Sidan 429 av 548 FörstaFörsta ... 329379419427428429430431439479529 ... SistaSista
Resultat 4 281 till 4 290 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4281
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Satt i bilen idag och filosoferade medan jag körde: Om jag på 5 timmars körning (korta etapper är en helt annan sak) klarar 20 mil leker livet men om jag klarar bortemot 50 mil på samma tid tycker jag det är skit och jag skulle lika gärna tagit bilen. Klarar jag mer än 50 mil så vore det bättre med tåg eller flyg. Ja, det är jag det och Iron Butt skulle jag inte klara av p.g.a. att jag vill ha kul på två hjul.

    Nu satt jag och rattade bil totalt ca 35 mil på 26;an, E18 och 61;an, raka och tråkiga vägar och till större delen försedda med döds- och förstörelseanläggningar i form av vajerräcken, alltså vägar som jag med de möjligheter som står till buds undviker att köra om jag inte är skyddad av solitt metallskal. Mördarräckena är dock inte enda anledningen att jag undviker dom för dom är ju så infernaliskt tråkiga att köra. Tar gärna "genvägar" som kanske innebär 5 mil extra för att ha kul körning hela tiden.
    Ove

  2. #4282
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144
    Ja så har man varit ute kört Yamaha 660R...
    Det sitter för små handtagsskydd på, skitkalla händer
    Den var inte märkbart snabbare än Dominatorn, därimot mycket tystare
    Väghållningen på grus får jag återkomma till det var böttfruset på vägarna idag
    Gav mig aldrig ut på den frusna sjön med blank is

  3. #4283
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Väse Conny Visa inlägg
    Ja så har man varit ute kört Yamaha 660R...
    Det sitter för små handtagsskydd på, skitkalla händer
    Den var inte märkbart snabbare än Dominatorn, därimot mycket tystare
    Väghållningen på grus får jag återkomma till det var böttfruset på vägarna idag
    Gav mig aldrig ut på den frusna sjön med blank is
    Biltema säljer handtagsmuffar, som är effektiva mot kalla vindar och även mot regn. Om du kompletterar med handtagsvärmare, så håller du händerna torra och varma.
    Har själv väldigt lätt att frysa om händerna, så jag köpte för några år sedan handskar med el-värme i.

  4. #4284
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    2015 är igång, hoppas hälsa å ekonomi ger plats för lite planer. Pippiresan, nåra Norgeresor. Funderar om man skulle önska en grusvägsafari i Jämtland. Lite funderingar från sofflocket.
    Jan

  5. #4285
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Väse Conny Visa inlägg
    Ja så har man varit ute kört Yamaha 660R...
    Det sitter för små handtagsskydd på, skitkalla händer
    Den var inte märkbart snabbare än Dominatorn, därimot mycket tystare
    Väghållningen på grus får jag återkomma till det var böttfruset på vägarna idag
    Gav mig aldrig ut på den frusna sjön med blank is
    Det var en sån som fick mig att satsa på enstånk. Den var för dyr så det fick bli en DR istället men det har funkat det också.

    Handskydd går nog att fixa, finns ju en del modeller. Att gå ner i storlek till en båge och sen sätta på muffar är en variant som Olle föreslog. Det tuffaste jag sett på bild var en hoj med tillkapade plastpolvor i 5-litersklassen över handtagen.
    Ove

  6. #4286
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    En man som ville svänga sig med fina ord sade en dag,- det har gått emballage i väderleken-
    Gäller verkligen numera.

  7. #4287
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Fick fundera ett bra tag på den där. Emballage fick mig att associera till förpackning och stötdämpande förpackningsmaterial.

    Omslag är ju ett annat ord...
    /Erik

  8. #4288
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Omslag är ju ett annat ord...
    Våtvärmande sådant skulle till nöds kunna accepteras men nu är det mest vått - och kallt...
    Ove

  9. #4289
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Våtvärmande sådant skulle till nöds kunna accepteras men nu är det mest vått - och kallt...
    Vill ju ha lite kallt hellre än denna jäkla blöta. Lite snö och is på småvägarna är faktiskt en upplevelse att köra på. Man slipper då både turister och mygg. det farligaste som finns är de suvar som skall ut och prova 4wd då det har kommit 10 cm snö. De förarna har ju inga som helst begrepp om bilkörning och tycker att här kommer jag, och du på en mc skall hålla dig i diket.
    Nya framdäcket skall på i morgon. Hoppas det finns is och lite snö kvar i Glaskogen.

  10. #4290
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vill ju ha lite kallt hellre än denna jäkla blöta. Lite snö och is på småvägarna är faktiskt en upplevelse att köra på. Man slipper då både turister och mygg. det farligaste som finns är de suvar som skall ut och prova 4wd då det har kommit 10 cm snö. De förarna har ju inga som helst begrepp om bilkörning och tycker att här kommer jag, och du på en mc skall hålla dig i diket.
    Nya framdäcket skall på i morgon. Hoppas det finns is och lite snö kvar i Glaskogen.
    Trist nu med denna vinter, mest regn å blåst.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •