Sidan 423 av 548 FörstaFörsta ... 323373413421422423424425433473523 ... SistaSista
Resultat 4 221 till 4 230 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4221
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Efter många funderingar har jag bestämt mig för att inte byta Transalpen i alla fall. Om jag byter , så blir det nog till en nyare.
    Men å andra sidan har den ju bara gått ca 3500 mil och är ju nätt och jämt inkörd. Dessutom är den ju utrustad och klar för att ge sig ut på lite touring. Ev. köper jag en ny GPS. Alltså, ready for ride.
    Några skönsjungande lucior fick jag tyvärr inte uppleva här ute i vildmarken, annat än att min dotter kom på besök. Hon ville inte sjunga.
    Tycker TAn verkar gå bra å ganska bränslesnål. Bensin i Norge är ju dyrt.
    Jan

  2. #4222
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tycker TAn verkar gå bra å ganska bränslesnål. Bensin i Norge är ju dyrt.
    Visst går den bre. Jag har ju kört ca 10000 mil med en 650 enstånka och när jag tänker efter, vill jag nog hellre köra en TA. , även om den är lite tyngre.

  3. #4223
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Nåja, det blir ju ändå tungt när man är packad för en vecka äventyr.
    Jan

  4. #4224
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nåja, det blir ju ändå tungt när man är packad för en vecka äventyr.
    Stämmer nog. Men man får passa sig för att lägga för tunga grejer i topboxen för då har man en hoj som inte gillar spårig väg.

  5. #4225
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Börjar se en ljusning i stilleståndet. Får kanske mitt bakdäck i morgon, så sen skall det köras lite i alla fall. Vi har isgata och bar väg om vartannat. Lurigt då temperaturen svänger runt nollan hela tiden. Därför blir det kortdubbat på hojen. Bildubb på framhjulet och sk. taxidubb i bak. Bara en dubb per klack för annars så går det väldigt dåligt på asfalt. Endurodubb på hård grusväg pallar inte många timmar, men jättekul så länge de varar.

  6. #4226
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Börjar se en ljusning i stilleståndet. Får kanske mitt bakdäck i morgon, så sen skall det köras lite i alla fall. Vi har isgata och bar väg om vartannat. Lurigt då temperaturen svänger runt nollan hela tiden. Därför blir det kortdubbat på hojen. Bildubb på framhjulet och sk. taxidubb i bak. Bara en dubb per klack för annars så går det väldigt dåligt på asfalt. Endurodubb på hård grusväg pallar inte många timmar, men jättekul så länge de varar.
    Jag ska köra ut virke från skogen. Bra, blir inte så mycket tankar att köra hoj. Bra, om det blir någon slant över till reskassa.
    Jan

  7. #4227
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag ska köra ut virke från skogen. Bra, blir inte så mycket tankar att köra hoj. Bra, om det blir någon slant över till reskassa.
    Det blir ju billigare att resa i Norge bästa år. Norska kronan och den svenska ligger just nu jämsides, med den skillnaden att den norska faller i värde, pga. att oljepriserna på världsmarknaden har sjunkit.

  8. #4228
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det blir ju billigare att resa i Norge bästa år. Norska kronan och den svenska ligger just nu jämsides, med den skillnaden att den norska faller i värde, pga. att oljepriserna på världsmarknaden har sjunkit.
    Kanske ska öka till tre Norgeresor då ?
    Jan

  9. #4229
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Kanske ska öka till tre Norgeresor då ?
    Det skulle vara trevligt.
    Idag har vi isbark överallt. Kan nästan åka skridskor på vägen. Hoppas dubbdäcket kommer idag.

  10. #4230
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det skulle vara trevligt.
    Idag har vi isbark överallt. Kan nästan åka skridskor på vägen. Hoppas dubbdäcket kommer idag.
    Samma här i Småland, nära att tratta på aslet på väg till postlådan.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •