Sidan 467 av 548 FörstaFörsta ... 367417457465466467468469477517 ... SistaSista
Resultat 4 661 till 4 670 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4661
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Bärtz?
    ÖÖööh! Vaddå?
    Ove

  2. #4662
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Ja, en kall öl alltså...




    //Janne

  3. #4663
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Ja, en kall öl alltså...
    Aha!! Nej ölen skall liksom wiskeyn inte vara kall - rumstemperatur till källarsval föredras, men nu blev det rött vin till fisken enligt Norsk sed. Gamla arthrosfingrar har lättare att greppa ett glas på fot än ett tjockt ölglas, och så smakar det bättre.
    Ove

  4. #4664
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Synd att jag inte begriper hur man får in bilder i detta forum.
    Jan

  5. #4665
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Aha!! Nej ölen skall liksom wiskeyn inte vara kall - rumstemperatur till källarsval föredras, men nu blev det rött vin till fisken enligt Norsk sed. Gamla arthrosfingrar har lättare att greppa ett glas på fot än ett tjockt ölglas, och så smakar det bättre.

    Får nog ändå trycka på att jag föredrar duktigt kall öl..
    Men smaken är som dansken säger, fårskallig...

    Däremot behöver öl inte på något sätt ta ut ett glas vin.. Gärna lite svalt..






    //Janne

  6. #4666
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Jag håller nog med Janne om att ölen ska vara kall. Jag är rätt känslig för beska, så rätt många ölsorter går bort för mig. Öl jag gillar är såna som som många ölälskare ratar.

    Vad är det för likhet mellan de öl jag gillar och att älska i en kanot? Fucking close to water...

    Jag gillar den här scenen som de senare har använt som reklamfilm.

    /Erik

  7. #4667
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Råkade komma rakt in i ett födelsedagsfirande idag. Födelsedagsbarnet nafsade efter mina fingrar när jag ville bjuda på kladdkaka med grädde, det svinet... Det var hängbuksgrisen Selma som fyllde 9 år och firades med te och kaka men den gamla damen är av naturen lite vresig och särskillt mot folk som hon inte känner.

    Detta hände sig när jag tog en tur i närområdet med Byrackan på div. asfalt, ridvägar och välklippt gräs. Nu ska jag käka räkmacka.
    Ove

  8. #4668
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Låter som livet ändå är ganska gott Ove?




    //Janne

  9. #4669
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Låter som livet ändå är ganska gott Ove?
    Man gör så gott man kan. I dag har jag kluvit och brett smör på ca 45 bröd som sedan fylldes med ost och paprika, värmt en massa potatisgratäng, skurit sallad, diskat och grejat.... Varit lillpiga i köket i kåken bredvid. Kökschefen, bekant för alla 60+;are, basade. Funderade på en sväng på vägen, men det fanns ingen tid...

    Alltså ni som jobbar - gör det som ni tänkt er för sen när ni blivit pensionärer finns fan ingen tid över!
    Ove

  10. #4670
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Man gör så gott man kan. I dag har jag kluvit och brett smör på ca 45 bröd som sedan fylldes med ost och paprika, värmt en massa potatisgratäng, skurit sallad, diskat och grejat.... Varit lillpiga i köket i kåken bredvid. Kökschefen, bekant för alla 60+;are, basade. Funderade på en sväng på vägen, men det fanns ingen tid...

    Alltså ni som jobbar - gör det som ni tänkt er för sen när ni blivit pensionärer finns fan ingen tid över!
    Prioriteringar Ove. Hälsa Kökschefen.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •