Sidan 414 av 548 FörstaFörsta ... 314364404412413414415416424464514 ... SistaSista
Resultat 4 131 till 4 140 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4131
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ekorna är ur sjän och sen är det lite ved som ska köras hem. Sen ska det inte vara så mycket som är kvar innan vintern drabbar så jag känner friheten hägra.

    Eftersom våren brukar vara upptagen med vedjobb och som redan är klart finns det gott utrymme att börja våren på ett bra sätt. Kanske hinner köra några vändor för att reka Tranresan 2015, så att vägarna är farbara, damerna på Bjurums Bygdegård är på plats o.s.v.

    Fortfarande väntar 2 hojar på att få en rejäl genomkörare innan det är dags att stalla in för vintern, men det blir nog några dagar med fint väder innan saltet börjar falla på vägarna.

    Sommaren verkar hålla i sig för det verkar vara lite åska ute....
    Nja, sommar och sommar???? Varning för snöfall här på torsdag. Väntar nog till helgen och kollar om det är farbart då för snön smälter nog kvickt.

  2. #4132
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Nja, sommar och sommar???? Varning för snöfall här på torsdag. Väntar nog till helgen och kollar om det är farbart då för snön smälter nog kvickt.
    Global uppvärmning som visar sig alltmer. Vänern stiger med en väldans fart. Ingen ordning när det är sol eller regn/snö. Konstigt att det inte varit några riktigt hårda stormar än, men det kommer väl. Kommer det snö får vi hoppas det blir kortvarigt....
    Ove

  3. #4133
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    +14 i Småland å perfekt hojväder.(ingen motsol) Tyvärr ligger höstlöven i drivor på mina favoritvägar.
    Jan

  4. #4134
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ryker lite snö i luften och jag blir lika överraskad vart år. Den kommer säkert inte att stanna kvar men ändå....

    Ingen större fara egentligen men det blir lite omplanering och lite mera som ska in för vintern om det blir av. Allt tar tid och gubben är slö.

    Kollat runt lite i världen via skärmen och bl.a. tittat lite på B&B Dannevirke i Tyskland. Kanske skulle ta en sväng dit under lågsäsong kombinerat med lite shopping. Bil så klart när det innefattar 4 pers + visst lastutrymme, men något ska man göra även vintertid.
    Ove

  5. #4135
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    +6 här, men regn å grått. Funderat att besöka Dannverke nån sommar men liksom inte varit på någon resplan.
    Jan

  6. #4136
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    +6 här, men regn å grått. Funderat att besöka Dannverke nån sommar men liksom inte varit på någon resplan.
    Jag har också haft liknande planer, men kanske nästa sommar.
    Någon plusgrad bara här idag. Lagade några knutbrädor som gått sönder och jäklar vad det blåste kallt vid hörnet.

  7. #4137
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Idag har jag varit ute och kört! Greta som inte varit igång sen batteribytet i September krävde en del kel och övertalning för att vilja komma ut på vägen. Hon muttrade om att det är väl inte April än? Nej, November, och det är dags för en liten runda innan vintern försökte jag.. Med en del klapp på sitsen och pillande på choke och startknapp frustade hon tillslut igång och det blev en liten runda på några mil. Hon rös lite när det stänkte iskallt vatten under vevhuset men hon vande sig och surrade på riktigt fint.

    In i garaget igen, släcka lyset och låsa och ut med syrran Sigrid. Den har inte varit körd sen 3;e September när jag var upp till Olle i Värmland. Nästan lika vrångt att vakna som för Greta men sen blev det lite köra. Fick ta det väldigt lugnt för jag upptäckte ganska snart att svänga och bromsa med kalla Anakee III är fan så halt. Blev dock några mil och ett stadsbesök och hon får stå på tur om det blir mera åka i höst, annars blir det inget förrän i Mars igen.

    Konstaterade alltså att jag har inte kört annan hoj än scootern på mer än 2 månader? Vad har hänt - har jag tappat lusten eller bara blivit rent otroligt lat? I vilket fall så kändes det jätteskönt att vara ute och köra.
    Ove

  8. #4138
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    GSen har varit på 10000 mil service med lite extra kontroller. Nu kan vi börja på nästa 10000 mil
    Jan

  9. #4139
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    GSen har varit på 10000 mil service med lite extra kontroller. Nu kan vi börja på nästa 10000 mil
    Blir att du får fälla mera skog. För min del gick det inte så mycket, räcker med att jag stulit veden för att betala mitt körande. Det blev bara några hundra mil..
    Ove

  10. #4140
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Blir att du får fälla mera skog. För min del gick det inte så mycket, räcker med att jag stulit veden för att betala mitt körande. Det blev bara några hundra mil..
    Rätt tänkt Ove, som pensionär gäller det att jobba om man ska ha råd att köra
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •