Sidan 45 av 548 FörstaFörsta ... 3543444546475595145545 ... SistaSista
Resultat 441 till 450 av 5473

Ämne: 60+

  1. #441
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Det fans en tid då jag lysnade mycket på visor med underfundiga texter. Bengt Sänd,Finn Setterholm,Stefan Demert ,mm. Mins en från Bengt S. Att man ska låna ut det man har fått, så kan man låna andras som brukar smaka gott.
    Ha,ha dom gubbarna hade många kul och underfundiga texter. Bent Sändh sålde visst sin snusfabrik för en massa pengar och flyttade ner till Spanien för att bo med de andra rika svenskarna, som ledsnat på det svenska klimatet. Vem hade kunnat tro det på sextiotalet?
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #442
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    He, he! En favo var Demerts visa om bonden som for till marknaden med kärring häst å trilla å ägg som han krachade mot en vägg. Det slutade med att han sålde kärringen till en kärlekskrank beväring och köpte bl.a en grammofon för pengarna. Tyvärr fastnade tratten till grammofonen på huvudet på bonden som sen aldrig kunde gå ut något mer. Och kärringen tog anställning på regementet och gjorde en stor omelett alla krachade ägg å fick diplom!

    Det var en historia det som herr Demert gjorde debut med i Hylands hörna som jag såg. Demert körde ju sen fortsättningsvis med gimmiken att aldrig skratta och dra på smilbandet. Det där försökte Hyland överlista Demert med dä gick icke dä inte.
    Måste vara mitten 60-tal. Tia rinner fort som vatten som Gunde Johansson slrev i visan!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #443
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Ja de va kul texter, Jeja Sundström sjöng väl en del av Demerts texter tror jag. Det va ju text å budskap som va det viktiga. Lokalt här nere hade vi Meduza som kunde skoja till det oxå. Att tåget inte stannar i Åskefällalund kan bero på att dom aldrig haft någon järnväg.
    Jan

  4. #444
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Sundström & Demert blev väl ett par sen om jag inte tar fel så Jeja sjöng nog mycket av herr Demert. De andra trubadurerna som nämdes tidigare var nog lite väl "politiska" i min smak även om det fanns guldkorn där också som man gärna lyssnade på. Har nog en och annan vinyl kvar sen den tiden.

    Han verkade smart han Meduza att räkna ut! "Tiden tycks mogen för en revival för moralisternas 80-talsskräck: Eddie Meduza." Läste jag när jag tog ett Google på Mr. Meduza
    Senast redigerat av GeCe den 2010-02-13 klockan 19:12.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #445
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Sundström & Demert blev väl ett par sen om jag inte tar fel så Jeja sjöng nog mycket av herr Demert. De andra trubadurerna som nämdes tidigare var nog lite väl "politiska" i min smak även om det fanns guldkorn där också som man gärna lyssnade på. Har nog en och annan vinyl kvar sen den tiden.

    Han verkade smart han Meduza att räkna ut! "Tiden tycks mogen för en revival för moralisternas 80-talsskräck: Eddie Meduza." Läste jag när jag tog ett Google på Mr. Meduza
    Jaa gubbar, ni pratar om härliga tider på många sätt. Satt just och tittade på den sk Melodifestivalen och reflekterade lite......

    På den tiden det begav sig hörde man texten på låtarna för den drunknade inte i ett helvetiskt larm från instrumentalisterna och komikerna hade humor och programledaren var oftast en och pratade inte i mun på sig och kunde dessutom artikulera och avhöll sig från att skräna.

    Undrar också varför jag fastnade för en retrohoj?

  6. #446
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Angry

    Men Ove då, blanda hojar å musik? Ingen vår i sikte än ?
    Jan

  7. #447
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Angry

    Ock ock, söndagsmorgon, ingen tidning,10cm nysnö,-6. hål på höger ladugårdstövel,massa is på Jeepen,ingen vår i sikte på 10dygnsprognosen, måste köra in mer ved,skidskyttet gick dåligt,melodifestivalen ingen höjdare. Kommer inte på mer nu.
    Jan

  8. #448
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ock ock, söndagsmorgon, ingen tidning,10cm nysnö,-6. hål på höger ladugårdstövel,massa is på Jeepen,ingen vår i sikte på 10dygnsprognosen, måste köra in mer ved,skidskyttet gick dåligt,melodifestivalen ingen höjdare. Kommer inte på mer nu.
    Visst var det bättre förr! Åtminstone då stöveln var ny!

    Och visst är MC som musik - bättre förr och det ska inte vara för skrälligt!

  9. #449
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Melodifestivalen va ä dä.
    Sen de slutade med levande musiker och började med playback tycker jag det bara är skit det lilla jag lyssnar. ??? Om jag till äventyrs råkat lyssna någongång så beror det helt och hållet att jag av misstag råkat få in den kanalen.
    Då är motordunket från hojarna betydligt trevligare att njuta av.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  10. #450
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ock ock, söndagsmorgon, ingen tidning,10cm nysnö,-6. hål på höger ladugårdstövel,massa is på Jeepen,ingen vår i sikte på 10dygnsprognosen, måste köra in mer ved,skidskyttet gick dåligt,melodifestivalen ingen höjdare. Kommer inte på mer nu.

    Ja du räven vintern är grym för oss Bikers och Hojare! > >
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •