Sidan 472 av 548 FörstaFörsta ... 372422462470471472473474482522 ... SistaSista
Resultat 4 711 till 4 720 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4711
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Här nere i södern har vi underbart hojväder efter 10 på förmeddan. Lite höstlöv börjar det ramla på vägarna. Hoppas på många fina dagar än. Krängt i foder i Mcstället å letat fram flisbuffen.
    Greta ville inte. Slut i batteriet men så har hon ju stått varmt i sommar och senast jag körde henne var i April - Maj nån gång och då blev det bara typ 40 mil. Hon får stå med laddare en stund och sen ut och åka, sen blir det laddare igen.

    Jag har också satt i fodret i jackan idag men det blir inga långkallingar.
    Ove

  2. #4712
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Greta ville inte. Slut i batteriet men så har hon ju stått varmt i sommar och senast jag körde henne var i April - Maj nån gång och då blev det bara typ 40 mil. Hon får stå med laddare en stund och sen ut och åka, sen blir det laddare igen.

    Jag har också satt i fodret i jackan idag men det blir inga långkallingar.
    Långkallingarna bör nog vara kollade eftersom det inte lär dröja läng förrän vi har frosten här. Hoppas ju att Britt Sommer stannar ett tag till.

  3. #4713
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Vi har haft frost ett par nätter. Tumba söder om Sthlm.
    /Erik

  4. #4714
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Tänk att man kommer att få körkortet precis lagom till frosten :-) ingen ABS shit heller

    Sent from my Nexus 6 using Tapatalk

  5. #4715
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av loquaz Visa inlägg
    Tänk att man kommer att få körkortet precis lagom till frosten :-) ingen ABS shit heller

    Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
    Tur att du bor i Göteborg, för antalet frostiga dygn där, är nog inte så många.
    Du får väl sätta dubbdäck på hojen.

  6. #4716
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Förra året kunde man säkert köra tom. December, det var bara några stackars frostiga dagar, men tordes inte med mopeden.


    Sent from my Nexus 6 using Tapatalk

  7. #4717
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Frostnätter, 3 - 4 i sträck i Vänerområdet. Väldigt behagligt under dagen. Bara inte Greta varit så förbannat tjurig och tvär. Visst kan man förstå en en reaktion på att ha blivit åsidosatt ett halvår, men att man ska behöva kittla henne med elektricitet i 1 1/2 dygn för att hon ska tända är väl att ta i. Nåja, med lite ström och goda ord så började hon tända till lite på eftermiddagen och sen kunde vi ta en tur och jag har lovat att vi ska ta en längre sväng om hon startar snällt i morgon.
    Ove

  8. #4718
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Frostnätter, 3 - 4 i sträck i Vänerområdet. Väldigt behagligt under dagen. Bara inte Greta varit så förbannat tjurig och tvär. Visst kan man förstå en en reaktion på att ha blivit åsidosatt ett halvår, men att man ska behöva kittla henne med elektricitet i 1 1/2 dygn för att hon ska tända är väl att ta i. Nåja, med lite ström och goda ord så började hon tända till lite på eftermiddagen och sen kunde vi ta en tur och jag har lovat att vi ska ta en längre sväng om hon startar snällt i morgon.
    Min Transalp var lite smågrinig och drog ovanligt många varv innan den startade. Nya stift gjorde susen samt nytt luftfilter.

  9. #4719
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Min Transalp var lite smågrinig och drog ovanligt många varv innan den startade. Nya stift gjorde susen samt nytt luftfilter.
    Ibland undrar jag hur länge batteriet ska hålla i min GS ?
    Jan

  10. #4720
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ibland undrar jag hur länge batteriet ska hålla i min GS ?
    Nu hade jag ju inte problem med batteriet utan det var ju tändstiften som kanske gått lite långt , ca 2000 mil.
    Hur länge kör ni på era stift?
    Att billiga batterier har sämre hållbarhet än de dyrare vet man ju. Har dålig erfarenhet av BT:s billiga, men deras dyra vekar funka bra.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •