Sidan 42 av 548 FörstaFörsta ... 3240414243445292142542 ... SistaSista
Resultat 411 till 420 av 5473

Ämne: 60+

  1. #411
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hoppas det fina vädret fortsätter, och att Värmland gör skäl för sitt namn Annars vore Island lämpligare denna vinter. Tycker lite synd om alla som inte kan komma ut och köra på småvägarna i sol och packad snö. Det är ju otroligt fint då, varken mygg eller turister i vägen.
    Om det är något man får se upp med så är det förare av trottoarjeepar som ligger och drar på lågväxlarna mitt på vägen utan att några som helst begrepp om att det finns andra trafikanter. Som sagt det är kul på två hjul.
    Du är en hård man Olle! Jag provade MC-stövlarna häromdagen och frös om tårna tan att ens behöva gå ut, räckte med att jag tittade på termometern.

    Men håller med om att en vinterhoj skulle liva upp. Denna vintern tillhör undantagen för normalt finns det knappast snö att tala om i mitt område nån längre stund så det är knappast ide´att skaffa en.

  2. #412
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Olle är den verkliga tuffingen i det här gänget verkar det som. En annan vekling tar ju inte ut ens lilla skotern den här årsiden. Och alla körningar och transporter som är av nöden tvunget utförs med fordom utrustade med stödhjul.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #413
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Olle är den verkliga tuffingen i det här gänget verkar det som. En annan vekling tar ju inte ut ens lilla skotern den här årsiden. Och alla körningar och transporter som är av nöden tvunget utförs med fordom utrustade med stödhjul.
    Just utfört pensionärsplikt, matat fåglarna. I morgon blir det lilla värmeskåpet med stödhjul för att skjutsa hustru till och även från jobb i Karlstad, mest som tidsfördriv. Kommer att ha några timmar över för att gå omkring och lukta på hojar i affärerna. Undrar om någon vet var dom kommar att sälja Triumph i Karlstad?

    Ojdå i selen igen! Ska skala potatis för jag har lovat hustrun mos och stekt fisk till lunch. Slit och släp!

  4. #414
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Just utfört pensionärsplikt, matat fåglarna. I morgon blir det lilla värmeskåpet med stödhjul för att skjutsa hustru till och även från jobb i Karlstad, mest som tidsfördriv. Kommer att ha några timmar över för att gå omkring och lukta på hojar i affärerna. Undrar om någon vet var dom kommar att sälja Triumph i Karlstad?

    Ojdå i selen igen! Ska skala potatis för jag har lovat hustrun mos och stekt fisk till lunch. Slit och släp!

    I avsaknad av eget värmeskåp får man lukta på de egna i garaget/verkstaden och det är väl inte det sämsta det heller. Förresten finns ju Triumph ju inte så långt bort Ove du hittar dem i Laxå.
    Om jag kan få låna ett värmeskåp någon dag kanske vi kunde ha en Triumph-träff och beskåda och lukta lite på dem.
    Men inte går deras Bonnerville upp mot din Kawa-version men kolla kan man ju för det.

    Antar att fisken är färskvara från den stora sjön du bor intill och att du har fiskat själv!
    Själv nöjer jag mig med att mata fåglarna!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #415
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    I avsaknad av eget värmeskåp får man lukta på de egna i garaget/verkstaden och det är väl inte det sämsta det heller. Förresten finns ju Triumph ju inte så långt bort Ove du hittar dem i Laxå.
    Om jag kan få låna ett värmeskåp någon dag kanske vi kunde ha en Triumph-träff och beskåda och lukta lite på dem.
    Men inte går deras Bonnerville upp mot din Kawa-version men kolla kan man ju för det.

    Antar att fisken är färskvara från den stora sjön du bor intill och att du har fiskat själv!
    Själv nöjer jag mig med att mata fåglarna!
    Jodå visst finns Triumph i Laxå, men det var i Karlstad jag skulle fördriva tiden och har hört att någon skulle börja sälja där.

    Fisken kom hem i påse och heter hokifile. Väl tinad blev den stekt i måttlig värme till kärntemp >60 grader .. Vispade vattnet som blev när den tinade med grädde i pannan efteråt med en nypa dragon och reducerade bort 1/3. Blev faktiskt vädigt gott!

  6. #416
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Mina aktiviteter om dagarna är att samla ved till nästa vinter.(Är i veatajen) smålänska. Nu är det väl fråga om inte denna långa kalla vinnter får ge sig snart. Mycket snö som ska smälta bort. Nåja om vägarna blir bara kan man stå ut med lite snö i vägrenen.
    Jan

  7. #417
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Mina aktiviteter om dagarna är att samla ved till nästa vinter.(Är i veatajen) smålänska. Nu är det väl fråga om inte denna långa kalla vinnter får ge sig snart. Mycket snö som ska smälta bort. Nåja om vägarna blir bara kan man stå ut med lite snö i vägrenen.

    Att samla ved är nog ett utmärkt sätt att hålla igång på samtidigt som den värmer många ggr under arbetets olika skeenden. Hugga, köra hem, hugga å klyva och sen stapla. Har hållits med det där i många år innan jag till eldningssäsongen 2008 införskaffade en värmepump så nu blir det bara en trivselbrasa då och då. En ann har ju blett lite lat av sig.

    Och årsmånen tycks inte vara på våran sida år räven. I fjol började säsongen här i mitten på mars men med tanke på all packad snö på våra vägar så är det fälan troligt att det blir senare i år. Hemska tanke! Men det kan ju inte vara roligt jämt inte!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  8. #418
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Fisken kom hem i påse och heter hokifile. Väl tinad blev den stekt i måttlig värme till kärntemp >60 grader .. Vispade vattnet som blev när den tinade med grädde i pannan efteråt med en nypa dragon och reducerade bort 1/3. Blev faktiskt vädigt gott!
    Låter gott det där med att ta reda på vattnet som säkert för smak med sig. Inte tänkt på det tidigare men måste testas!
    Här är fisk en favo på tallriken ju!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #419
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tog en liten rekrunda i Värmland idag och vände i Stöpafors. Kom att prata med några lokalkända och har ganska klart för mig hur jag kan lägga upp en rutt med idel asfalt. Kristinehamn - Munkfors - Sunne - Arvika o.s.v.

    Den riktiga pärlan får sparas tills vi alla kör med lite grövre mönster eller också får man ta det väldigt lugnt. Kunde inte få en egen bedömning av hur det ser ut för alla mindre vägar är täckta med packad snö.

    Hittade Triumphbutiken och där fanns nog alla modeller utom Scrambler. Synd för den skulle jag gärna tittat lite på. Dom övriga satte inte villha-nerven i minsta darrning, högst onormalt när jag kommer i närheten av en MC. Det är nog Japan som gäller för mig.

  10. #420
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Låter gott det där med att ta reda på vattnet som säkert för smak med sig. Inte tänkt på det tidigare men måste testas!
    Här är fisk en favo på tallriken ju!
    Du vet GeCe att jag är en snål husmor. Om omslagspappret tagit smak så kokar jag ur det också.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •