Sidan 458 av 548 FörstaFörsta ... 358408448456457458459460468508 ... SistaSista
Resultat 4 571 till 4 580 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4571
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hmmmm... , mycket grus!!! För att ta det hela från början körde vi, Räven och jag, norrut genom Värmland och Dalarna och övernattade i Trysil första natten. Vidare norrut genom Gjördalen och vidare norrut på svenska sidan och upp över Flatruet. Där var jag första gången 1954, kan inte säga att det har förändrat sig något sedan dess. fortsatte till västra sidan av Storsjön för nytt nattkvarter. Många mil grusvägar. Planan var att fortsätta norrut förbi Kallsjön och in i Norge, men det avstod vi från pga. utlovat ruskväder. Styrde i ställe kursen mot ostkusten och Roslagen i stället. På väg mot Bollnäs kom vi in på en mindre väg där det pågick vägarbete i 5 mil. Omväxlande mycket grov singel som på sina ställen inte var tillkört ännu, så det var riktigt spännande. På andra ställen var det bara vanligt singel. Måste säga att våra hojar klarade dessa utmaningar med bravur. Honda Transalp och BMW 1200 GS. Soppaförbrukningen på småvägarna låg väl på ca 0,4. Rekord för mig med 30 mil utan att behöva slå på reserven. Övernattning i Gävle. Utforskade en stor del av mina gamla hemtrakter Roslagen på torsdagen och lät min syster stå för nattkvarteret innan vi for hemåt på fredagen. Vädret var bra hojväder, uppehåll, men väldigt varmt och strålande sol de sista dagarna.:
    Vi vuxna är flexibla.
    Jan

  2. #4572
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Äntligen är jag en fri man, ty hunden är återlämnad och jag kan börja hitta på själv!

    Det körande som har blivit har varit mindre turer med scootern + att jag har motionerat hunden genom att skicka in den bak i bilen och köra några mil på skogen för att den skulle få lite frisk luft.

    Nu är det dags att starta upp hojarna igen.
    Ove

  3. #4573
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Va till Tydinge i kväll å kollade när 308 hojar åt sillamacka.
    Jan

  4. #4574
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Va till Tydinge i kväll å kollade när 308 hojar åt sillamacka.
    Tekniken gör framsteg - nya bränslen. Funderar på att försöka mata min med korv för då är det tätare mellan matningsstationerna...
    Ove

  5. #4575
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tekniken gör framsteg - nya bränslen. Funderar på att försöka mata min med korv för då är det tätare mellan matningsstationerna...
    Jag har provar några andra av havets goda, räkmackor. Finns nämligen tv å cafeér som serverar räkor på lite olika vis. i Värmskog har de fått till det med en jätteportion räkor i den största versionen, men har som tur är en variant med lite mindre antalräkor och med mera vanlig sallad. Borgviks Hamncafé' har lite mer normala storlekar, men lite för mycket majonnäs på dem.
    Att mäta ( vad då ) med korv?

  6. #4576
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag har provar några andra av havets goda, räkmackor. Finns nämligen tv å cafeér som serverar räkor på lite olika vis. i Värmskog har de fått till det med en jätteportion räkor i den största versionen, men har som tur är en variant med lite mindre antalräkor och med mera vanlig sallad. Borgviks Hamncafé' har lite mer normala storlekar, men lite för mycket majonnäs på dem.
    Att mäta ( vad då ) med korv?
    Erkänner att på resande fot med Mc, slinker det ner en del onyttig nödmat. Baconpölsa i Norge har det ju blivit några genom åren. Riktig mat mitt på dagen typ lättrökta revbensspjäll tillhör inte vanligheterna.
    Jan

  7. #4577
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Erkänner att på resande fot med Mc, slinker det ner en del onyttig nödmat. Baconpölsa i Norge har det ju blivit några genom åren. Riktig mat mitt på dagen typ lättrökta revbensspjäll tillhör inte vanligheterna.
    Jäklar Jan. Du har stavat fel, det skall vara Baconpölse. Men å andra sidan, så är ju lättrökta revbensspjäll gott.
    Kan vara kul med gruppkörning ibland. Ibland blir det jobbigt. Pinka varje timme och röka.
    Minst 1,5 timme lunch. Kanske inte starta förrän framåt 9-tiden och sluta vid 16-tiden. Däremellan köra som fan vore efter dem.
    Då är det bättre att köra tillsammans med någon man litar på och känner väl.

  8. #4578
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jäklar Jan. Du har stavat fel, det skall vara Baconpölse. Men å andra sidan, så är ju lättrökta revbensspjäll gott.
    Kan vara kul med gruppkörning ibland. Ibland blir det jobbigt. Pinka varje timme och röka.
    Minst 1,5 timme lunch. Kanske inte starta förrän framåt 9-tiden och sluta vid 16-tiden. Däremellan köra som fan vore efter dem.
    Då är det bättre att köra tillsammans med någon man litar på och känner väl.
    Man ska köra lagom. Det jag tycker är lagom.
    Jan

  9. #4579
    Dagens stora insats!
    Jag har lyckats samla ihop allt grundmaterial till ursprungskontroll för min Benelli 250 2C.
    600 pix kostar det att göda byråkratin.
    Har ju bara stått hemma sen 2002..
    Bifogar ankomstskicket och bild på blockskador (nu färdigt svetsjobb)

    Edit: Nån som vet hur man får nådigt tillstånd till en alldeles egen blogg?
    Sänt mail till nån i ämnet med aldrig fått svar?
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av LowTech den 2015-06-29 klockan 11:06.

  10. #4580
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Edit: Nån som vet hur man får nådigt tillstånd till en alldeles egen blogg?
    Sänt mail till nån i ämnet med aldrig fått svar?
    Har du provat att skriva mail eller PM till pewa?
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •