Sidan 428 av 548 FörstaFörsta ... 328378418426427428429430438478528 ... SistaSista
Resultat 4 271 till 4 280 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4271
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144

    Oves kök

    Du är fantastisk i köket.....
    Långt över min förmåga

  2. #4272
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    ...så blir det att vänta ett par månader,, Sen kommer Mars med solsken, snösmältning och i alla fall lite värme. Fåglarna kommer, först svanar och gäss och då är det dags igen. Nu gäller det för min och många andra att bara övervintra men det får väl gå den här gången också.
    :
    Påminn mig inte!
    Stressa mig inte!
    Vet redan...om tre månader
    TRE hojar ska vara klara till våren...
    En bara småjobb
    nr två "lite mer" liksom...
    nr 3, den har ni sett på bild, bara ramen OK....

  3. #4273
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Kan ju fundera på hur man sov i natt. Gick och lade mig då landskapet var vintrigt, några cm snö och ett par grader kallt. vaknar så är det 5 grader varmt och gräsmattorna gröna och fina. Nästan så man börjar fundera på gräsklipparen.

  4. #4274
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kan ju fundera på hur man sov i natt. Gick och lade mig då landskapet var vintrigt, några cm snö och ett par grader kallt. vaknar så är det 5 grader varmt och gräsmattorna gröna och fina. Nästan så man börjar fundera på gräsklipparen.
    Bara att kränga av dubbdäcken.
    Jan

  5. #4275
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Bara att kränga av dubbdäcken.
    Tror nog jag avvaktar några dagar.

  6. #4276
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Väse Conny Visa inlägg
    Du är fantastisk i köket.....
    Långt över min förmåga
    Tror jag inte, men du kan ju hänga med när tranorna blommar till våren så kan du göra en egen bedömning.

    Brassa lite käk är ju egentligen ingen större konst men jag står hellre i köket än i garaget.
    Ove

  7. #4277
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Påminn mig inte!
    Stressa mig inte!
    Vet redan...om tre månader
    TRE hojar ska vara klara till våren...
    Första veckan i April är säsongen igång för fullt och då räcker det om en är körklar för du klarar väl inte att köra alla tre samtidigt?

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kan ju fundera på hur man sov i natt. Gick och lade mig då landskapet var vintrigt, några cm snö och ett par grader kallt. vaknar så är det 5 grader varmt och gräsmattorna gröna och fina. Nästan så man börjar fundera på gräsklipparen.
    Låter skönt som en saga - somna i december och vakna i Mars! Vi har en del att lära av björnarna.
    Ove

  8. #4278
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Första veckan i April är säsongen igång för fullt och då räcker det om en är körklar för du klarar väl inte att köra alla tre samtidigt?



    Låter skönt som en saga - somna i december och vakna i Mars! Vi har en del att lära av björnarna.
    När jag tittade ut så kom jag att tänka på en gammal countrylåt där orden " green, green grass of home " ingår i refrängen. Spelades en hel del på 60-talet.
    Om det här var vintern så var den kort men intensiv. Iofs., så räcker det med det.

  9. #4279
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Nu viftar Svea i träden här å det regnar på tvärs. Den lilla tjälen lakar nog fort nu. Undrar när nästa vinter kommer ?
    Jan

  10. #4280
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nu viftar Svea i träden här å det regnar på tvärs. Den lilla tjälen lakar nog fort nu. Undrar när nästa vinter kommer ?
    Förstår att skogsägarna vill ha bärighet i skogsmarkerna. Utan tjäle blir det hemskt med alla spår som sedan blir kvar i alla fall minst 50 år om di inte skrapas igen.
    6 grader varmt och det blir troligen lite solsken, så det börjar nästan bli så att grillen kan värmas upp.
    Vintern dröjer nog till nästa vinter.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •