Sidan 416 av 548 FörstaFörsta ... 316366406414415416417418426466516 ... SistaSista
Resultat 4 151 till 4 160 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4151
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hade också hoppats men nu kommer jag nog att hänga in kostymen i garderoben och invänta att fåglarna börjar återvända till högan nord. Om det rätta vinterföret kommer - vilket knappast är troligt - får jag väl plocka ut en hoj ur skåpet, annars får jag väl göra en vända med laddaren vilket jag räknar som fusk. En resa på hösten brukar vara nog för att hålla laddningen under vintern. Jag förvarar ju hojarna kallt....
    Denna årstid är mellan hopp å förtvivlan. Själv försöker jag hitta någon arbetslust i gamla kroppen.
    Jan

  2. #4152
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Själv försöker jag hitta någon arbetslust i gamla kroppen.
    Hmm, verkar hopplöst, kanske man skulle satsa på en ny kropp? Finns det helkroppstransplantation?
    Ove

  3. #4153
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hmm, verkar hopplöst, kanske man skulle satsa på en ny kropp? Finns det helkroppstransplantation?
    Läs reklamen Ove, piggaupp piller att köpa.
    Jan

  4. #4154
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Läs reklamen Ove, piggaupp piller att köpa.
    Räcker med piller, vill ha plats för lite vanlig mat i kosten också.
    Ove

  5. #4155
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hmm, verkar hopplöst, kanske man skulle satsa på en ny kropp? Finns det helkroppstransplantation?
    Såg en kortfilm ,som handlade om just det. En man med massor av pengar hittade en välbyggd yngling vars blodgrupper osv stämde med hans, så en transplantation kunde ske. Kommer inte ihåg vilken ordning det skedde, men han köpte ynglingens muskler bit för bit. till slut hade han en ynglings kropp, men då var pengarna slut. Han gick dock ner till stranden för att visa upp sig och fick då se att flickorna hade flockats runt den fd. ynglingen som nu hade massor med pengar.

  6. #4156
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    När det regnar manna har den fattige ingen sked . Nu gör detta mig inget, för jag tycker bättre om jordpära. När jag var yngre drömde jag om att ha ett garage med smörjgrop att rundsmörja , byta avgasrör och underedsbehandla i. Nu när jag fått en grop,rundsmörjs inte bilar, avgassystemet är rostfritt och plåten galvaniserad. Funderar på om det går att odla kräftor o ål i den?
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  7. #4157
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    När det regnar manna har den fattige ingen sked . Nu gör detta mig inget, för jag tycker bättre om jordpära. När jag var yngre drömde jag om att ha ett garage med smörjgrop att rundsmörja , byta avgasrör och underedsbehandla i. Nu när jag fått en grop,rundsmörjs inte bilar, avgassystemet är rostfritt och plåten galvaniserad. Funderar på om det går att odla kräftor o ål i den?
    Livet förändras. En granngubbe va förbannad för han hade bara en liter på motboken när dom andra hade två.
    Jan

  8. #4158
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    När det regnar manna har den fattige ingen sked . Nu gör detta mig inget, för jag tycker bättre om jordpära. När jag var yngre drömde jag om att ha ett garage med smörjgrop att rundsmörja , byta avgasrör och underedsbehandla i. Nu när jag fått en grop,rundsmörjs inte bilar, avgassystemet är rostfritt och plåten galvaniserad. Funderar på om det går att odla kräftor o ål i den?
    När jag och hustrun letade hus för ca. 20 år sen blev jag ganska tänd på en före detta Filadelfiakyrka som hade dopbassängen kvar under golvet i stora salen. Tänk va kul att ha en egen swimmingpool i vardagsrummet! Visserligen bara 1,5 X 1,5 meter och bara kallvatten, men ändå!

    Pool i garaget kan väl inte vara fel?
    Ove

  9. #4159
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    När jag och hustrun letade hus för ca. 20 år sen blev jag ganska tänd på en före detta Filadelfiakyrka som hade dopbassängen kvar under golvet i stora salen. Tänk va kul att ha en egen swimmingpool i vardagsrummet! Visserligen bara 1,5 X 1,5 meter och bara kallvatten, men ändå!

    Pool i garaget kan väl inte vara fel?
    Den kunde väl dugt till smörjgrop Ove
    Jan

  10. #4160
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Pool vore kanske inte så dumt. Varför inte göra två flugor på smällen o löga sig bland ålar o kräftor? Med rätt agn kan man kanske få upp en lutfisk till Jul.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •