Sidan 427 av 548 FörstaFörsta ... 327377417425426427428429437477527 ... SistaSista
Resultat 4 261 till 4 270 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4261
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    I morse gick jag iklädd balaklava+ toppluva och dubbla tröjor under en scooteroverall ut i den arktiska vinternatten, - 18 grader. (Jo jag vet, en norrlänning brukar rulla ner sina uppkavlade ärmar ungefär vid den temperaturen). Men faktiskt höll jag mig så varm med lite arbete i maklig takt att det kändes lite svettigt. Scooteroverallen är ett plagg som jag borde slita mera på.

    Nu är det bara - 10 så det känns nästan skönt. Men det dröjer alltför länge innan det blir körbart - vintern har ju precis kommit.
    Med lite lagom arbete går tiden fort
    Jan

  2. #4262
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    I morse gick jag iklädd balaklava+ toppluva och dubbla tröjor under en scooteroverall ut i den arktiska vinternatten, - 18 grader. (Jo jag vet, en norrlänning brukar rulla ner sina uppkavlade ärmar ungefär vid den temperaturen). Men faktiskt höll jag mig så varm med lite arbete i maklig takt att det kändes lite svettigt. Scooteroverallen är ett plagg som jag borde slita mera på.

    Nu är det bara - 10 så det känns nästan skönt. Men det dröjer alltför länge innan det blir körbart - vintern har ju precis kommit.
    Det är ju nu det roliga börjar. Sjöisen håller nog snart för en provtur. Dubbdäcken skall på i morgon, så får vi se sedan.
    Jag har funderat på det norska Krystallrallyt i mer än tio år, så nu verkar det vara dags för ett nytt försök. 2015 är det ett fjällhotell uppe på Rondanefjället nordöst om Kvikne som är samlingsplats. Om det inte lovas alltför sträng kyla så skall jag åka dit. Gäller bara att ha sådana dubbar som klarar både asfalt och is.
    Krävs ju lite specialutrustning. Den största frågan gäller ju vad för hjälm ? Skulle vara kanon om det går att fixa elvärme på insidan. Elvärmda sockor och handskar har jag och en fårfäll till sadeln. Hög vindruta och värmehandtag och så blir det styrmuffar.

  3. #4263
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det är ju nu det roliga börjar. Sjöisen håller nog snart för en provtur. Dubbdäcken skall på i morgon, så får vi se sedan.
    Jag har funderat på det norska Krystallrallyt i mer än tio år, så nu verkar det vara dags för ett nytt försök. 2015 är det ett fjällhotell uppe på Rondanefjället nordöst om Kvikne som är samlingsplats. Om det inte lovas alltför sträng kyla så skall jag åka dit. Gäller bara att ha sådana dubbar som klarar både asfalt och is.
    Krävs ju lite specialutrustning. Den största frågan gäller ju vad för hjälm ? Skulle vara kanon om det går att fixa elvärme på insidan. Elvärmda sockor och handskar har jag och en fårfäll till sadeln. Hög vindruta och värmehandtag och så blir det styrmuffar.
    Jag blir hemma hos kossorna.
    Jan

  4. #4264
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag blir hemma hos kossorna.
    Dom är varmare.

  5. #4265
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag blir hemma hos kossorna.
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Dom är varmare.
    Och godare! Körde en nyligen en liten leverans som bestod av 3/4 kossa. Doften av nötkött i bilen var så läcker att jag funderade på att gå in på en MC Donalds och hämta lite salt och peppar ock käka av lasset. Lyckades bemästra min lust och körde hem igen med kurrande mage.
    Ove

  6. #4266
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det är ju nu det roliga börjar. Sjöisen håller nog snart för en provtur. Dubbdäcken skall på i morgon, så får vi se sedan.
    Jag har funderat på det norska Krystallrallyt i mer än tio år, så nu verkar det vara dags för ett nytt försök. 2015 är det ett fjällhotell uppe på Rondanefjället nordöst om Kvikne som är samlingsplats. Om det inte lovas alltför sträng kyla så skall jag åka dit. Gäller bara att ha sådana dubbar som klarar både asfalt och is.
    Krävs ju lite specialutrustning. Den största frågan gäller ju vad för hjälm ? Skulle vara kanon om det går att fixa elvärme på insidan. Elvärmda sockor och handskar har jag och en fårfäll till sadeln. Hög vindruta och värmehandtag och så blir det styrmuffar.
    Om du kommer iväg Olle, kan du väl reka lite vägar som jag hänger med på när det blir +10
    Jan

  7. #4267
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Om du kommer iväg Olle, kan du väl reka lite vägar som jag hänger med på när det blir +10
    Får väl se om jag kommer iväg. Största problemet för mig är ju att klara kylan.
    Var ute i dag och testade däcken . Måste nog byta framdäcket till ett med taxidubb. Det som sitter på nu är ett gammalt endurodäck vars dubbar blivit nötta av hårda grusvägar.
    Skall försöka hitta ett elvärmt visir till hjälmen.
    Att reka vägar nu på vintern är kanske lite svårt för det gäller ju att komma fram fortast möjligt.

  8. #4268
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144
    Hej jag skall googla på Kvikne för att se vart detta ligger. När är detta event

  9. #4269
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Får väl se om jag kommer iväg. Största problemet för mig är ju att klara kylan.
    Var ute i dag och testade däcken . Måste nog byta framdäcket till ett med taxidubb. Det som sitter på nu är ett gammalt endurodäck vars dubbar blivit nötta av hårda grusvägar.
    Skall försöka hitta ett elvärmt visir till hjälmen.
    Att reka vägar nu på vintern är kanske lite svårt för det gäller ju att komma fram fortast möjligt.
    Blir väg 3, inte så kul då ?
    Jan

  10. #4270
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Om man nu inte tycker om att köra långt i kylan så blir det att vänta ett par månader,, Sen kommer Mars med solsken, snösmältning och i alla fall lite värme. Fåglarna kommer, först svanar och gäss och då är det dags igen. Nu gäller det för min och många andra att bara övervintra men det får väl gå den här gången också.

    I kväll blir det något gjort på kräftor till förrätt, rådjurssadel sedan och som dessert får vi väl jockla ihop något av vad som finns. Ordnar sig nog..

    Ha ett GOTT NYTT ÅR på er alla!
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •