Sidan 411 av 548 FörstaFörsta ... 311361401409410411412413421461511 ... SistaSista
Resultat 4 101 till 4 110 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4101
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Mitt lag har idag minskat trafikfarorna med två älgar och det blir mera i sinom tid. Lagen runt omkring verkar också haft god jakt och några skjöt fullt redan första dagen. Det kommer ändå att finnas nog med vilt för att det ska vara en god idé att ta det försiktigt.

    Grisarna sprider sig som löss på en småskola så dom får vi ta itu med senare. Rådjuren verkar inte öka - kanske på alla rovdjur. Björn har tillkommit i vårt område, fast den finns inte på riktigt enligt expertis, men den lämnar spårstämplar och bajshögar efter sig.
    Ove

  2. #4102
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Oj! Jag gick hem lite tidigare så jag var inte helt uppdaterad vid förra inlägget. Totalt blev det minus 5 högbenta trafikhinder vid dagens slut!
    Ove

  3. #4103
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Oj! Jag gick hem lite tidigare så jag var inte helt uppdaterad vid förra inlägget. Totalt blev det minus 5 högbenta trafikhinder vid dagens slut!
    I norra Värmland har det visst inte varit någon jaktlycka. utom för vargarna som försett sig innan jaktsäsongen.
    En dam från någon myndighet intervjuad i TV menade på att det inte var vargen som var orsaken till det låga antalet älgar, utan jägarna.
    Förklaringen var så här: vargarna tar kalvar och fjolåringar, alltså bara tillväxten, medans jägarna tar de äldre dvs. av kapitalet. Undrar om hon var miljeuaktivist?

  4. #4104
    Har idag konstaterat att "härda bromsoksfärg i bakugnen" INTE ger några popularitetspoäng hemma...

    Om damen bara visste vad jag tvättar i diskmaskinen....

  5. #4105
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Har idag konstaterat att "härda bromsoksfärg i bakugnen" INTE ger några popularitetspoäng hemma...

    Om damen bara visste vad jag tvättar i diskmaskinen....
    Inte heller då jag böjde till en Lexanskiva i ugnen till en förhöjd ruta. Resultatet blev i alla fall bra.

  6. #4106
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Har idag konstaterat att "härda bromsoksfärg i bakugnen" INTE ger några popularitetspoäng hemma...

    Om damen bara visste vad jag tvättar i diskmaskinen....
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Inte heller då jag böjde till en Lexanskiva i ugnen till en förhöjd ruta. Resultatet blev i alla fall bra.
    Ibland är jag glad för att hustrun inte mekar så att mina köksdomäner missbrukas alltför grovt. Illa nog när kaksmeten svämmar över formarna ibland...
    Ove

  7. #4107
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    1974 sprymålade jag en Stalama kåpa på en kvinnas köksbord medan hon jobbade. Då låg jag riktigt risigt till.
    Jan

  8. #4108
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Sitta i älgpass i torsdags var ingen hit! Kallt, blåsigt och skvättande regndroppar och för lite kläder! Bakade på em. för att få upp värmen men det hjälpte inte. Förkyld alltså och vill inte gå ur huset och dubbla tröjor gäller även inomhus.

    Tittade in tilll hojarna och kände intensiv olust, ändå är det inte deras fel. Får försöka piggna till så att det blir några höstturer. Det är fint i Oktober - November när vädret vill.

    Vem vill ha en Kawasaki W650? Det är nog dags att sälja av den.
    Ove

  9. #4109
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jag har slutat sitta på älgpass. Konstaterade för några veckor sedan att det är trist att spendera tid på att hoppas att något ska hända. Vill själv alltmer styra över vad jag ska spendera tid på. Tyvärr lever man inte som man lär. Nu svetsar jag i en gammal utgödsling för att rädda den några år till. Ibland är vädret bra för en rymning ut på lite grusvägssafari. Hoppas på lång mild höst.
    Jan

  10. #4110
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag har slutat sitta på älgpass. Konstaterade för några veckor sedan att det är trist att spendera tid på att hoppas att något ska hända. Vill själv alltmer styra över vad jag ska spendera tid på. Tyvärr lever man inte som man lär. Nu svetsar jag i en gammal utgödsling för att rädda den några år till. Ibland är vädret bra för en rymning ut på lite grusvägssafari. Hoppas på lång mild höst.
    Skall själv försöka rymma efter att ha lagat frugans bil och fått hem tjurarna från betet. Det blir nog ett besök i Glaskogen och dess otroliga vägnät. Nu när det mesta av löven fallit så blir det fina vyer man kan få se.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •