Sidan 432 av 548 FörstaFörsta ... 332382422430431432433434442482532 ... SistaSista
Resultat 4 311 till 4 320 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4311
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Nu har det kommit lite snö i alla fall, så nu kanske åksäsongen kan börja igen.
    " hojen den slinter i bukter och finter, hurra, hurra, hurraaaaa."

  2. #4312
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Tillbringade kvällen i går vid datorn å kollade kartor. Konstaterade att det finns massor av vägar å platser man inte hunnit kolla.
    Jan

  3. #4313
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Nu har det kommit lite snö i alla fall, så nu kanske åksäsongen kan börja igen.
    " hojen den slinter i bukter och finter, hurra, hurra, hurraaaaa."
    Här snöar nu Olle.
    Jan

  4. #4314
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tillbringade kvällen i går vid datorn å kollade kartor. Konstaterade att det finns massor av vägar å platser man inte hunnit kolla.
    Ska försöka få tummen ur och leta vägar åt dig genom Skaraborg. Hökensåsområdet verkar vara ett hett tips + runt Tibro - Väring lär det ska finnas en massa väg som jag inte har utforskat ännu. Bara det blir åkbart för en barmarksåkare ska jag prova att köra vilse i dom krokarna.
    Ove

  5. #4315
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Här snöar nu Olle.
    Här också. Otroligt små snöflingor , nästan som frusen dimma, vilket det kanske är.

    Jämtland besökte jag tillsammans med mina föräldrar på en semester 1953. Vi hade då en WV 1200 som stånkade upp på Flatruet. Sveriges högst belägna lansasväg då. Det var väldigt häftigt på den tiden och inte så vanligt heller att man åkte så långt bort på semestern. Sedan besökte frugan och jag Vångens Hingstuppfödning av nordsvenska hästar, tror det var 1971. Men det finns ju så väldigt mycket mera att se att ett besök där igen inte vore fel.
    Om man ser på Jämtland på en karta , så har nog det landsakpet det mesta av en omväxlande natur. Där finns ju jordbruksbygder , skogsbygder och inte minst deras fjällvärld. Absolut värt en nytt besök.

  6. #4316
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Här också. Otroligt små snöflingor , nästan som frusen dimma, vilket det kanske är.

    Jämtland besökte jag tillsammans med mina föräldrar på en semester 1953. Vi hade då en WV 1200 som stånkade upp på Flatruet. Sveriges högst belägna lansasväg då. Det var väldigt häftigt på den tiden och inte så vanligt heller att man åkte så långt bort på semestern. Sedan besökte frugan och jag Vångens Hingstuppfödning av nordsvenska hästar, tror det var 1971. Men det finns ju så väldigt mycket mera att se att ett besök där igen inte vore fel.
    Om man ser på Jämtland på en karta , så har nog det landsakpet det mesta av en omväxlande natur. Där finns ju jordbruksbygder , skogsbygder och inte minst deras fjällvärld. Absolut värt en nytt besök.
    Åkte skidor på Åreskutan 1960, for igenom på väg mot Nordkap med BMW R75 1973. Så verkligen dags. Sen är det ju mittsverige.
    Jan

  7. #4317
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Åkte skidor på Åreskutan 1960, for igenom på väg mot Nordkap med BMW R75 1973. Så verkligen dags. Sen är det ju mittsverige.
    Hmmm............. En tripp upp genom mittsverige och ner genom Norge, så är ju trippen fixad och klar.

  8. #4318
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hmmm............. En tripp upp genom mittsverige och ner genom Norge, så är ju trippen fixad och klar.
    Är du tankeläsare, eller ?
    Jan

  9. #4319
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Är du tankeläsare, eller ?
    Visst, du skulle bli förvånad

    Läste i MCfolket idag om en träff i Gällivare. Kanske vore ett komplement till Åreskutan.
    Senast redigerat av Olle Å den 2015-01-21 klockan 19:09.

  10. #4320
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Visst, du skulle bli förvånad

    Läste i MCfolket idag om en träff i Gällivare. Kanske vore ett komplement till Åreskutan.
    Det är en bit dit å problem att hitta kul vägar. Du vet hur sur jag blir när jag hamnar på vägar med låga nummer eller E i förnamn.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •