Sidan 471 av 548 FörstaFörsta ... 371421461469470471472473481521 ... SistaSista
Resultat 4 701 till 4 710 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4701
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Körde hem nya Skodan idag och vilket jäkla lyft! Det är den andra nya bilen jag köpt i mitt liv så det känns lite högtidligt.

    Roomster är en ganska sällsynt modell i Sverige och jag är egentligen inte förvånad, i landet brunsås kan man ju inte ha en bil där rutorna inte sitter i linje (). Däremot har jag sett att den finns i många ex. i Danmark. Bekväm, tyst, rymlig och utrustad med den lyx som är rimlig.

    Jag är nöjd hittills...
    Ove

  2. #4702
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Körde hem nya Skodan idag och vilket jäkla lyft! Det är den andra nya bilen jag köpt i mitt liv så det känns lite högtidligt.

    Roomster är en ganska sällsynt modell i Sverige och jag är egentligen inte förvånad, i landet brunsås kan man ju inte ha en bil där rutorna inte sitter i linje (). Däremot har jag sett att den finns i många ex. i Danmark. Bekväm, tyst, rymlig och utrustad med den lyx som är rimlig.

    Jag är nöjd hittills...
    Kollade lite om vad den bilen fått för omdömen. Varför säljs den inte så mycket i Sverige?
    Måste ju vara en mycket praktisk andrabil för en familj eller en liten laståsna för ett par.
    Hade bilen på service idag , så jag kunde med rent samvete ta hojen till jobbet. Enda kruxet är ju att jag måste använda släpkärra ganska ofta i jobbet och den är tyvärr lite för tung för hojen, annars skulle jag pendla mycket mera.
    På mitt tidigare jobb var jag stationär i nästan tio år och då pendlade jag året runt.

  3. #4703
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kollade lite om vad den bilen fått för omdömen. Varför säljs den inte så mycket i Sverige?
    Måste ju vara en mycket praktisk andrabil för en familj eller en liten laståsna för ett par.
    Provade att köra med fulla bilen igår. Stuvade in byns längsta tant i baksätet vilket gladde henne för hon får bara åka fram annars. Hon satt bra och fick plats med benen utan problem.

    Att den inte kan säljas här beror på det något udda utseendet. Folk vill ju se ut som likadan.

    Jag är helnöjd!!

    Tog sista turen med Byrackan igår sen åkte den in i vinterhålet. Körde på småvägarna lite runt omkring och bra njöt av skogsluften, maxhastigheten var ca. 70 som värst. nu får jag bara se till att jag tar ett par rundor med dom andra hojarna så jag sköljer igenom tankarna innan vintern.

    Den här säsongen har varit bedrövlig när det gäller att köra men det beror på mig själv och små förargliga krämpor. Hoppas det blir bättre nästa år...
    Ove

  4. #4704
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Provade att köra med fulla bilen igår. Stuvade in byns längsta tant i baksätet vilket gladde henne för hon får bara åka fram annars. Hon satt bra och fick plats med benen utan problem.

    Att den inte kan säljas här beror på det något udda utseendet. Folk vill ju se ut som likadan.

    Jag är helnöjd!!

    Tog sista turen med Byrackan igår sen åkte den in i vinterhålet. Körde på småvägarna lite runt omkring och bra njöt av skogsluften, maxhastigheten var ca. 70 som värst. nu får jag bara se till att jag tar ett par rundor med dom andra hojarna så jag sköljer igenom tankarna innan vintern.

    Den här säsongen har varit bedrövlig när det gäller att köra men det beror på mig själv och små förargliga krämpor. Hoppas det blir bättre nästa år...
    Typiskt svensk att inte tordas vara lite udda. Många faller ju för det att få vara en i mängden.
    har väl lite Jantelag över sig. Visst finns det de som vill sticka ut, det är ju ok, för det piggar ju upp lite.
    Personligen tycker jag ju att de som bara vill väcka uppmärksamhet och skaffa sig fördelar av det och låta andra betala för det är värda en viss beundran för sin modighet.
    Tänk på dem som åker kring på hojar som är nästan okörbara och saknar komfort och säkerhet.

  5. #4705
    Tittat på den jag oxså !
    Nu är det väl något år sen !
    Tyckte motoralternativen sög
    Får googla på dom o se om det har blivit bättre

  6. #4706
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    En riktig solskenstur idag. Inga mygg eller turister i farten, men faktiskt flera mcåkare på vägarna. Det blir väl snart sista turen för året för många.
    Själv har ja en fundering på en hösttur till Norges fjällvärld i oktober. Har gjort några sena höstturer förut.
    Kan bli ett riktigt äventyr om man inte är beredd, så det gäller att ha rätt grejer med sig.

  7. #4707
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    En riktig solskenstur idag. Inga mygg eller turister i farten, men faktiskt flera mcåkare på vägarna. Det blir väl snart sista turen för året för många.
    Själv har ja en fundering på en hösttur till Norges fjällvärld i oktober. Har gjort några sena höstturer förut.
    Kan bli ett riktigt äventyr om man inte är beredd, så det gäller att ha rätt grejer med sig.
    Du får klara dig utan mig i år Olle
    Jan

  8. #4708
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Du får klara dig utan mig i år Olle
    kanske kör vi några turer nästa år, hoppas jag.

  9. #4709
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tänkt mig ut idag för att tömma tank enligt naturmetoden och sen fylla på nytt inför vintern. Det är Greta som behöver ut och lufta sig. Får fundera lite så att jag kommer så nära dom 30 milen som tanken rymmer som möjligt.

    Tittar ut och ser att jag får låta solen verka ett tag så jag slipper imma som drar över visiret, som det brukar göra i dimbankarna....
    Ove

  10. #4710
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tänkt mig ut idag för att tömma tank enligt naturmetoden och sen fylla på nytt inför vintern. Det är Greta som behöver ut och lufta sig. Får fundera lite så att jag kommer så nära dom 30 milen som tanken rymmer som möjligt.

    Tittar ut och ser att jag får låta solen verka ett tag så jag slipper imma som drar över visiret, som det brukar göra i dimbankarna....
    Här nere i södern har vi underbart hojväder efter 10 på förmeddan. Lite höstlöv börjar det ramla på vägarna. Hoppas på många fina dagar än. Krängt i foder i Mcstället å letat fram flisbuffen.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •