Sidan 465 av 548 FörstaFörsta ... 365415455463464465466467475515 ... SistaSista
Resultat 4 641 till 4 650 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4641
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    12 grader, regnskurar + lite åska. Tände i kakelugnen....
    Ove

  2. #4642
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    12 grader, regnskurar + lite åska. Tände i kakelugnen....

    Förstår dig..
    Iförrgår kväll 24-tiden, visade (utomhus)termometern 8.7 grader (plus..)
    Säkert att det är i mitten av juli vi befinner oss?

    Norrbaggarna (yr.no) lovade oss igår 20-40 mm regn, det blev 6..
    Lite positivt iaf..

  3. #4643
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Förstår dig..
    Iförrgår kväll 24-tiden, visade (utomhus)termometern 8.7 grader (plus..)
    Säkert att det är i mitten av juli vi befinner oss?

    Norrbaggarna (yr.no) lovade oss igår 20-40 mm regn, det blev 6..
    Lite positivt iaf..
    Inte trevligt med låga temperaturer på sommaren då man vill det skall vara varmt. Långkalsonger och dubbla tröjor hör ju mera höst och vår till. Hoppas det blir skapligt väder till helgen då jag skall köra hem en Honda Dominator från Älmhult till Värmland.

  4. #4644
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Inte trevligt med låga temperaturer på sommaren då man vill det skall vara varmt. Långkalsonger och dubbla tröjor hör ju mera höst och vår till. Hoppas det blir skapligt väder till helgen då jag skall köra hem en Honda Dominator från Älmhult till Värmland.
    Kan visa lite småvägar i södra Småland där det är lättare för dig å dominatorn att hålla värmen .
    Jan

  5. #4645
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Kan visa lite småvägar i södra Småland där det är lättare för dig å dominatorn att hålla värmen .
    Man tackar för en blivande guidning i det småländska höglandet.

  6. #4646
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hett idag! Funderade på ev. att ta en liten sväng men det är för varmt. Byrackan står stilla för den har tappat kontakten med sitt eget batteri men det ordnar säkert min maskiguru Gunnar när han kommer tillbaka till hembygden inom kort...

    Var ute och fiskade igår med normal fångst - noll fisk men skönt att vara ute och kajka omkring med ekan. Den är ovanligt tät i år och det är ju kul att kunna dra ut en stund utan att bli blöt om fötterna.

    Nu ser jag fram mot klara, sköna dagar med svalka i luften så att jag kan köra några mil utan att brista ut i ymnig transpiration.
    Ove

  7. #4647
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Hamnade i Kosta i kväll. Gold Wing hade nåt träff där. Jäkla va pynt å lullull dom hänger på sina hojar.
    Jan

  8. #4648
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hamnade i Kosta i kväll. Gold Wing hade nåt träff där. Jäkla va pynt å lullull dom hänger på sina hojar.
    Ja jag har ju också lite pynt - mina klädnypor i fågelpinnen..
    Ove

  9. #4649
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tog en tripp ner till Kinnekulle idag. Reagerade på att jag såg väldigt många sidovagnsekipage ute på vägarna och fick förklaringen så småningom - Jumbo run i Lidköping igår. JAg var också in på skotermuseeet som ligger mellan källby och Blomberg. Där fanns det en hel del att titta på, både på 2 och 3 hjul.

    En annan reflektion av mindre trevligt slag: Markerna verkar svämma över av mink. De senaste dagarna har jag sett simmande mink på väg mot en ö, det har hoppat mink över vägarna när jag varit ute och kört och idag låg det en påkörd på 26;an. Det finns förvånansvärt lite av fågel och småvilt vilket kanske egentligen inte är så förvånande med tanke på mängden mink.
    Dom där naiva djurrättshaveristerna har verkligen lyckats med sina aktioner. Finns ingen som jagar mink eller andra pälsdjur och resultatet syns i markerna. Tänk om dom kunde lära sig lite viltvård - t.ex av jägarna.
    Senast redigerat av Ove den 2015-08-09 klockan 17:03.
    Ove

  10. #4650
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Byrackan är back in bissnis! Gurun Gunnar kom med ett instrument och började leta från batteriet och utåt. Felet var att en glassäkring hade lossnat i ena ändan. den hade jag kollat och den var hel - men det osynliga felet hade jag naturligtvis inte sett.

    Resten av förmiddagen har det bara blivit paj av allt jag gjort, 19 st. En med rostbiff, tre med kalkon och resten med skinka. Kan vara bra att ha lite i frysen till att ta med på utflykt eller om man bara inte ids laga mat.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •