Sidan 444 av 548 FörstaFörsta ... 344394434442443444445446454494544 ... SistaSista
Resultat 4 431 till 4 440 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4431
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Har för min del drabbats av vedgirighet som gamla gubbar plägar göra. Klar till 1/3 snart. Men nu är det ved som gäller. Hoppas att det flyter på i samma tempo.
    Hmm, ska man bjuda ner dig till Småland när du är klar ?
    Jan

  2. #4432
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hmm, ska man bjuda ner dig till Småland när du är klar ?
    Kan en (ved)stackare få utlopp för sina drifter där?
    Ove

  3. #4433
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kan en (ved)stackare få utlopp för sina drifter där?
    Möe ve i Småland som ska kapas spräckas å staplas. Tror nog veddriften kan bli tillfredställd. Vi har också pauser där andra drifter som snabba spårbyten på krokiga vägar tillfredsställs.
    Jan

  4. #4434
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tittat på transtatistiken - ingen notering? Har dom slutat att räkna tranor eller vad är felet?

    Förslår att någon av herrarna föreslår lämplig dag, själv har jag inga idéer alls. Fågelskrällena kommer säkert att dyka upp men rekord är inte att vänta p.g.a. utdragen vår, dom första har redan dragit norrut.

    Jag ska försöka hysa dom vanliga besökarna inomhus. kommer fler så får vi försöka bädda under skjulet.
    Ove

  5. #4435
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tittat på transtatistiken - ingen notering? Har dom slutat att räkna tranor eller vad är felet?

    Förslår att någon av herrarna föreslår lämplig dag, själv har jag inga idéer alls. Fågelskrällena kommer säkert att dyka upp men rekord är inte att vänta p.g.a. utdragen vår, dom första har redan dragit norrut.

    Jag ska försöka hysa dom vanliga besökarna inomhus. kommer fler så får vi försöka bädda under skjulet.
    Vi brukar väl ta det sista helgen i mars, typ lördag 28 eller nåt ?
    Jan

  6. #4436
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tittat på transtatistiken - ingen notering? Har dom slutat att räkna tranor eller vad är felet?

    Förslår att någon av herrarna föreslår lämplig dag, själv har jag inga idéer alls. Fågelskrällena kommer säkert att dyka upp men rekord är inte att vänta p.g.a. utdragen vår, dom första har redan dragit norrut.

    Jag ska försöka hysa dom vanliga besökarna inomhus. kommer fler så får vi försöka bädda under skjulet.
    Har i närheten 800m en sjö, nåja träsk, som brukar härbärgera tranor varje år. 4-6 st...
    Lätträknade..
    "Lånehunden" brukar försöka jaga dem men har man 150m träsk innan man når fram så .. är det svårt..

  7. #4437
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vi brukar väl ta det sista helgen i mars, typ lördag 28 eller nåt ?
    Det brukar väl vara en vecka in i April, men varför inte. Ska kolla om det går....

    Räkningen har tydligen startat - 76 tranor igår.
    Ove

  8. #4438
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Kollat med almanacka och hustru och det fungerar 28/3. Vad tranorna tycker vete fåglarna men det ordnar sig nog. Lägger upp en tråd.
    Ove

  9. #4439
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kollat med almanacka och hustru och det fungerar 28/3. Vad tranorna tycker vete fåglarna men det ordnar sig nog. Lägger upp en tråd.
    Förslaget grundar sig på den tidiga våren. Eventuella bakslag kan man ju tänka sig.
    Jan

  10. #4440
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Förslaget grundar sig på den tidiga våren. Eventuella bakslag kan man ju tänka sig.
    Kan eventuellt bli ett bakslag till helgen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •