Sidan 418 av 548 FörstaFörsta ... 318368408416417418419420428468518 ... SistaSista
Resultat 4 171 till 4 180 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4171
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nackdelen med kor kontra hund inomhus är att dom äter mer å skiter mer.
    OK, men äter gör dom själva och man slipper samla skiten i små svarta påsar.

    Åsså gnäller dom inte om att få sitta i knä´t.
    Ove

  2. #4172
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144
    Jag vill åka motorcykel.....
    Men det regnar ju jämt + det är ju mörkt utom just på lunchrasten
    Det finns lite gummi kvar på däcken som jag är för snål för att bara kassera, jag vill lägga detta gummi på vägen istället för i återvinningen. Tänkte lämna Anake II för nabbdäck i någon form du grus o lera attraherar mig oerhört
    Jag har nu lärt mig att körning i grupp jämfört med att köra själv påverkar däckslitaget oerhört
    Jag har alltså hamnat i en grupp som kör som tusan....och då min hoj är äldst/slöast/mm får jag kompensera med max gas & kortare broms sträcka så det äter även framhjulet lika mycket som bak
    Kurvig asfalt är inte fy skam det heller, ut med knät i kurvorna och dra på det är gött det med
    Trevlig Lördag önskar Väse Conny

  3. #4173
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Väse Conny Visa inlägg
    Jag vill åka motorcykel.....
    Tänkte lämna Anake II för nabbdäck i någon form du grus o lera attraherar mig oerhört
    Trevlig Lördag önskar Väse Conny
    Rätt tänkt! Trevlig helg du också!
    Ove

  4. #4174
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Avrostning i dag. På att köra skogsvagn.
    Jan

  5. #4175
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    76
    Skogsvagn?

  6. #4176
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av mel Visa inlägg
    Skogsvagn?
    Man sitter i en traktor,drar i spakar å det kommer upp pinnar på vagnen.
    Jan

  7. #4177
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Man sitter i en traktor,drar i spakar å det kommer upp pinnar på vagnen.
    Perfekt sysselsättning just nu med innejobb utomhus. Ingen snö heller som ställer till och gömmer virket. Liiite avundsjuk för det är kul att köra.

    Körandet får vara nu för det är konstant minus utom mitt på dan en stund. Idag har tiden fördrivits vid spisen. Experimentlunch med pasta och en sås gjort på lite älgfärs som jag brynte ganska hårt, trattkantarelller, lök, paprika, purjo + grädde. Blev riktigt gott!

    Julförberedelser i form av köttbullar. Denna gången med blandfärs på älg, vildsvin, tamsvin och ko. Ingen hund, även om jag hade tankar på att mala färs av den ene som gnällde kontinuerligt medan jag var hundvakt. Barnbarnetmitt är duktig på att mala i sig farfars köttbullar så det blir nog att jag får steka på ett par kilo till innan jul. Sen blir det att baka. Brukar göra trollfötter till julen bara för att fjolla till det lite.
    Ove

  8. #4178
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Om jag inte vore GSförare skulle jag nog bli skogsvagnsförare. Nu är det så väl att vårt klimat delar på dessa sysslor. Skogsvagnskörningen ska generera någon krona till GSkörning. När det blir vår garageras skogsvagnen å GSen kommer ut. Jag har räknat på detta hela livet å äntligen kommit på lösningen. Till våren dyker det upp en GSluffare på gårdsplanen. Hungrig å trött å dricker helst ett glas rött till maten. Drar historier om det ljuva luffarlivet. Hoppas hälsan håller i sig så 2015 blir många möten å vägar där ute. Ät nu inte för mycket julmat utan ni har plats med tankväskan. Faen det blev ju en hel novell.
    Jan

  9. #4179
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Till våren dyker det upp en GSluffare på gårdsplanen. Hungrig å trött å dricker helst ett glas rött till maten. Drar historier om det ljuva luffarlivet. Hoppas hälsan håller i sig så 2015 blir många möten å vägar där ute. Ät nu inte för mycket julmat utan ni har plats med tankväskan. Faen det blev ju en hel novell.
    Alltid välkommen! Hoppas på att det då även dyker upp en Transa med en annan luffare på ryggen i flyttfåglarnas tid.

    Ett glas rött? Kan ju med tanke på alla Norska äventyr betyda torsk för det är ju brukligt där. Annars får vi inventera frysen om där ligger någon gammal korvasnaling. Äsch, brukar ordna sig....

    Först blir det Lucia, jul, nyår, trettone och tjugondag Knut och sen får man börja titta mot himlen i söder så småningom. När plogar med sångsvan tutar fram norrut är det dags att börja kolla var tranorna håller hus. När dom börjar flaxa med vingarna är det dags att syna materialet och ta ut för luftning. Bra fåglar dom där - man slipper använda almanacka som inte är rättvisande i förhållande till vädret.
    Ove

  10. #4180
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Alltid välkommen! Hoppas på att det då även dyker upp en Transa med en annan luffare på ryggen i flyttfåglarnas tid.

    Ett glas rött? Kan ju med tanke på alla Norska äventyr betyda torsk för det är ju brukligt där. Annars får vi inventera frysen om där ligger någon gammal korvasnaling. Äsch, brukar ordna sig....

    Först blir det Lucia, jul, nyår, trettone och tjugondag Knut och sen får man börja titta mot himlen i söder så småningom. När plogar med sångsvan tutar fram norrut är det dags att börja kolla var tranorna håller hus. När dom börjar flaxa med vingarna är det dags att syna materialet och ta ut för luftning. Bra fåglar dom där - man slipper använda almanacka som inte är rättvisande i förhållande till vädret.
    Tack Ove. Hoppas att vintern går fort å vi kan träffas å köra tillsammans igen. Tranorna brukar ju bli första. Nu måste man kanske va hemma vid valurnan,eller förtidsrösta om det nu går. Sur i kväll på denna lekstuga som tydligen riksdagen är. Snackar som trotsiga tonåringar.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •