Sidan 443 av 548 FörstaFörsta ... 343393433441442443444445453493543 ... SistaSista
Resultat 4 421 till 4 430 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4421
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jo så blev det och det var rejäla vallar på en del ställen, men jag körde sakta före så det var ingen fara. Grusvägarna kan fortfarande vara mjuka av tjällossning här och var men våren är på väg riktigt ordentligt. Blev väl en runda på drygt 10 mil att börja säsongen med i lagom temperatur, ca. 8 grader...



    Undrar bara - hur många kalsonger kan en sydlig smålänning få på sig på en gång?
    +16 i dag, kunde nästan kört i nätstrumpor.
    Jan

  2. #4422
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    +16 i dag, kunde nästan kört i nätstrumpor.
    Dä vill jag SE!!
    Ove

  3. #4423
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117

    Årets första tur - en kort en

    Japp det blev en kortis på 6,5 mil. Lite grus här och där och +6 grader molnigt men framförallt kall hård byig vind, brrrr. Men i alla fall testad efter allt skruvande, bytt däck och några av bakhjulslagren samt en del eljobb. Så nu väntar vi på värmen...

  4. #4424
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    Japp det blev en kortis på 6,5 mil. Lite grus här och där och +6 grader molnigt men framförallt kall hård byig vind, brrrr. Men i alla fall testad efter allt skruvande, bytt däck och några av bakhjulslagren samt en del eljobb. Så nu väntar vi på värmen...
    Jag fick väl ihop ca 40 mil på lite blandade vägar inklusive en guidad tur mellan Sjöarna ledd av Ove. Snacka om blåst!!!! På Väseslätten blåste det så jäkligt att fåglarna inte kunde flyga mot vinden utan fick gå på marken mot vinden. Som sagt, så är de mindre asfaltvägarna ganska sandiga här och var och kommer väl vara det ett tag tills det sopas bort. Såg bara två andra hojar ute igår. kanske tvsoffan var behagligare.
    Undrar vad den bilisten tänkte som jag hade bakom mig, då jag lutade mig mot vänster i en högerkurva och framfarten var minst sagt vinglig. Faktiskt lite spännande då vinden tog i ordentligt.
    Kom i Norge en gång på högfjället och hade en mycket stark sidvind och fick lägga ner hojen rätt ordentligt. Tänkte då, att om det tvärt slutar blåsa , så ramlar jag omkull.....

  5. #4425
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Tack vare vinden kommer det varmluft från Portogalia.
    Jan

  6. #4426
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tack vare vinden kommer det varmluft från Portogalia.
    En trana passerade igår med hög fart, medvind så att stjärtfjädrarna kroknade.
    Ove

  7. #4427
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    En trana passerade igår med hög fart, medvind så att stjärtfjädrarna kroknade.
    Lite ljumma vindar i äggläggningsorganet bra för pippin.
    Jan

  8. #4428
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Jag ska trotsa all motsol å kolla Blekinge.
    Jan

  9. #4429
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag ska trotsa all motsol å kolla Blekinge.
    Var en sväng till det soliga Karlstad i dag för att köpa några delar till bilen. Verkar nu som om hojåkarna börjat vakna. Som vi sagt förut så är det ju problem med sand på asfalten här och där. När den ligger på den väg man skall svänga in på och hojen glider fint i sidled, Så får man hoppas att det blir sopat fortast möjligt.
    Motsol ja, hemvägen västerut vid 5-tiden nu i Mars, så har man solen rakt i ögonen. Trots solvisir, så får man ta det lugnt.

  10. #4430
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Har för min del drabbats av vedgirighet som gamla gubbar plägar göra. Klar till 1/3 snart. Men nu är det ved som gäller. Hoppas att det flyter på i samma tempo.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •