Sidan 448 av 548 FörstaFörsta ... 348398438446447448449450458498 ... SistaSista
Resultat 4 471 till 4 480 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4471
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av mel Visa inlägg
    Jag svor åt en nunna idag, räknas det kanske? Hon höll på att torpedera mig från sidan när hon såg en ledig parkering...
    Idag såg vi ca 15 falkar på ett och samma fält! Mycket märkligt.... Jag funderar på om de var på grodmiddag?
    Du hörde inte vilket språk dom använde, t.ex franska?

    Nunnor ska man se upp med för dom kör väl med en extra bra försäkring....
    Ove

  2. #4472
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    76
    Ja dom tror det....

  3. #4473
    Nu har jag fått en (dålig) bild på bilen som passerade tullstationen i Sundsvall.
    Vilka blindstyren!
    En bild framifrån, en bakifrån, ena skylten syns tydligt, den andra sämre.
    Roligast av allt, det är olika nummer på plåtarna!
    Att det inte är min bil syns också helt klart...(foto på min bil bifogas överklagandet..)
    Fonterna på fyrorna stämmer t ex inte överens, på min bil är det slutna fyror likt denna 4, på bilden öppna fyror ( i överkanten)

    Överklagan nu klar för avgång.

    Mina nio spänn går in i veckan till T-styr så att de har så det räcker till returportot...

    Nu är det bara att vänta..
    Kan ju säga att jag redan i slutet 70-talet fick dåvarande Vägverket att programmera om datorerna pga ett allvarligt (och klantigt) mjukvarufel..

    Bäva måtte den myndighet som j-as med mig!!!

  4. #4474
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Nu har jag fått en (dålig) bild på bilen som passerade tullstationen i Sundsvall.
    Vilka blindstyren!
    En bild framifrån, en bakifrån, ena skylten syns tydligt, den andra sämre.
    Roligast av allt, det är olika nummer på plåtarna!
    Att det inte är min bil syns också helt klart...(foto på min bil bifogas överklagandet..)
    Fonterna på fyrorna stämmer t ex inte överens, på min bil är det slutna fyror likt denna 4, på bilden öppna fyror ( i överkanten)

    Överklagan nu klar för avgång.

    Mina nio spänn går in i veckan till T-styr så att de har så det räcker till returportot...

    Nu är det bara att vänta..
    Kan ju säga att jag redan i slutet 70-talet fick dåvarande Vägverket att programmera om datorerna pga ett allvarligt (och klantigt) mjukvarufel..

    Bäva måtte den myndighet som j-as med mig!!!
    Hahaha..där ser man, olika nummer ? inte utan att man som vanligt undrar över kompetensen.Tur att du är en vänlig själ som betalar så dom kanske hittar rätt adress till returen..Du ser väl till att du skickar REK,och tar ett foto på Kuvertet..

  5. #4475
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Kollade tillbaka och upptäcker att jag har inte satt röven på en hojsadel sen 8/3, en hel månad under säsong! Får skärpa mig och släpa ut en härk och ta en tur så fort tillfälle dyker upp.

    Greta väntar på lite körning för att bli av med garagedammet och det kan ju passa att jag tar en 20-milatur för att se om jag kan hitta en ny husse till henne.
    Ove

  6. #4476
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Påskhelgen har väl varit sådär. Krängt på nya däck, provat dom på grus å asfalt. Vedhögen ligger där å plågar samvetet. Ett ryck med veden på 2a dagen. Plockat primörer å kokt dom till nässelsoppa. Ungefär så.
    Jan

  7. #4477
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ved gäller och går framåt så jag själv är överraskad över resultatet av dagens övningar. Jag har även startat upp Greta som inte varit igång sen förra sommaren nån gång. Det gick bra men hon lät lite seg i startmotorn, får nog ladda lite. Körde bara en liten sväng innanför 70-skyltarna, var inte klädd för körning...
    Ove

  8. #4478
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ved gäller och går framåt så jag själv är överraskad över resultatet av dagens övningar. Jag har även startat upp Greta som inte varit igång sen förra sommaren nån gång. Det gick bra men hon lät lite seg i startmotorn, får nog ladda lite. Körde bara en liten sväng innanför 70-skyltarna, var inte klädd för körning...
    Lika spännande att starta upp en hoj som stått länge som att sätta sig på en häst som inte haft någon på ryggen sedan oktober förra året.

  9. #4479
    Har fått svar från Trpt styr ang min obefintliga passage över sundsvallsbron..
    Jag slipper betala min 9 spänn..

    ..har efter granskning funnit att en felavläsning av bilen registreringskyltar har skett och att ovanstående bil inte har passerat någon betalstation för infrastrukturavgift under den aktuella perioden..

    Fattas bara annat..
    Nu ska jag bara få tillbaks min 9 kronor också

  10. #4480
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Lika spännande att starta upp en hoj som stått länge som att sätta sig på en häst som inte haft någon på ryggen sedan oktober förra året.
    Vad som däremot inte är spännande är att gå på vinprovning, som jag har varit på nyss. Tycker att fina viner inte smakar stort bättre än dom viner som jag brukar köpa men dom kostar gånger 3-4 så mycket. Yrselkvoten ungefär samma per liter men fan så mycket mindre per krona. Med andra ord ganska onödigt att satsa dyra viner på en sån som jag som uppenbarligen saknar smaklökar.

    Bättre att ställa mig på vedhögen för där gör jag ändå lite nytta. När jag hade kapat av några grova stockar i lagom längder kom grannen med sin vedkap så nu är det bara att kapa klart. Sen lägger sig lugnet när jag ska klyva upp hela högen och det kommer att ta sin tid. De grövsta kubbarna får jag nog dela i 20 - 30 bitar för att få in dom i spisen. Sen lär jag klara mig till våren 2017 om det inte happar sig så att jag stjäl ett träd för någon granne..

    Inte konstigt ändå att Greta lät lite tveksam när jag startade henne, laddarn fick stå på ett halvt dygn innan det lyste grönt för fulladdat.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •