Sidan 466 av 548 FörstaFörsta ... 366416456464465466467468476516 ... SistaSista
Resultat 4 651 till 4 660 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4651
    En del lagar mat... andra lagar kabel..
    Handlade ett nytt batteri, tyvärr blev det ett med fel polställning.
    Åka och byta? Visst går det.
    Jag förlänger kablarna med 6cm istället så har jag ett större batteriurval till nästa gång..
    Blir lite xtra knepigt när det är fråga 20kvmm kabel, men allt är möjligt..

  2. #4652
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Byrackan är back in bissnis! Gurun Gunnar kom med ett instrument och började leta från batteriet och utåt. Felet var att en glassäkring hade lossnat i ena ändan. den hade jag kollat och den var hel - men det osynliga felet hade jag naturligtvis inte sett.

    Resten av förmiddagen har det bara blivit paj av allt jag gjort, 19 st. En med rostbiff, tre med kalkon och resten med skinka. Kan vara bra att ha lite i frysen till att ta med på utflykt eller om man bara inte ids laga mat.
    Ska vi ha en pajdate någonstans på onsdag ?
    Jan

  3. #4653
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ska vi ha en pajdate någonstans på onsdag ?
    Ho l'å! Det blir bra - bara bestäm var och när....
    Ove

  4. #4654
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Igår blev det en liten tur. Mötte Räven Jan vid Kyrkefalla kyrka och vi satte occ på en bänk längs gången in och jag fick plocka fram ett par pajer som kommit med enl. avtal.. Medan vi satt där och göttade oss i skuggan av träden kom kyrkvaktmästare och vi fick komma in och se den snygga kyrkan från insidan. Därefter blev det att leta mindre vägar för Jan tycker inte att vägarna genom Vadsbo är så kul, (men så har han tydligen bara kört dom stora genomfarterna ). I stora drag blev det till Ulvåker - Horn - Odensåker och sen grus förbi Moholm och Töreboda.

    En del strul med vägvalet p.g.a. vägarbeten på förstaalternativet + även det andra gjorde att det blev några mil för mycket på rak asfalt men det får man ta.... Skildes åt i Kristinehamn där Jan stack mot Borgvik och jag hem.

    På kvällen ringde arvingarna för att kolla om jag fortfarande var vid liv och talade om en MC-olycka i närheten? Blev nyhetskontroll och det visade sig vara en olycka på väg 202 där en person omkom och tre skadades. Orsaken var en bil som bromsade och svängde vänster medan omkörning pågick. Tragiskt...
    Ove

  5. #4655
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Apropå flygfän - i Onsdags när Räven och jag körde 200;an i höjd med Bråta mosse såg jag något som liknade en soppåse i vänsterfilen i ett skuggparti. Svor lite över folk som bara slänger skräp hur som helst men tänkte inte stanna och städa, men soppåsen fick plötsligt vingar och vinglade iväg över på min sida! Jag bromsade och gjorde mig klar att dyka bakom min lilla ruta men fågeln, en kungsörn, fick för sig att öka höjden lite och svängde över till sin sida igen. Inte kul just då för man vill inte ha en jäkla örn utsmetad över visiret, men efteråt var det faktiskt lite roligt. MAn kommer nära naturen ibland.
    Ove

  6. #4656
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    De är ganska stora de där, så frågan är om det bara är visiret som åker på en omgång.
    Men visst är det en häftig upplevelse?!

    Sagan om den fula soppåsen :-)

  7. #4657
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Men visst är det en häftig upplevelse?!
    Det händer ganska ofta en massa såna där tillfällen med djur längs vägarna. Dom kan vara stora eller små - spelar ingen roll, bara man ger sig tid att kolla om tid finnes vilket det inte gjorde i fallet med örnen.

    Sagan om den fula soppåsen :-)
    Guldstjärna för den!
    Ove

  8. #4658
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Räven kom från Norge igår, utfodrades med fisk och sover nu i sin tillfälliga lya. Han kommer nog snart och vill ha frukost.
    Ove

  9. #4659
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Räven kom från Norge igår, utfodrades med fisk och sover nu i sin tillfälliga lya. Han kommer nog snart och vill ha frukost.
    Tack Ove, du vet vad trötta rävar behöver efter 7 dagars dammiga grusvägar.
    Jan

  10. #4660
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Bärtz?




    //Janne

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •