styrde vi mot Askersund. Slog en signal till vår kamrat Lena och föreslog lunch om hon bestämde restaurang vilket hon accepterade så efter hämtning hamnade vi på hotellets matsal. Rårakor och fläsk för mig och kalops för dom övriga. Kaffe och återlämning av Lena i hemmet. Därefter Tiveden hem.

    En trevlig dag i november. Tack för resan!
    Låter kul. Blir det så att nu blir ni sidovagnförare nästa år ?
    Jan

  5. #4775
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Låter kul. Blir det så att nu blir ni sidovagnförare nästa år ?
    Nä inte jag, slog det ur hågen för många år sen. Men jag tycker fortfarande att det är ett av de roligare sätten att hoja på..
    Ove

  6. #4776
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nä inte jag, slog det ur hågen för många år sen. Men jag tycker fortfarande att det är ett av de roligare sätten att hoja på..
    Är faktisk lite tveksam över ekipagens dåliga komfort då det gäller kurvtagning osv. Skall försöka eprimentera lite med Transalpen , så får vi se. Kul resa till Charlottendal med rökt fläsk ovanpå.

  7. #4777
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Men va fan, man kommer alltså inte få se er så här på en bana i England nästa år?



    Eller så här?

    /Erik

  8. #4778
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Men va fan, man kommer alltså inte få se er så här på en bana i England nästa år?

    Ja Olle, det vore väl nåt, du kör och jag i vagnen. Får bara se till att ansiktshåret täcker hakan också...
    Ove

  9. #4779
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ja Olle, det vore väl nåt, du kör och jag i vagnen. Får bara se till att ansiktshåret täcker hakan också...
    Jag kommer på tvåhjuling å hejar trots att jag vant mig av med vänsterkörning.
    Jan

  10. #4780
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag kommer på tvåhjuling å hejar trots att jag vant mig av med vänsterkörning.
    Det finns ju en sidvagn till dig med, bara att montera på. Jag är lite tveksam om jag verkligen vill ha en rollatorhoj redan. Dom ryska gav mig negativa vibbar.
    Skall ev. kolla på en sidvagn till helgen. Skall i så fall fästas på Transalpen. I så fall har jag ju Dominatorn kvar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •