Sidan 453 av 548 FörstaFörsta ... 353403443451452453454455463503 ... SistaSista
Resultat 4 521 till 4 530 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4521
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Finns faktiskt vibrationshämmande fastsättningar till speglarna. hade sådana på min Transalp. Den ena spegeln gick sönder. hade bråttom och köpte 2 nya som inte passade i de gamla fästena utan monterade dem direkt på styret utan mellanbitarna.,fick då vibrerande backspeglar.
    Har haft hojar som det funnits vikter inlagda i styrändarna för att minska vibbarna där. Hörde tidigare om en som fyllt styret med finsand och satt korkar i ändarna. Gäller alltså att få något som kommer i otakt med vibbarna för att de skall upphöra.
    Over tips om en blykabel upptill på vindrutan skall jag prova.
    Blyhagel i styret ska göra underverk.
    Jan

  2. #4522
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Grådask, om man pratar vin så är det ett väldigt gott portvin. Pratar men om väder är det förbaskat trist.

    Gav Byrackan lite fyllning i batteriet och startade upp, sen provade jag att tanka batteri även hos Sigrid men det ville inget ha... Körde in lite ved men då kom regnet. Sen blev det koka en fläsklägg och rotmos - fortsatte med att baka. Nu hoppas jag på lite bättre väder i morgon för frysen är full.
    Ove

  3. #4523
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Grådask, om man pratar vin så är det ett väldigt gott portvin. Pratar men om väder är det förbaskat trist.

    Gav Byrackan lite fyllning i batteriet och startade upp, sen provade jag att tanka batteri även hos Sigrid men det ville inget ha... Körde in lite ved men då kom regnet. Sen blev det koka en fläsklägg och rotmos - fortsatte med att baka. Nu hoppas jag på lite bättre väder i morgon för frysen är full.
    Mysko elfel på Caddyn gjorde att jag fick tillbringa dagen i garaget. Kortis i släpvagnskontakten.
    Försöker ta mig i kragen i dag och hinna med att byta däcken på hojen.
    Ett helsike att hinna med allt som skall göras när man är pensionär. Hur kunde man hinna förut????

  4. #4524
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Mysko elfel på Caddyn gjorde att jag fick tillbringa dagen i garaget. Kortis i släpvagnskontakten.
    Försöker ta mig i kragen i dag och hinna med att byta däcken på hojen.
    Ett helsike att hinna med allt som skall göras när man är pensionär. Hur kunde man hinna förut????
    Tat lugnt Olle. Du har maj månad på dig innan jag dyker upp med äventyrsplaner.
    Jan

  5. #4525
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tat lugnt Olle. Du har maj månad på dig innan jag dyker upp med äventyrsplaner.
    Håller på att försöka hinna. hann i alla fall med ett däck idag.
    Funderar på hur få fälgar som blivit lite skadade av stensprut fina igen. problemet är ju att där stenen har träffat så är det en liten grop som det ligger smuts i.
    Undrar vad som händer om jag borstar rent med nagelborste och sprejar klarlack eller kanske motorplast på fälgen.

  6. #4526
    Ha!
    Årets första mc-tur.
    Hela 1.6km, men den nådde full arbetstemp på kylvattnet..
    GL500an startade på tredje försöket, har ändå stått ute undet tak och en press sen i höstas.
    Gick tyvärr lika illa som senast...
    Står nu i garaget , ska kolla stift, blåsa rent ställa in och synka förgasare, sen bör det gå bra..Kanske.
    Om lusten infinner sig, en ventilkoll också..
    Måste nog kolla bromsarna fram också, de är ett skämt..(nya belägg beställda)
    Tämligen enkelt att lossa förgasarna, iaf om man jämför med VF:n.....
    Väntar fortf på ett antal beställda res delar, bl a ett nytt sadelöverdrag. (specialsytt)
    Senast redigerat av LowTech den 2015-05-06 klockan 21:32.

  7. #4527
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Ha!
    Årets första mc-tur.
    Hela 1.6km, men den nådde full arbetstemp på kylvattnet..
    GL500an startade på tredje försöket, har ändå stått ute undet tak och en press sen i höstas.
    Gick tyvärr lika illa som senast...
    Står nu i garaget , ska kolla stift, blåsa rent ställa in och synka förgasare, sen bör det gå bra..Kanske.
    Om lusten infinner sig, en ventilkoll också..
    Måste nog kolla bromsarna fram också, de är ett skämt..(nya belägg beställda)
    Tämligen enkelt att lossa förgasarna, iaf om man jämför med VF:n.....
    Väntar fortf på ett antal beställda res delar, bl a ett nytt sadelöverdrag. (specialsytt)
    Kul att du är på gång igen. Prova en flaska STP i soppan, så kanske den går bättre. Billigast sättet innan man börjar riva. Bra efter en vintervila. Min Transalp började gå konstigt i våras , men en flaska i tanken och den gick som den brukar igen.

  8. #4528
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kul att du är på gång igen. Prova en flaska STP i soppan, så kanske den går bättre. Billigast sättet innan man börjar riva. Bra efter en vintervila. Min Transalp började gå konstigt i våras , men en flaska i tanken och den gick som den brukar igen.
    Nja...
    Det är ett nytt inköp jag ännu inte vet så mkt om så allt jag gör är av godo.
    Förgasarna är ju lättåtkomliga så de åker ut, tillfälligt för genomgång. När gjordes det senast???
    Enda som gjorts i höstas är lite elpyssel, så nu har jag iaf ett bra lyse framåt..
    Hittat en del märkligheter, det skiljer t ex väldigt mycket mellan ram och motornummer och motorn har en del finesser som inte ska finnas på den årsmodellen.
    Ramnumret är dessutom lite underligt, dess bokstavs-sifferkomb hittar jag inte hos Honda??

    Vill iaf ha den att gå bra, först, sen kan vi greppa annat.
    Just nu är gasen digital, bara till-från...

  9. #4529
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Allt besiktigat med blanka papper. Skall bara passa på att byta belägg fram på Sigrid innan sommaren börjar på allvar. Dagens övning var att köra in Byrackan och jag är imponerad av hur en 150cc-motor kan slörpa i sig soppa när den får jobba! Den drar nog bubbelt mot vad dom andra gör i samma fart, 80 - 90 km/t.

    Dagens väder har sett ut som följer: Morgonen började med regn som gick över i strålande sol en stund så jag började klyva ved men fick sluta pga regn efter någon timma. Då kom solen fram tills det närmade sig dags att åka - ösregn som slutade när jag kom ut. Torrt väder med sol till besiktning var klar och jag körde mot MC-butiken för att beställ belägg men då blev det regn igen så jag kom hem blöt. Nu skiner solen men det skiner jag i för nu tar jag bil resten av dagen.
    Ove

  10. #4530
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Allt besiktigat med blanka papper. Skall bara passa på att byta belägg fram på Sigrid innan sommaren börjar på allvar. Dagens övning var att köra in Byrackan och jag är imponerad av hur en 150cc-motor kan slörpa i sig soppa när den får jobba! Den drar nog bubbelt mot vad dom andra gör i samma fart, 80 - 90 km/t.

    Dagens väder har sett ut som följer: Morgonen började med regn som gick över i strålande sol en stund så jag började klyva ved men fick sluta pga regn efter någon timma. Då kom solen fram tills det närmade sig dags att åka - ösregn som slutade när jag kom ut. Torrt väder med sol till besiktning var klar och jag körde mot MC-butiken för att beställ belägg men då blev det regn igen så jag kom hem blöt. Nu skiner solen men det skiner jag i för nu tar jag bil resten av dagen.
    Å besiktningen gick bra . Eller ?
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •