Sidan 455 av 548 FörstaFörsta ... 355405445453454455456457465505 ... SistaSista
Resultat 4 541 till 4 550 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4541
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Kronoberg
    Inlägg
    5
    Dom ligger under stenen bakom eken.

  2. #4542
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Då det inte fanns något 90+ forum får jag lägga det här..

    Håller på med min GL500.
    Nu ska förgasarna justeras.
    Men..

    VAR I H-E HAR JAG LAGT NYCKELN TILL TANKLOCKET (tillika nyckel till förvaringsboxen i kåpan)????
    Hittar inte nycklarna till sidoväskorna heller..
    Tanklåset är billigt men måsta jag tjafsa med sidoväskorna eller ev kassera dem, då blir det dyrt...

    Tog bort dem från knippan förra året då jag inte ville ha dem tillsammans med tändnyckeln, minnet är tyvärr inte så långt...
    Någon jackficka?
    (enligt egen erfarenhet)

  3. #4543
    Helt rätt Olle Å

    Efter att ha letat hela gårdageftermiddagen och halva dagen idag så satte jag mig ner, chillade och funderade på hur brukar jag agera i en sån situation dvs "dela på nödvändig nyckelknippa?"
    Förmodligen logiskt, dvs jag har nycklarna tillgängliga - men inte på samma plats, senaste turen var ju tänkt som långtur 50 mil och då måste man tanka...
    ..och de låg i mina mc-byxor...

    Dagen räddad!

    Lite nytta blev det ändå, fick väldigt mycket städat...
    Inte minst på nyckelområdet.
    Tre Honda nån Kawa en Yamaha etc etc. Plus ett antal cyklellås och hänglås som fick sina rätta nycklar.
    Nu märkskylt på alla knippor.

  4. #4544
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hej igen! Har varit på resa, pensionärsresa med flyg och buss i Irland. Helt såld på det landet efter bara en vecka. Väldigt lätt att komma i kontakt med folk, helt fantastiska vägar för alla som gillar asfalt och gillar att det kröker, rimliga hastighetsgränser så att det går att köra lite utan att vara olaglig. Tobakspriset nästan dubbelt mot här hemma, snus finns icke!

    Rekommenderar att resa omkring mellan mindre platser och undvika de större städerna för dom ser ut som vilka stadshålor som helst, förutom mängden av pubar - det är ute på glesbygderna man hittar pärlorna. Välj ett område, ta en M-väg dit och stanna några dagar med ett pubboende som bas innan nästa förflyttning är mitt råd. Tunnlar, färjor och skit om man vill ha med sig egen hoj. Hyra går nog men jag skulle tro det blir dyrt.

    Hur som helst - ett land med en alldeles egen karaktär som jag rekommenderar att besöka oavsett hur man tar sig dit.

    Oj! Glömde - jag köpte en souvernir, en keps. Fyllt 71 idag så nu räknar jag med att jag är tillräckligt gammal för att ha en sån på skallen,
    Senast redigerat av Ove den 2015-05-28 klockan 22:49.
    Ove

  5. #4545
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Irlänska väst o nordkusten är riktigt fint för hojsemester utan stress.
    Keps kan man ha från 61, om det är skinkeps.
    Jan

  6. #4546
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Irlänska väst o nordkusten är riktigt fint för hojsemester utan stress.
    Keps kan man ha från 61, om det är skinkeps.
    Den Gröna ön har jag alltid velat se, samt Island, men det får väl fortsätta att vara drömmar.
    En skinnkeps hade jag för några år sedan, som jag tyckte var fin, men det tyckte någon annan också.
    Skall byta ut bromsklossarna så att man inte blir stående. Råkade ut för att en deltagare i en Norgeresa fick slut på frambomsen viket sinkade hela gruppen. Det jäkliga är ju att då det blir metall mot bromsskivan blir den ganska snart förstörd och spårig.
    Otroligt det här med gamla inlärda mönster som lever kvar. På den tiden man körde lätt mc och trimmade mopeder var man ju rädd att använda frambromsen eftersom de ofta hade tendens att låsa sig. Så när man fick återfall för 15 år sedan fanns känslan kvar ett tag innan man kunde lita på den moderna bromsen. Sedan dess har ju ABS kommit vilket sparar många bekymmer.

  7. #4547
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Bromsbeläggena jag beställde för minst 2 veckor sedan är fortfarande restnoterade hos handlarn, men dom kommer väl i sinom tid.

    För gammal att ha luva och för ung för keps, då får man ha hatt som jag har haft i 30-40 år nu. Men som sagt - nu är det väl dags för gubbamössa, som för övrigt är väldigt skön att ha på skallen. Den har dessutom en tryckknapp mellan skärm och kulle så att jag kan fixa till Leninstuk om jag rör mig i vänsterkretsar och vill smälta in.
    Ove

  8. #4548
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Alltså, jag är hundvakt, d.v.s. att jag hålls fången av ett djur. Hunden är en tik som har sina egna idéer om hur en promenad skall gå till. Hon beter sig som ett speedat fruntimmer på en affärsgata och stretar åt alla håll samtidigt. En halvtimmas promenad med henne motsvarar nog en heldag på gymet.
    Ove

  9. #4549
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Alltså, jag är hundvakt, d.v.s. att jag hålls fången av ett djur. Hunden är en tik som har sina egna idéer om hur en promenad skall gå till. Hon beter sig som ett speedat fruntimmer på en affärsgata och stretar åt alla håll samtidigt. En halvtimmas promenad med henne motsvarar nog en heldag på gymet.
    Såna hundägare skall uppfostras ordenligt.

  10. #4550
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Såna hundägare skall uppfostras ordenligt.
    Hundar är duktiga på att läsa oss hundförare.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •