Sidan 43 av 548 FörstaFörsta ... 3341424344455393143543 ... SistaSista
Resultat 421 till 430 av 5473

Ämne: 60+

  1. #421
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Du vet GeCe att jag är en snål husmor. Om omslagspappret tagit smak så kokar jag ur det också.
    Speciellt bra är om den varit inslagen i tidningspapper. Trycksvärtan ger en pikant bismak....;D
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #422
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Ja just de Mats,Engelsk fisk å pommes smakade underbart i sin gårdagstidning. Undrar om dom gör så fortfarande?
    Jan

  3. #423
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ja just de Mats,Engelsk fisk å pommes smakade underbart i sin gårdagstidning. Undrar om dom gör så fortfarande?
    Tror faktiskt att det är så, engelsmän ändrar inte på någonting i första taget!
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #424
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tog en liten rekrunda i Värmland idag och vände i Stöpafors. Kom att prata med några lokalkända och har ganska klart för mig hur jag kan lägga upp en rutt med idel asfalt. Kristinehamn - Munkfors - Sunne - Arvika o.s.v.

    Den riktiga pärlan får sparas tills vi alla kör med lite grövre mönster eller också får man ta det väldigt lugnt. Kunde inte få en egen bedömning av hur det ser ut för alla mindre vägar är täckta med packad snö.

    Hittade Triumphbutiken och där fanns nog alla modeller utom Scrambler. Synd för den skulle jag gärna tittat lite på. Dom övriga satte inte villha-nerven i minsta darrning, högst onormalt när jag kommer i närheten av en MC. Det är nog Japan som gäller för mig.

    Den vägen väster om Klarälva om jag uppfattar dig rätt är jag nyfiken på av en speciell anledning. Sen att din vill-ha nerv inte kom i dallring i Triumph-butiken är ju inte så konstigt för du har ju redan det som är bättre! ;D
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #425
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Speciellt bra är om den varit inslagen i tidningspapper. Trycksvärtan ger en pikant bismak....;D
    Hmm..? Men vad vore hämtpizzan utan pappkryddan?

  6. #426
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Den vägen väster om Klarälva om jag uppfattar dig rätt är jag nyfiken på av en speciell anledning.
    Jodå, visst kan vi svänga in om Skogaholm.

  7. #427
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Sen att din vill-ha nerv inte kom i dallring i Triumph-butiken är ju inte så konstigt för du har ju redan det som är bättre! ;D
    Scramblern var inte på plats. Resten var för framåtlutat eller för stort och allt var för dyrt. Förmodligen är jag för ung för den sortens hojar.... jag vill ha roligt!

  8. #428
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Ja du Ove!
    ??? Det är inte lätt att vara ung idag men vi har ju framtiden framför oss!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #429
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Ja du Ove!
    ??? Det är inte lätt att vara ung idag men vi har ju framtiden framför oss!
    Kanske ska komma med en mera seriös analys. Jag har erfarenhet hur snabbt den yrkesmässiga karriären tog slut mitt i en fullbokad period. Lika snabbt kan MC-karriären ta slut. Ålderskrämpor smyger sig på och en rätt banal åkomma kan göra att man helt enkelt inte kan köra. Kan vara sånt som rör syn, koordination eller reaktionsförmåga.

    I det läget känns det fel att satsa på hoj med för mycket av effekt och vikt. Det är bättre att ha en maskin som fungerar mera som en kroppsdel som kan ta mig dit jag vill och när jag vill det. Då får jag ut det mesta och bästa av Mc-körningen, kan helt enkelt ha kul.

    Ny hoj med massa glitter kräver puts och inte fasen vill jag göra det när jag kan köra istället. Sen är det inte läge som pensionär att sätta sig i en avbetalningssituation.

    Säger som den lille busige gossen när lärarinnan hotade med att om han inte sköter sig får han inga stora vita vingar i himlen utan små svarta istället: "Skiter väl jag i bara jag får flyga!"

  10. #430
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up BRAVO ELISABETH HÖGLUND

    Elisabet Höglund har fått sparken från TV 4 för att hon är rynkig i ansikte och vägrade botoxbehandling i direktsändning. BRAVO till gubben hennes också som hotade med skillsmässa om hon ställde upp på dumheterna!

    Hon är en tuff och bra reporter som verkligen gör bra jobb men kickas för lite rynkor. Jösses vad många gubbar som skulle kunna få sparken av samma anledning.

    Förresten? Är det inte så att när man fått smak på russin så vill man inte ha druvor? Russin är sötare!
    Senast redigerat av Ove den 2010-02-11 klockan 20:34. Anledning: Stavfel

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •