Sidan 420 av 548 FörstaFörsta ... 320370410418419420421422430470520 ... SistaSista
Resultat 4 191 till 4 200 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4191
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Bra generellt tips - men undantag finnes. En golfrestaurang i "lagoma cirkeln" från mig körde med brunch i några år. Flottiga korvbitar och svavelluktande äggröra mitt på dagen!! Gick för min del på den minan två(2) gånger.

    Den golfrestaurangen har nu bytt ledning så kanske man kan försöka igen efter att ha kollat extra noga.
    När vi ändå är inne på ämnet golfrestaurang kan jag nämna och även rekommendera Ankans Golfrestaurang som ligger vid Billeruds Golfbana utanför Säffle. Deras julbord var väldigt fin förra året, så de får oss som gäster i år igen. Har ju även ätit där vid annat tillfälle
    Tror inta att det kan komma in pizzafolk på golfbanorna av en viss anledning.

  2. #4192
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Antagligen blir det en dålig vinter med en massa halka och lite snö, så nu skall jag köpa ett däck att dubba.

  3. #4193
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Antagligen blir det en dålig vinter med en massa halka och lite snö, så nu skall jag köpa ett däck att dubba.
    Eftersom jag menar köra traktor å skogsvagn, vill jag inte ha massa snö. Gillar din prognos nu när jag garagerat GSen å kör i skogen med traktorn. Ganska kul vinternöje faktisk, som kan ge någon krona till kommande hojäventyr.
    Jan

  4. #4194
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Eftersom jag menar köra traktor å skogsvagn, vill jag inte ha massa snö. Gillar din prognos nu när jag garagerat GSen å kör i skogen med traktorn. Ganska kul vinternöje faktisk, som kan ge någon krona till kommande hojäventyr.
    Lade ett bud idag på en Suzuki Freewind. ganska mycket som behöver fixas på den men vi får väl se vad säljaren tycker.

  5. #4195
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Lade ett bud idag på en Suzuki Freewind. ganska mycket som behöver fixas på den men vi får väl se vad säljaren tycker.
    Ok,har du provkört eller grisen i säcken?
    Jan

  6. #4196
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ok,har du provkört eller grisen i säcken?
    Har provkört en liten gris i säcken. Jäkligt förrädiskt väglag i dag med osynlig halka här och där. Fick ta det ganska lugnt. Lite ojämn i gången på lägre varv och lite annat småfix.
    5000 mil och lite smårepig.
    Får väl se vad säljaren tycker om mitt bud.
    Skall en verkstad fixa till hojen blir det dyrt, ca 5000:- Ventiljustering och styrlagerbyte bla.

  7. #4197
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Har provkört en liten gris i säcken. Jäkligt förrädiskt väglag i dag med osynlig halka här och där. Fick ta det ganska lugnt. Lite ojämn i gången på lägre varv och lite annat småfix.
    5000 mil och lite smårepig.
    Får väl se vad säljaren tycker om mitt bud.
    Skall en verkstad fixa till hojen blir det dyrt, ca 5000:- Ventiljustering och styrlagerbyte bla.
    Va det något som passar dig? Nåt på kommande Norgeäventyr ?
    Jan

  8. #4198

    Lysande!

    Har du problem med grannarna?
    Inte?
    Se då till att blir några.
    Fixa till en liten enkel julbelysning till huset och bli evig ovän med dem..
    http://www.viivilla.se/tradgard/bely...All_Recipients

    OBS ljud på!

  9. #4199
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Va det något som passar dig? Nåt på kommande Norgeäventyr ?
    NJA, det vet jag inte än. Hojen är ju mer än 30 kg lättare och ungefär lika stark som Transalpen. Om jag köper den så skall jag skrämma upp den en del, på samma sätt som jag gjorde med min gamla Dominator.

  10. #4200
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Har du problem med grannarna?
    Inte?
    Se då till att blir några.
    Fixa till en liten enkel julbelysning till huset och bli evig ovän med dem..
    http://www.viivilla.se/tradgard/bely...All_Recipients

    OBS ljud på!
    Tur att jag har de grannar jag har! Skulle bli galen ganska snabbt av allt blinkande ...
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •