Sidan 440 av 548 FörstaFörsta ... 340390430438439440441442450490540 ... SistaSista
Resultat 4 391 till 4 400 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4391
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    I kommentarerna skrev någon att den varit synlig på platsen 6/1. Både den och den jag nämnde kan vara såna som övervintrat istället för att dra söderut under hösten. Det finns även lata tranor. När det är flytt på gång är det flockar som gäller och dom borde snart vara på gång nere i södra Europa.
    Men de måste vara rätt tåliga för kyla i så fall om de ska lyckas med att vara lata. Uppenbar risk. Evolutionsutveckling eller?

    OT, jag är väldigt fascinerad av en fisksort som klättrar i berg för att komma till sin lekplats. Helt skyddade från rovfiskar eftersom det enda sättet att komma dit är att klättra i berg.

    Tror att det var BBC Planet Earth jag såg det på, men hittar inte avsnittet nu.
    /Erik

  2. #4392
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Men de måste vara rätt tåliga för kyla i så fall om de ska lyckas med att vara lata. Uppenbar risk. Evolutionsutveckling eller?

    OT, jag är väldigt fascinerad av en fisksort som klättrar i berg för att komma till sin lekplats. Helt skyddade från rovfiskar eftersom det enda sättet att komma dit är att klättra i berg.

    Tror att det var BBC Planet Earth jag såg det på, men hittar inte avsnittet nu.
    Kanske det är ifrån de kryparna vi kommer ifrån. Man kan ju se det beteendet hos en del människor ibland.

  3. #4393
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Nu blir det vårdäcken på hojen. Sparar dubbdäcken till nästa vinter.

  4. #4394
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Nu blir det vårdäcken på hojen. Sparar dubbdäcken till nästa vinter.
    Nyinvesterat i däck ?
    Jan

  5. #4395
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nyinvesterat i däck ?
    Nä, har några lite halvslitna grova däck som får hänga med till sommaren. Då blir det nya, men vet inte riktigt märket ännu . Kanske Anakee 3.

  6. #4396
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Blev en liten runda i dag. Mycket grus på asfalten å kladdiga grusvägar.
    Anakee 3 gillade jag inte. Dålig sidostabilitet på gruset å tål inte krokig asfalt med vridmoment.
    Jan

  7. #4397
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kanske Anakee 3.
    Prova om du vill men jag håller med Räven - inget att ha. Dessutom är dom slitstarka så jag finner ingen bra ursäkt att byta. När bakdäcket är slut byter jag båda. ( jaa, jag vet - snål jävel.. )
    Ove

  8. #4398
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Prova om du vill men jag håller med Räven - inget att ha. Dessutom är dom slitstarka så jag finner ingen bra ursäkt att byta. När bakdäcket är slut byter jag båda. ( jaa, jag vet - snål jävel.. )
    Börna mera Ove.
    Jan

  9. #4399
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Prova om du vill men jag håller med Räven - inget att ha. Dessutom är dom slitstarka så jag finner ingen bra ursäkt att byta. När bakdäcket är slut byter jag båda. ( jaa, jag vet - snål jävel.. )
    Funderar på varför 1200 GS hade de däcken originalmonterade. OK de kanske fick specialrabatt. Antar ändå att BMW hade provkört hojarna med däcken på .
    Kanske Oves hoj är för lätt för att de däcken skall passa?

  10. #4400
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Börna mera Ove.
    Kanske ska sluta använda stödet och istället spinna ner bakhjulet i backen. Borde ta bra på däcket + att det är lättare att kliva av och på.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •