Sidan 412 av 548 FörstaFörsta ... 312362402410411412413414422462512 ... SistaSista
Resultat 4 111 till 4 120 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4111
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Märks ju att man blivit lite bekvämare av sig . Hade det varit för tio år sedan hade man dragit iväg på en riktigt skittur på grusvägarna, men nu vill man ju att det torkar lite först. Inte så kul längre att ha en hoj som man inte ser färgen på längre.

  2. #4112
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Märks ju att man blivit lite bekvämare av sig . Hade det varit för tio år sedan hade man dragit iväg på en riktigt skittur på grusvägarna, men nu vill man ju att det torkar lite först. Inte så kul längre att ha en hoj som man inte ser färgen på längre.
    Jag är ju yngre än dig Olle. Har en superhoj som knappast syns.
    Jan

  3. #4113
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag är ju yngre än dig Olle. Har en superhoj som knappast syns.
    I skymningen blir även räven grå

  4. #4114
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Såg på vädret att det ska bli bättre framåt veckan. Som det varit på sistone har jag faktiskt funderat på att sälja av allt eller börja använda hojarna som bojstenar för det har inte varit kul att ens fundera på att köra....

    Måste komma ut med hela gänget och värma lite innan det är dags att ställa in någon av dom för vintern annars måste jag anlita laddarn och det tycker jag är dålig sport.

    Börjat bli temperatur annars så att det går att utföra lite kroppsarbete, i den mån man kan kalla det så. "Dead slow" står det på maskintelegrafen och det är väl vad som gäller när jag ska göra något fysiskt för ångpannan verkar vara underdimentionerad. Lustigt nog får jag ändå en del gjort så det mesta av vad jag tänkt för hösten börjar närma sig klart och sen får vi se.....
    Ove

  5. #4115
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Lovat sol å värme några dagar. Se upp för höstlöven på belagda vägar. Grusvägarna dammar inte. Släppte ut lite luft ur däcken så nu är det gruskörning som gäller. Passa på nu å kör. Snart snöslask.
    Jan

  6. #4116
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Lovat sol å värme några dagar. Se upp för höstlöven på belagda vägar. Grusvägarna dammar inte. Släppte ut lite luft ur däcken så nu är det gruskörning som gäller. Passa på nu å kör. Snart snöslask.
    Såg att tisd ska bli en-fint-väder-dag..
    Kanske ska försöka att ta min sista långtur (48 mil) för året då?
    Om hojen behagar hålla oljan inombords förstås och inte som sist, oljade ner allt inom räckhåll..
    Ska ta och tvätta av den idag köra en sväng och se om jag min diagnos var rätt, mycket avfettning lär det iaf gå åt..
    Senast redigerat av LowTech den 2014-10-26 klockan 23:50.

  7. #4117
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Såg att tisd ska bli en-fint-väder-dag..
    Kanske ska försöka att ta min långtur (48 mil) för året då?
    Om hojen behagar hålla oljan inombords förstås och inte som sist, oljade ner allt inom räckhåll..
    Ska ta och tvätta av den idag köra en sväng och se om jag min diagnos var rätt, mycket avfettning lär det iaf gå åt..
    Kommer ihåg en gång då jag väl var i 15 års-åldern och tittade på en TT-tävling, hette så förr, numera är det väl RR. Tävlingen gick utanför Norrtälje på en avstängd landsväg och den var ju väldigt intressant eftersom en granne till oss skulle vara med. Han körde en AJS 500cc. Då var det ju bara amatörer och lokala förmågor som körde dessa mindre tävlingar. I alla fall kom han på en lång raksträcka som gick uppför och han låg i täten då ett oljerör brast och det syntes hur oljan sprutade ut på hans stövel. Slutkört. Till saken hör väl oxå att han hade tre st likadana hojar med samma reg.nummer. Banan gick i en triangel där två av sidorna var asfalt och den tredje var på grus. Tror inte att slicks fanns på den tiden, så alla hade nog mönster på däcken. Tror nog det var lite av dagens folkracementalitet mellan åkarna på den tiden, för det var inte på blodigt allvar. Man körde för att det var kul och så var det ju lite rivalitet om vem av kompisarna, som kunde få ut mest effekt ur hojen. Det här var på 50-talet.

  8. #4118
    Medlem BeSts avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    96
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Lovat sol å värme några dagar. Se upp för höstlöven på belagda vägar. Grusvägarna dammar inte. Släppte ut lite luft ur däcken så nu är det gruskörning som gäller. Passa på nu å kör. Snart snöslask.
    Bra väder idag (söndag) här i nordöstra delen av Skåne. Lite sol, lite moln å c:a 11-13 grader !
    Både torra och blöta vägar, och bitvis även en del löv.

    Passade på idag att åka å kolla om man lätt kunde ta sej in på ett gammalt nedlagt flygfält, när jag ändå var i närheten. Och det var ju inga problem alls !

    Det flygfältet användes som virkesupplag av den skog som föll under stormen Gudruns härjningar. Och det har man tydligen fortsatt med för i ena änden låg det både virke och högar med bark, men det fanns gott om fria ytor

    Detta är ju verkligen bra att känna till, när det väl blir dags för lite avrostning inför nästa säsong....

  9. #4119
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Underbart hojväder. Varit till Stickeboda Raceway, där dom brukade köra TT när jag va yngre. Sven Stickeboda va min favorit på AJS 350.
    Jan

  10. #4120
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Blåsigt men inte många droppar idag. Hade inte kört i vilket fall som helst för barnbarnet-mitt är på besök. Just nu ligger hon och sover så sött som bara en 3-åring kan. Sen ska det bli hemtransport så det blir att jag får kolla väderkartan längre fram i veckan. Hoppas att det blir några vändor till.

    Börjat titta mig om när jag går ut för jag var och tittade på en bajshög i en trädgård i byn. Den som har gjort den rukan kan inte vara annat än en björn och när den hittar på att virra omkring inne i byn tycker jag att det blivit ganska obehagligt. Att björnar rör sig i skogen är dock ganska OK även om vi inte haft dom här på några hundra år.
    Senast redigerat av Ove den 2014-10-26 klockan 22:39.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •