Sidan 47 av 548 FörstaFörsta ... 3745464748495797147547 ... SistaSista
Resultat 461 till 470 av 5473

Ämne: 60+

  1. #461
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Question

    Ove va det inte 17100, jäkla minnessvag alltså.
    Jan

  2. #462
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ove va det inte 17100, jäkla minnessvag alltså.
    Fel av oss båda enligt Transtatistiken. Jag skrev i gammelforumet att det var 2/4 vi var där och då var det 15.800 på plats. Den siffran jag högg till med gällde 3/4, men dagen innan vi var på plats var de 18.500, vilket var nytt rekord.

    Hur som helst, massa fjädrar. Vill minnas att du hade den längsta framkörningen totalt men också att det kom en kille farande från Stockholm som måste klivit upp i svinottan men som ändå missade kaffet. Hårda killar vi fågelskådarskådare!

  3. #463
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Ingemar Visa inlägg
    Får mig att minnas när jag på -60 talet var ute och kollade efter en viss Trana med förnamnet Tom En fantastiskt duktig rallyförare som kunde konsten att köra Volvo. Var absolut ingen gröngöling
    Jo han var duktig att köra på grus. Hoppas bara att han inte körde på några Grus-Grus!

  4. #464
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Tom Trana kommer jag ihåg från min ungdom, vill minnas att det var en Amazon han körde på den tiden.

    Undrar varför Tranan är den enda fågel jag kan det latinska namnet på?
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #465
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Tänker Mats, Kan det va för dom är 100 ton på en plats? nä vet inte.
    Jan

  6. #466
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Tom Trana kommer jag ihåg från min ungdom, vill minnas att det var en Amazon han körde på den tiden.
    Tom Trana körde en vit Volvo PV 544S!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  7. #467
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Tom Trana körde en vit Volvo PV 544S!
    Visst gjorde han det, men även Amazoner och "Hundkoja". Hundkojan hade jag inte koll på. För mig var han främst Amazonförare. Farsan hade en vid den tiden så det föll sig naturligt att kolla lite extra när Tranan flög fram över grusvägarna. Här kan den som är intresserad läsa lite mer om denna begåvade förare
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #468
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tänker Mats, Kan det va för dom är 100 ton på en plats? nä vet inte.
    Grus Grus, det namnet kan man inte glömma om man gillar att fara fram på så´na vägar!
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #469
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nänä! Skådafågelkikarägare GeCe! Jag är impad av dina kunskaper inom ornitologin vilket kanske inte i sig leder till någon större berömmelse och ära eftersom mina kunskaper är rudimentära.

    Undrar var man ska placera en tråd som gäller Tysslingeturen. Ett allternativ är "Träffar och Körningar" men med tanke på väglaget kanske det är bättre med "Off Road"?
    När jag skådar fågel är det nog vid närmare eftertanke "Off Topic" som gäller, men i vilket fall kanske det är dags att kolla intresset. Vi vet ju sen tidigare att man måste ha lite framförhållning så att folk hinner säga upp sig från jobbet, avveckla familjerelationer o.s.v. för att kunna hänga med

    Om du råkar vara impad av mina kunskaper så ligger nog största orsaken till det i dina Rudimentära! ;D
    När det gäller Tysslingen undrar jag om det inte vore klokt denna gång att vidga vyerna och hålla oss till on-road denna gång. "Leråkern" kan bonden få plöja själv i år föreslår jag eftersom vi gjorde det så ordentligt i fjol. Sen om det går att få ihop det hela med tanke på årsmånen, svanarnas ankomst, snösmältning, väglag å faderuttan lej vete hin håle denna vår!

    "Vi vet ju sen tidigare att man måste ha lite framförhållning så att folk hinner säga upp sig från jobbet, avveckla familjerelationer o.s.v. för att kunna hänga med
    "
    Du är omtänksam om dina medmänniskor du Ove!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  10. #470
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Alla har rätt om Tom Trana. Han körde Volvo flera modeller och färger.
    Har för mig att hann var en av ganska få som envisades i det sista med att köra PV. Har för mig sista gången jag såg honom var PV:n vit.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •