Sidan 419 av 548 FörstaFörsta ... 319369409417418419420421429469519 ... SistaSista
Resultat 4 181 till 4 190 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4181
    Ja det är en skam att vuxna mänskor inte kan lösa detta.
    Jan-Olov

  2. #4182
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Ja det är en skam att vuxna mänskor inte kan lösa detta.
    Instämmer! Och dom ska vara dom mogna och omdömesgilla som ska styra riket?

    Vi har, som det heter, demokrati och folket har röstat som dom gjort. Blockpolitiken har gjort dubbla självmål genom att försöka isolera SD. Jag röstar inte med SD för det finns stora delar i deras politik som jag inte gillar. Jag anser ändå att eftersom dom har gått hem hos en stor del av väljarkåren så är dom ändå med på banan. Vill man så kan man bryta upp blocken och regera tillsammans så fungerar det utan krångel, varje fråga avgörs genom att alla är med och röstar, var och en efter sin övertygelse. Jag inbillar mig att det är så demokratin är tänkt.

    Pakter och allianser hör hemma hör väl hemma i TV-såpor som t.ex Robinson.
    Ove

  3. #4183
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Instämmer! Och dom ska vara dom mogna och omdömesgilla som ska styra riket?

    Vi har, som det heter, demokrati och folket har röstat som dom gjort. Blockpolitiken har gjort dubbla självmål genom att försöka isolera SD. Jag röstar inte med SD för det finns stora delar i deras politik som jag inte gillar. Jag anser ändå att eftersom dom har gått hem hos en stor del av väljarkåren så är dom ändå med på banan. Vill man så kan man bryta upp blocken och regera tillsammans så fungerar det utan krångel, varje fråga avgörs genom att alla är med och röstar, var och en efter sin övertygelse. Jag inbillar mig att det är så demokratin är tänkt.

    Pakter och allianser hör hemma hör väl hemma i TV-såpor som t.ex Robinson.
    Vi skall ju inte tala om politik, men vill nog påstå att riktig demokrati inte alls råder då det gäller gräsroten. Det är ju precis som i mcvärlden, men vill ju vara andra till lags och inte skilja sig från mängden genom att, trots sin egen önskan vilja ha en hoj av annan sort.
    Speciellt gäller det ju mindre orter då alla har koll på varann och observerar på sina möten vilka som är trogna eller inte.
    Själv anser jag mig vara något av en Motvalls käring.
    Senast redigerat av Olle Å den 2014-12-04 klockan 10:49.

  4. #4184
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Själv anser jag mig vara något av en Motvalls käring.
    Det gör du rätt i, här har du en till!

    Skit samma med politiken, hjärtligt trött på bjäbbandet. Håller på att förbereder en lugn jul istället. Nu har jag bakat frysen full så det ska räcka in på nästa år. Medan jag höll på med det slog mig en tanke - sjömansbiff!
    Kollade runt i förråden men inga sjömän så långt jag kunde se så det får bli någon annan variant med gris istället. Grytan stå nu på spisen och luktar GOTT. Kanske, om det smakar gott också, det kan vara något att lägga på minnet tills vi ses igen. Alltid bra ned sånt som går fort att laga efter turen.

    Få sen nu... Matstället som jag fick tips om av Räven ligger vid avfarten till Barnarp?
    Ska åka en sväng och shoppa söderut nån dag och då är det gott att kunna stanna för att sträcka ut bukskinnet lite under resan.
    Ove

  5. #4185
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Det gör du rätt i, här har du en till!

    Skit samma med politiken, hjärtligt trött på bjäbbandet. Håller på att förbereder en lugn jul istället. Nu har jag bakat frysen full så det ska räcka in på nästa år. Medan jag höll på med det slog mig en tanke - sjömansbiff!
    Kollade runt i förråden men inga sjömän så långt jag kunde se så det får bli någon annan variant med gris istället. Grytan stå nu på spisen och luktar GOTT. Kanske, om det smakar gott också, det kan vara något att lägga på minnet tills vi ses igen. Alltid bra ned sånt som går fort att laga efter turen.

    Få sen nu... Matstället som jag fick tips om av Räven ligger vid avfarten till Barnarp?
    Ska åka en sväng och shoppa söderut nån dag och då är det gott att kunna stanna för att sträcka ut bukskinnet lite under resan.
    Hoppas det är samma ägare nu. Annars kan du bli lika besviken som jag blev i Lom. Mitt torskätarställe blivit kebab någonting.
    Jan

  6. #4186
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hoppas det är samma ägare nu. Annars kan du bli lika besviken som jag blev i Lom. Mitt torskätarställe blivit kebab någonting.
    Restauranger kan vara knepiga. Jag och hustrun fick i somras tips om ett matställe som hade så god mat så att pålitliga gottegrisar var lätt lyriska. Vi var där bara några dagar efter och maten vi fick efter lång väntan var INTE god. Smaklös, blek och slarvigt kastad på tallrikarna. Det enda som hade arom var själva kocken som själv kom ut med tallrikarna, han luktade som han hade kört några träningspass och sen sovit i kläderna nån vecka.

    Nä fy fan, det kan alltså räcka med skiftombyte i köket för att hela fasaden ska rasa...
    Ove

  7. #4187
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Håller verkligen med Ove och Räven. Det brukar ofta bli sämre vid personal och ägarbyte, då det kommer personer som i första hand bara vill tjäna pengar. Blir då ofta outbildad kökspersonal för den är billig. Många på mindre ställen jobbar ju svart i dubbel bemärkelse.
    Hur kan man kalla en pizzeria för restaurang??? Kanske för att det skall låta bättre.
    Den sk. servicekänslan har ju många gånger försvunnit. Känslan man får då man kommer in på en del ställen i bland lämpar sig inte för tryck. Har hänt några gånger att jag helt enkelt gått ut igen.
    Vår gamla matkultur på de lite enklare ställena verkar ha försvunnit iom. McDonalds etablerade sig.
    Allt verkar ju ha med pengar att göra. Billiga matvaror, billig personal. Vad får vi egentligen i vår mat? Var kommer den ifrån och hur?
    Börjar nog likna bil och Mc branscherna. Som exvis ett genuint märke som förknippas med ett land, visar sig vara tillverkat i ett annat land.......

  8. #4188
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Håller verkligen med Ove och Räven. Det brukar ofta bli sämre vid personal och ägarbyte, då det kommer personer som i första hand bara vill tjäna pengar. Blir då ofta outbildad kökspersonal för den är billig. Många på mindre ställen jobbar ju svart i dubbel bemärkelse.
    Hur kan man kalla en pizzeria för restaurang??? Kanske för att det skall låta bättre.
    Den sk. servicekänslan har ju många gånger försvunnit. Känslan man får då man kommer in på en del ställen i bland lämpar sig inte för tryck. Har hänt några gånger att jag helt enkelt gått ut igen.
    Vår gamla matkultur på de lite enklare ställena verkar ha försvunnit iom. McDonalds etablerade sig.
    Allt verkar ju ha med pengar att göra. Billiga matvaror, billig personal. Vad får vi egentligen i vår mat? Var kommer den ifrån och hur?
    Börjar nog likna bil och Mc branscherna. Som exvis ett genuint märke som förknippas med ett land, visar sig vara tillverkat i ett annat land.......
    När man haft en härlig dag på hojen vill man ha en bra kvällsstund med god mat å nåt gott att dricka. Funkar inte detta är man inte nöjd med dagen. Nu är väl vi gamlingar lite extra fjantiga med maten. Redie mat som vi säger i Småland.
    Jan

  9. #4189
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    89
    Vi brukar under sommarhalvåret käka på golfrestauranger.
    Dit har inte pizzafolket nått ännu!

  10. #4190
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Röjkvist Visa inlägg
    Vi brukar under sommarhalvåret käka på golfrestauranger.
    Dit har inte pizzafolket nått ännu!
    Bra generellt tips - men undantag finnes. En golfrestaurang i "lagoma cirkeln" från mig körde med brunch i några år. Flottiga korvbitar och svavelluktande äggröra mitt på dagen!! Gick för min del på den minan två(2) gånger.

    Den golfrestaurangen har nu bytt ledning så kanske man kan försöka igen efter att ha kollat extra noga.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •