Sidan 441 av 548 FörstaFörsta ... 341391431439440441442443451491541 ... SistaSista
Resultat 4 401 till 4 410 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4401
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Funderar på varför 1200 GS hade de däcken originalmonterade. OK de kanske fick specialrabatt. Antar ändå att BMW hade provkört hojarna med däcken på .
    Kanske Oves hoj är för lätt för att de däcken skall passa?
    Antar att en äventyrshoj ska ha däck med ett vist utseende ? Folk hänger på halvgrova däck trots dom inte kör en meter grus. Image tror jag det heter ?
    Jan

  2. #4402
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Nu har jag skiftat till lite grova vårdäck, så sommarens däckval kan bero.
    I vilket fall som helst , så har de första tranorna anlänt till Hornborgasjön. Ovanligt tidigt kanske, men de får jobba bra om antalet skall komma upp i kanske 20-25000 som är rekordet. Tror nog att en lång tidig vår gör att det maximala antalet blir svårt att uppnå efterson det blir mera utsträckt på flera dagar.
    ordvits: transport = dans

  3. #4403
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Idag har det varit soligt och dom stora vägarna är torra. Grusvägarna är en helt annan sak - mjukt och blött. Egentligen skulle jag startat upp, men veden brådskar så jag gjorde lite sånt jobb istället. Kallt som skam i luften trots +grader. Kommer väl lite skitväder inom kort och det vore inte fel med lite regn som sköljer bort det värsta saltet från asfaltsvägarna och minskar tjälen på gruset..

    En trana vid Hornborgasjön, troligen en som skyndat sig för att muta in reviret i trakterna.

    Kamerorna startar 20/3 och när räkningen startar vet jag inte.
    Ove

  4. #4404
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Idag har det varit soligt och dom stora vägarna är torra. Grusvägarna är en helt annan sak - mjukt och blött. Egentligen skulle jag startat upp, men veden brådskar så jag gjorde lite sånt jobb istället. Kallt som skam i luften trots +grader. Kommer väl lite skitväder inom kort och det vore inte fel med lite regn som sköljer bort det värsta saltet från asfaltsvägarna och minskar tjälen på gruset..

    En trana vid Hornborgasjön, troligen en som skyndat sig för att muta in reviret i trakterna.

    Kamerorna startar 20/3 och när räkningen startar vet jag inte.
    Hmmmm, en trana gör ju ingen vår, tyvärr.

  5. #4405
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hmmmm, en trana gör ju ingen vår, tyvärr.
    1 mars, undrar om mars blir en fin vårmånad i år ?
    Jan

  6. #4406
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    1 mars, undrar om mars blir en fin vårmånad i år ?
    Med tanke på hur vädret är nu , så är det inte vår. Efter en långpromenad med voven som älskar snö och oväder, smakade det fint med en kopp kaffe, för mig.
    Har vårdäcken på hojen, så att det blir nog någon tur i veckan. Temperaturer runt nollan är helt ok. tycker jag. Har fått Biltemas handtagsmuffar anpassade till de musöron och enduroskydden på styret. Elvärmda handtag gör susen. Har även elvärmda handskar om det skulle behövas. Märker vilken skillnad det är i kyleffekt mellan att köra i 70 mot 100.
    För några år sedan var också Räven med då vi körde över Hardangervidda mellan Eidsfjord och Geilo i Norge. temperaturen låg strax över noll och det regnade och var bitvis väldigt dimmigt. Inte trevligt, men det gick förvånandsvär bra ändå eftersom kläderna funkade bra.
    Vi stannade och fikade på en mack i Geilo och träffade två holländare på varsin offroadhoj utan vinrutor på hojarna. De var rejält blöta och stod och skakade av kylan.
    Sörlänningar i norska fjällvärlden.............

  7. #4407
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Med tanke på hur vädret är nu , så är det inte vår. Efter en långpromenad med voven som älskar snö och oväder, smakade det fint med en kopp kaffe, för mig.
    Har vårdäcken på hojen, så att det blir nog någon tur i veckan. Temperaturer runt nollan är helt ok. tycker jag. Har fått Biltemas handtagsmuffar anpassade till de musöron och enduroskydden på styret. Elvärmda handtag gör susen. Har även elvärmda handskar om det skulle behövas. Märker vilken skillnad det är i kyleffekt mellan att köra i 70 mot 100.
    För några år sedan var också Räven med då vi körde över Hardangervidda mellan Eidsfjord och Geilo i Norge. temperaturen låg strax över noll och det regnade och var bitvis väldigt dimmigt. Inte trevligt, men det gick förvånandsvär bra ändå eftersom kläderna funkade bra.
    Vi stannade och fikade på en mack i Geilo och träffade två holländare på varsin offroadhoj utan vinrutor på hojarna. De var rejält blöta och stod och skakade av kylan.
    Sörlänningar i norska fjällvärlden.............
    Till nästa helg visar yr +10 ? Norge gäller det att vara rustad mitt i sommaren. Som kontrast till Olles historia körde jag 10 dagar i Nordnorge med +20 å sol varje dag. Spännande land Norge på många sätt.
    Jan

  8. #4408
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    1 mars, undrar om mars blir en fin vårmånad i år ?
    Skitväder här, kan bara bli bättre.
    Ove

  9. #4409
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Skitväder här, kan bara bli bättre.
    Vi fick väl ca 10 cm snö i går, men nu är den redan borta, så får väl hoppas att Ove har rätt.

  10. #4410
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Kl 08,15 hörde jag tranan i dag 2-3. Den blir nog här hos mig å häckar.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •