Sidan 426 av 548 FörstaFörsta ... 326376416424425426427428436476526 ... SistaSista
Resultat 4 251 till 4 260 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4251
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu snöar det!
    Ove

  2. #4252
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nu snöar det!
    .. och därför måste jag ut och skotta...Nu.
    Brant uppfart och packad snö efter bilspår = halt...

  3. #4253
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nu snöar det!
    Uscha va räligt.
    Jan

  4. #4254
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Slutat snöa nu. Ska ut och skotta, får bli med snöslunga för det har kommit mycke. Hustruns bil som stått felparkerad med tanke på röjning släpade magen i snön så det måste vara minst 10 cm. Just nu går traktorn omkring på samhället och täpper till alla utfarter med vallar så det är bara att klä på sig och börja innan det tinar under och blir till is.
    Ove

  5. #4255
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Slutat snöa nu. Ska ut och skotta, får bli med snöslunga för det har kommit mycke. Hustruns bil som stått felparkerad med tanke på röjning släpade magen i snön så det måste vara minst 10 cm. Just nu går traktorn omkring på samhället och täpper till alla utfarter med vallar så det är bara att klä på sig och börja innan det tinar under och blir till is.
    Tyvärr är det lite på gång här också, är på väg mot Bromölla å klämma på hojar.
    Jan

  6. #4256
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tyvärr är det lite på gång här också, är på väg mot Bromölla å klämma på hojar.
    Vi fick bara några cm i går kväll och hade ca 15- i dag på förmiddagen. Vi har ju isbark under snön, så det är lite lurigt att promenera. Men våran vove gillar vädret.

  7. #4257
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Har -15, kallt som fan! Gillar alls inte kyla för jag har problem att hålla arbetstemperatur. Och i morgon skall jag jobba ute med att köra ved åt en anförvant som har ebb på ved inne och behöver fraktat från vedskjul till pannrum. Får väl bli dubbla vinterkläder och tre mössor utanpå varandra. Kommer att se ut som en tok men det är väl bara i sin ordning.
    Ove

  8. #4258
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Har -15, kallt som fan! Gillar alls inte kyla för jag har problem att hålla arbetstemperatur. Och i morgon skall jag jobba ute med att köra ved åt en anförvant som har ebb på ved inne och behöver fraktat från vedskjul till pannrum. Får väl bli dubbla vinterkläder och tre mössor utanpå varandra. Kommer att se ut som en tok men det är väl bara i sin ordning.
    Ved i alla former håller en varm
    Jan

  9. #4259
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ved i alla former håller en varm
    Jag ska ta grabben till hjälp och hämta hem några torrgranar till ved. Behöver mera till kaminen i garaget. Dåligt isolerat, så det går åt en del. Har en liten byggfläkt som sitter snett ovanför kaminen. Startar den med värmen på samtidigt som jag tänder i kaminen. Då första vedilägget är utbrunnet, lägger i mer ved, stänger av värmen från fläkten som då fortsätter att blåsa värmen från kaminen ut i garaget.
    Lite omständigt kanske, men om man inte har så bråttom , så passar det fint att tända i kaminen och sedan gå in och dricka en kopp kaffe, sedan är det arbetstemperatur i garaget.
    Ingen högre värme förstås om det är - 15, men för mig som är van att jobba utomhus så räcker det med några plusgrader i alla fall.

  10. #4260
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    I morse gick jag iklädd balaklava+ toppluva och dubbla tröjor under en scooteroverall ut i den arktiska vinternatten, - 18 grader. (Jo jag vet, en norrlänning brukar rulla ner sina uppkavlade ärmar ungefär vid den temperaturen). Men faktiskt höll jag mig så varm med lite arbete i maklig takt att det kändes lite svettigt. Scooteroverallen är ett plagg som jag borde slita mera på.

    Nu är det bara - 10 så det känns nästan skönt. Men det dröjer alltför länge innan det blir körbart - vintern har ju precis kommit.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •